افزایش 111درصدی تردد در جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد، فقیر بودن در حوزه راه

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 111 درصدی تردد در جاده های استان طی روز گذشته (پنجم فروردین ماه 1401) اطلاع داد.

افزایش 111درصدی تردد در جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد، فقیر بودن در حوزه راه

کیامرث حاجی زاده در نشست کمیسیون ایمنی راه ها با بیان اینکه از تصادفات و حوادث چند روز اخیر در محورهای استان به شدت متاثر هستیم، گفت: یکی از نیروهای خدوم راهداری حین خدمت جان خود را از دست داد که باید به خانواده وی رسیدگی گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استاندار همیشه بر پای کار بودن دستگاه های عضو ستاد سفر تاکید دارند، اضافه کرد: استان با توجه به توپوگرافی که دارد در حوزه راه ها فقیر و محروم است، میلیاردها تومان باید هزینه گردد تا جاده ای احداث یا پلی ساخته گردد.

وی از ناتمام گذاشتن بعضی پروژه های حوزه راه انتقاد کرد و گفت: وقتی تاکید می کنیم جاده ای سریع آغاز و به اتمام برسد به این علت است که شاهد افزایش حوادث و تلفات نباشیم، البته متاسفانه جاده ساخته می گردد اما باید برگردیم و جاده نوساز را ایمن کنیم که یاسوج- سمیرم مصداق آن است.

حاجی زاده با بیان اینکه قصد انتقاد و گلایه ندارم اما چرا جاده یاسوج- اصفهان در محدود تلگاه چهار خطه شده اما پل احداث نشده؟ گفت: خودروی های شوتی، جابه جایی اتباع بیگانه فاقد مجوز، استاندارد سازی نشدن جاده ها و نقاط حادثه خیز و سرعت بالا با خودروهای غیراستاندارد از علل افزایش تلفات و سوانح رانندگی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در جلسات مصوب می کنیم که در فلان نقطه حادثه خیز نیوجرسی انجام گردد اما جلسه بعدی که تشکیل می گردد تا کاری صورت نگرفته است امیدوارم این فرایند در سال نو اصلاح گردد.

وی با اشاره به افزایش 46 درصدی ترددها از استان تا سوم فروردین گفت: روز گذشته تردد از جاده های استان 111 درصد افزایش یافته است که با توجه به این مقدار تردد از پلیس، راهداری و سایر دستگاه ها می خواهیم برای مدیریت و کنترل ترددها حضور فعالتری داشته باشند.

وی بعلاوه به کاهش 41 درصدی تصادفات درون شهری اشاره و عنوان نمود: سال گذشته یک مورد فوتی تصادفات درون شهری بوده که امسال نیز یک عدد فوتی گزارش شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص 700 میلیارد اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان اطلاع داد و گفت: از این رقم 350 میلیارد به حوزه راه اختصاص یافت که 250 میلیارد تومان آن به حوزه راهداری داده گردد، 150 میلیارد تومان هم برای حذف نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شد، ضمن اینکه پلیس در روزهای به جای مانده از تعطیلات نوروزی در تمام نقاط حادثه خیز اکیپ مستقر کند.

وی در خاتمه گفت: اقدامات خوبی در جاده پاتاوه- دهدشت اجرا شده و تا 20 فروردین به صورت موقت تحویل داده می گردد.

عابد محمدی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آمار پلیس، از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز 66 نفر در تصادفات مجروح شدند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 50 مورد بوده که افزایش 32 درصدی را نشان می دهد.

وی بیان نمود: تعداد فوت شدگان طی این ایام 15 نفر بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 3 نفر در محورهای استان جان خود را از دست دادند.

محمدی با اشاره به 149 مورد تصادف در امسال عنوان نمود: تصادفات در مدت مشابه سال گذشته 98 مورد بوده که شاهد افزایش 52 درصدی تصادفات هستیم.

به گزارش خبرنگاران، وی با اشاره به افزایش 40 درصدی تردد از جاده های استان بیان نمود: طبق آمار تا 5 فروردین بیش از دو میلیون وسیله نقلیه از جاده های استان تردد داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13685

به "افزایش 111درصدی تردد در جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد، فقیر بودن در حوزه راه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 111درصدی تردد در جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد، فقیر بودن در حوزه راه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید