افزایش شمار متقاضیان خارجی تحصیل در دانشگاه فردوسی

به گزارش کنفرانس هکا، مدیر امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی گفت: با توجه به هزار و 400 درخواست دریافت شده، شمار دانشجویان خارجی سال تحصیلی جدید در این دانشگاه افزون بر دو هزار نفر افزایش می یابد.

افزایش شمار متقاضیان خارجی تحصیل در دانشگاه فردوسی

به گزارش خبرنگار از ، احسان قبول مدیر همکاری های علمی، بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی شمار درخواست های دانشجویان خارجی را برای تحصیل در این مرکز آموزش عالی، در تاریخ نظام آموزش دانشگاهی ایران بی نظیر توصیف کرد و گفت: در این چارچوب هزار و 400 درخواست برای سال تحصیلی جدید دریافت شده است.

او شرح داد: این تعداد درخواست برای سال تحصیلی جدید، با توجه به تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل در دانشگاه فردوسی شمار دانشجویان خارجی سال تحصیلی آینده را در این مرکز آموزش عالی به افزون بر دو هزار نفر افزایش می دهد.

مدیر همکاری های علمی، بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی گفت: با توجه به گنجایش و استاندارد های دانشگاه فردوسی مشهد این امیدواری وجود دارد که بتوان به نیمی از هزار و 400 درخواست ارائه شده یعنی 700 متقاضی خارجی پاسخ مثبت داده شود.

قبول ادامه داد: علاوه بر کشور های همسایه، تقاضا هایی نیز از برخی کشور ها برای نخستین بار ارائه شده که نشانگر دستاوردی دیگر از موفقیت برنامه توسعه دیپلماسی علمی دانشگاه فردوسی مشهد است. بر این اساس شاهد توزیع مناسب سهم دانشجویان مختلف در رشته های تحصیلات عالی و تکمیلی دانشگاه فردوسی هستیم.

او با اشاره به هزار و 700 نفر شمار دانشجویان خارجی سال تحصیلی گذشته در این مرکز آموزش عالی شرح داد: به همین دلیل دانشگاه فردوسی رتبه نخست تعداد پذیرش دانشجویان بین المللی را در بین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور به دست آورد.

مدیر امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی گفت: اکنون 250 نفر از دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی مشهد در مرحله دانش آموختگی قرار دارند.

هم اینک هزار و 700 دانشجوی خارجی از 24 کشور جهان در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول تحصیل هستند.

فردوسی مشهد سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاه های تهران و تبریز با بیش از شش دهه قدمت، 25 هزار دانشجو دارد که دو هزار و 500 نفر آن ها در مقطع دکترا، شش هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند. همچنین 820 عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی مشغول فعالیت هستند که 650 نفر از آنان دارای مدرک پی. اچ. دی، رتبه استادی یا پروفسوری هستند.

خراسان رضوی در مجموع 260 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در 28 شهرستان، 330 هزار دانشجو و سه هزار و 757 نفر عضو هیات علمی در سطح مراکز آموزش عالی دارد. همچنین 37 موسسه علم و فناوری و 98 شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی فعالیت دارند.

/ ز.م

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5554

به "افزایش شمار متقاضیان خارجی تحصیل در دانشگاه فردوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شمار متقاضیان خارجی تحصیل در دانشگاه فردوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید