اطلاعات جدیدی از ریمستر بازی های Tomb Raider منتشر شد
به گزارش کنفرانس هکا، مجموعه توم ریدر (Tomb Raider) را می توان یکی از با سابقه ترین مجموعه های سبک ماجراجویی و اکشن در دنیای گیمینگ دانست. این عناوین حدود 20 سال است که در حال عرضه هستند و چندین شرکت مختلف نیز در ساخت آن ها دست داشته اند. اولین عناوین توم ریدر را شرکت اسپیر (Aspyr) عرضه کرد و حال تصمیم به بازسازی عناوین کلاسیک این مجموعه گرفته است.
برای مدت زیادی است که ما شاهد یک بازی تازه از مجموعه توم ریدر نبودیم و چندی پیش اخباری حول عرضه ریمستر سه بازی اول این مجموعه منتشر شد. پس از مدتی شرکت اسپیر نیز این موضوع را تأیید نموده و حال نوبت به انتظار اطلاعات بیشتری از آن رسیده است. همانطور که انتظار می رود این بازی یک ریمستر بوده و بازسازی کامل نیست. در نتیجه نباید انتظار یک تغییر بسیار گسترده در سیستم آن باشیم.
شرکت اسپیر و توم ریدر سابقه بسیار زیادی در دنیای گیمینگ دارند. اولین بازی توم ریدر در سال 2003 میلادی برای سیستم های مکینتاش عرضه شد و حال با گذشت 20 سال شرکت سازنده تصمیم گرفته تا 3 بازی اصلی را ریمستر کند. شرکت سازنده چندین سال رو این نسخه از بازی کار نموده و کوشش نموده تا آن را به طور کامل بهینه کند. همینطور اینکه این شرکت با کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) نیز همکاری نموده تا از تجربیات آن ها در ساخت عناوین اخیر توم ریدر استفاده کند.
شرکت کریستال داینامیکس چندین سال است در حال توسعه دنیای توم ریدر بوده و حال به این کار موافقت نموده است. در نتیجه الان زمان بسیار خوبی برای معرفی دوباره عناوین اصلی این مجموعه بوده تا گیمرهای تازه نیز با توم ریدرهای قدیمی آشنا شوند. همینطور اینکه هواداران این مجموعه می توانند شکل و شمایل اولیه این بازی ها را دوباره تجربه نموده و از آن لذت ببرند. هدف اصلی شرکت سازنده به 3 بخش مهندسی، گیم پلی و هنر تقسیم می گردد که جزئیات آن به توضیح زیر است.
اهداف مهندسی: عملکرد بهینه در کنار دقت بسیار زیاد
به علت اینکه این بازی یک ریمستر است در نتیجه احتیاج به کدهای منبع و موتور انیمیشن سازی اصلی دارد. شرکت سازنده تمام کوشش خود را نموده تا تجربه اصیل این مجموعه را دوباره به کاربران ارائه دهد و در نتیجه برای رسیدن به این هدف بازسازی امکان پذیر نیست. در نتیجه کاربران می توانند حس آشنای قدیمی را داشته ولی یک تجربه کاملاً به روز شده را از این سه بازی داشته باشند.
در اصل شرکت سازنده کوشش نموده تا با این بازسازی یک نامه تشکر برای دوران طلایی توم ریدر و شرکت اسپیر بنویسد. نکته جالب اینجاست که شما می توانید با مقایسه نسخه های قدیمی و تازه این سه بازی، پیشرفت تکنولوژی را مشاهده کنید و ببینید که دنیای گیمینگ تا چه حد قدرتمند شده است.
اهداف گیم پلی: شگفت زده و راضی کردن هواداران قدیمی مجموعه توم ریدر
شرکت سازنده باور دارد که گیم پلی سه بازی اصلی توم ریدر با گذر زمان قدیمی نمی شوند. به همین علت تمام کوشش خود را نموده تا تجربه اصیل را به کاربران ارائه دهد و برای این کار از کدهای اصلی این سه بازی استفاده نموده است. در نتیجه شما با همان سبک پریدن، پازل و مبارزه روبرو هستید.
نکته اینجاست که برای ارائه یک تجربه تازه و شگفت زده کردن کاربران قدیمی، شرکت سازنده تصمیم گرفته تا گیم پلی را مدرن کند. در نتیجه شما باید انتظار مواردی مثل نرخ فریم بالا یا عملکرد بهتر بازی روی سیستم های امروزی را داشته باشید. همینطور اینکه شرکت سازنده چندین ایده تازه نیز در این بازی وارد نموده است که به صورت زیر هستند.
توانایی انتخاب کنترل های مدرن یا کلاسیک و موارد دیگر
بسیار از افراد در پی داشتن یک تجربه کاملاً کلاسیک هستند. در نتیجه دو حالت مختلف از کنترل ها به کاربران ارائه خواهد شد. نکته اینجاست که این انتخاب های گیم پلی بیشتر روی حرکت کرکتر اثر می گذارد. به این صورت که شما می توانید تجربه قدیمی را داشته یا اینکه حالت به روز شده این بازی را تجربه کنید.
یکی از نکات مثبت بازی توم ریدر صفحه اطلاعات مینیمال آن بود. در نتیجه کاربر می توانست به طور کامل با دنیای بازی درگیر شده و از آن لذت ببرد. حال نکته اصلی اینجاست که در مبارزات سخت و غولآخرهای سرسخت نبود اطلاعات از جان به جای مانده دشمن کمی آزاردهنده بود. در نتیجه یک خط جان برای غولآخرها اضافه شده تا مبارزات برای کاربران راحت تر شده باشد.
در توم ریدر اصلی، بسیاری از شاخصه های بازی به شکل دو بعدی بود. حال در نسخه تازه تمامی آن ها سه بعدی و مدرن شده تا کاربر حس بیش از حد قدیمی به بازی نداشته باشد. همینطور اینکه بازی از لحاظ گرافیکی پیشرفت خوبی داشته تا تجربه امروزی و خوبی را به کاربران ارائه دهد.
حالت عکس برداری (Photo Mode) نیز به بازی اضافه شده است. در نتیجه کاربران می توانند تصاویر زیبایی از بازی خود ثبت نموده و آن را در دنیای مجازی به اشتراک بگذارند. شرکت سازنده کوشش نموده تا دنیای بازی را نیز به خوبی بازسازی کند تا کاربران بتوانند تصاویر زیبایی در آن ثبت نموده و لذت ببرند.
اهداف هنری: یک تجربه زیبا مانند چیزی که در گذشته وجود داشت
یکی از بزرگ ترین چالش های شرکت سازنده بخش هنری بازی است. به علت اینکه بخش های گیم پلی و مهندسی بازی در اصل قسمت های تکنیکال هستند و با استفاده از متدهای امروزی قابل ارتقاء هستند. چیزی که واقعاً چالش برانگیز است بخش هنری است. به علت اینکه برای هنر متد خاصی وجود نداشته و شرکت باید نهایت خلاقیت خود را برای آن پیاده کند.
هدف شرکت سازنده بسیار جالب است. در اصل اسپیر تمام کوشش خود را نموده تا این بازی همان چیزی باشد که در فکر شما از عناوین اصلی وجود داشته و در نتیجه تمام کوشش خود را نموده تا از لحاظ هنری نیز شباهت زیادی میان عناوین قدیمی و تازه وجود داشته باشد.
در پایان هم شرکت سازنده با کریستال داینامیکس در طراحی مدل ها و محیط بازی همکاری نموده تا این بازی ها در عین کلاسیک بودن، به روز شده و ارتقاء پیدا نمایند. همینطور اینکه با حضور کریستال داینامیکس این عناوین ریمستر شده حالت آشنایی با بازی های تازه توم رایدر خواهند داشت و در نتیجه کاربران تازه حس بهتری نسبت به آن ها خواهند داشت.
ریمستر سه بازی توم ریدر 1، 2 و 3 در تاریخ 25 بهمن (14 فوریه) برای کنسول های نسل هشتم و نهم در کنار نینتندو سوییچ و کامپیوتر عرضه خواهند شد.
منبع: Gematsu
منبع: دیجیکالا مگ