بیشتر رستوران های مشهد کیفیت خوبی ندارند

به گزارش کنفرانس هکا، به گفته حسن امیریان، رئیس اتحادیه رستوران داران مشهد، نیمی از رستوران های این شهر کیفیت میانه و ضعیفی دارند.

بیشتر رستوران های مشهد کیفیت خوبی ندارند

رئیس اتحادیه رستوران داران مشهد گفت که سطح کیفیت 50 درصد رستوران های مشهد درجه یک، 30 درصد از آن ها دارای کیفیت میانه و 20 درصد از رستوران ها کیفیت ضعیفی را دارند.

امیریان در ادامه گفت:

10 رستوران در مشهد دارای برند هدف گردشگری هستند و در مجموع 950 واحد صنفی عرضه نماینده غذا در سطح شهر مشهد اعم از واحد عرضه نمایند کباب، حلیم و آشپزخانه وجود دارد که 500 واحد از آن ها چلوکبابی و رستوران و 450 عدد نیز آشپزخانه و کبابی هستند.

به گفته وی، در مشهد 200 رستوران در انتظار مجوز وجود دارد که 180 واحد از این تعداد مجوز بهداشت ندارند و با نظارت های صورت گرفته، در طول هفته 7 پروانه کسب باطل می گردد.

رئیس اتحادیه رستوران داران مشهد گفت:

یک رستوران برای این که تبدیل به برند گردد 20 سال کوشش می نماید اما فشار مالی در حوزه مالیات و افزایش قیمت بعضی اقلام، سرمایه گذاری در حوزه رستوران داری را دچار مشکل نموده است، از طرفی انجمن حمایت از حقوق مصرف نماینده زمانی که اقلام غذایی با نرخ نو عرضه می گردد نرخ گران تر را دیر اعلام می نمایند و این موضوع سبب زیان رستوران داران می گردد.

به گفته امیریان، از دیگر مسائل این صنف این است که هر سه تا شش ماه بازرسان بهداشت تغییر می نمایند و هر یک بازرسان به صورت سلیقه ای عمل می نمایند که این امر نیز رستوران داران را دچار مشکل نموده است.

او در آخر گفت:

اکنون در دولت یازدهم و دوازدهم شرایط بهبود یافته است اما تا شرایط ایده آل هنوز فاصله داریم، دولت باید بیشتر نظارت کند و کار را به بخش خصوصی واگذار کند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13650

به "بیشتر رستوران های مشهد کیفیت خوبی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر رستوران های مشهد کیفیت خوبی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید