انجام کارهای خانه در خودکنترلی بچه ها تاثیر ندارد

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران/خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان می دهد، انجام کارهای خانه بر رشد خودکنترلی کودک تاثیر نمی گذارد.

انجام کارهای خانه در خودکنترلی بچه ها تاثیر ندارد

به نقل از ایژین نیوز، در حالی که کمک کردن بچه ها در کارهای خانه یک مؤلفه اساسی در رشد آنان محسوب می شود، تعیین شده این مورد نمی تواند به خودکنترلی بچه ها کمک کند.

خود کنترلی یک ویژگی شخصیتی است که به فرد اجازه می دهد تا انگیزه های درونی نامناسب خود را سرکوب کند و فعالیت خود را با انگیزه قوی و اجتناب از انگیزه های درونی نامناسب انجام دهد.

در این تحقیق، محققان اطلاعات پروژه UCدیویس کالیفرنیا را مورد بررسی قرار دادند. این پروژه تحقیقی طولی 10 ساله از جوانان مکزیکی تبار در سنین 10، 12، 14، 16و 19 است که در آن خودکنترلی توسط بچه ها و والدین به صورت جداگانه گزارش شده است.

رودیکا دامیان، استاد روانشناسی دانشگاه هیوستون و محقق این تحقیق، اظهار کرد: در این تحقیق کار در خانه و خودکنترلی درسن 10 تا 16 سالگی مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: هیچ نتیجه ای مبنی بر تاثیر کار در خانه و ارتقاء خودکنترلی در این دوره سنی حاصل نشد.

وی در ادامه اضافه کرد: با اینکه فرضیه ما در این مورد تایید نشد و کارهای مختلف منزل در رشد شخصیت اهمیتی نداشتند، اما هنوز هم عاملی در پیش بینی رفتار کاری آینده در بچه ها محسوب می شود.

علیرغم پیشرفت های اخیر در درک منشاء خودکنترلی، همچنان هیچ تحقیق تعیینی در مورد ارتباط کار با خودکنترلی وجود ندارد.

محققان در این تحقیق نقش کارهای خانه با سطح اولیه خودکنترلی در 10 سالگی، ارتقاء آن از 10 تا 16 سالگی و تاثیر آن بر شغل آینده را نیز بررسی کردند.

در این فرضیه جواب مثبت بود و تعیین شد میزان اولیه خودکنترلی در افزایش خودکنترلی فرد در سال های بعد و آینده شغلی وی تاثیر دارد.

دامیان گفت: ما دریافتیم بچه های که در 10 سالگی از خودکنترلی بالاتری برخوردار بودند، 9 سال بعد استرس شغلی کمتری داشتند. علاوه بر این، تغییرات مثبت در خودکنترلی اولیه بچه ها در 10 تا 16 سالگی منجر به رضایت شغلی و استقلال شغلی بیشتری در آینده شد.

نتایج نشان می دهد ارتقاء میزان خودکنترلی شخص، صرف نظر از اینکه از چه سنی آغازشده در زندگی آینده وی تاثیر خواهد داشت.

نتایج این تحقیق در نشریه Research in Personality منتشرشده است.

مجله آیرخ: مجله گردشگری و مسافرتی

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7236

به "انجام کارهای خانه در خودکنترلی بچه ها تاثیر ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام کارهای خانه در خودکنترلی بچه ها تاثیر ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید