اسپایدرمن 2 به خوبی نشان می دهد که چه چیزی یک بازی ابرقهرمانی را عالی می نماید

به گزارش کنفرانس هکا، خوب یا بد، ما در عصری طلایی برای بازی های فانتزی زندگی می کنیم. آثار مدرن متعددی در ژانر های مختلف برای برآوردن خواسته های خاص ما وجود دارد. آن ها معمولا می خواهند که بازیکن بدون احتیاج به غلبه بر بسیاری از موانع واقعی، احساس خدایی کردن را داشته باشند. آثاری مانند بازی های سبک سولزبورن عملا برای مقابله با چنین مفاهیمی وجود دارند، اما چنین بازی هایی هنوز هم استثنا هستند.

اسپایدرمن 2 به خوبی نشان می دهد که چه چیزی یک بازی ابرقهرمانی را عالی می نماید

در هر صورت اینکه شما این موضوع را یک چیز خوب یا بد در نظر بگیرید، بستگی به ترجیحات شخصی شما دارد و اینکه بازی ها چقدر خوب کاری را که می خواهند انجام دهند، پیاده سازی می نمایند. با این حال، محبوبیت آن بازی ها مشکلاتی را برای بسیاری از بازی های ابرقهرمانی مدرن ایجاد نموده است. تازگی ظاهری بازی در نقش یک ابرقهرمان دی سی یا مارول، در زمانی که بسیاری از بازی های دیگر به شما اجازه می دهند به عنوان یک نوع خدای متحرک بازی کنید، اغلب کم شده است و فقط برترین بازی های ابرقهرمانی توانسته اند با موفقیت استدلال نمایند که چرا باید به جای شخصیت های دیگر، به عنوان ابرقهرمان آن ها بازی کنید.

این بزرگترین علتی است که اسپایدرمن 2 به همان میزان خاص است. در زمانی که بسیاری از بازی ها می خواهند شما حسی مانند یک سوپرمن را داشته باشید، این بازی می خواهد شما مانند مرد عنکبوتی باشید. این یک تمایز به ظاهر جزئی است که در نهایت باعث ایجاد تفاوت می شود. از نظر روایی، اسپایدرمن 2 درست از جایی آغاز می شود که نسخه اول و نسخه مایلز مورالز تمام شده اند. پیتر پارکر در کوشش است تا نوعی زندگی شخصی را کنار زندگی ابرقهرمانی اش بگذارد و در عین حال به مایلز مورالس جوان در راه قهرمان شدن به عنوان وظیفه ای که او احساس می نماید به طور فزاینده ای برای آن صلاحیت ندارد، هدایت کند. در همین حال، مایلز آغاز به قدردانی از روش های متعددی می نماید که مرد عنکبوتی می تواند بر جنبه های دیگر زندگی شما تأثیر منفی بگذارد.

در حالی که این دو در آزمایش ها، مسئولیت ها و فرصت هایی که با موقعیت هایشان پیش می آیند، سروکله می زنند، ورود افراد شرور تازه و دوستان قدیمی، مجموعه ای از آچار ها را به جان دستگاهی می اندازد که در وهله اول با ظرفیت کامل کار نمی کرد. تمام عناصر اسپایدرمن 2 طوری طراحی شده اند که به شما احساس بودن در قالب مرد عنکبوتی را بدهند. اگر بازی های قبلی اینسامنیاک گیمز از این شخصیت را بازی نموده باشید، مورد ذکر شده شوکه نماینده نخواهد بود. این بازی ها به علت کیفیت مکانیک ها، انیمیشن ها و هر عنصر دیگری که برای القای حس مرد عنکبوتی طراحی شده اند و در عین حال یک ماجراجویی سینمایی تازه و مجذوب کننده را ارائه می نمایند، به موفقیت های هنری و تجاری گسترده ای دست یافتند.

با توجه به چیزی که آن ها از مرد عنکبوتی ساختند، تعداد کمی انتظار داشتند که تیم مرد عنکبوتی 2 به سادگی نتواند از جایی که بازی اول را ترک نموده است ادامه دهد. یک انتظار اولیه وجود داشت که اسپایدرمن 2 عظمت بیشتری را ارائه دهد و راه های بیشتری برای بهره بردن از اسپایدرمن نشان دهد. با این حال اسپایدرمن 2 واقعا در خصوص آن احساس خاصی است که سایر رسانه های ابرقهرمانی و سایر بازی های فانتزی قدرتمند یا نمی توانند ارائه دهند یا به سادگی آن را ارائه نمی دهند.

احساسی که به آن اشاره شده این است که نه تنها مرد عنکبوتی، بلکه مایلز و پیتر بودن نیز ممکن است احساسات جداگانه ای به نظر برسند اما اساسا اینطور نیستند. زمانی که در پی قبض وام مسکنی می شد که پیتر و ام جی نمی توانند از عهده آن برآیند، همان حسی از قوی بودن را دارید که وقتی با مایلز در کوئینز به دشمنان مشت می زنیم. این تعادل همواره بزرگترین بخش از چیزی است که اسپایدرمن را به عنوان یک ابرقهرمان خاص می نماید. در حالی که این دوگانگی در بازی های قبلی مرد عنکبوتی وجود داشت، کیفیت داستان، شخصیت های مرد عنکبوتی 2 و لحظه های کوچک و جزئیات دنیا به سادگی آن را بهتر از آثار قبلی می نماید.

اسپایدرمن 2 هرگز به ما اجازه نمی دهد که بار سنگین مرد عنکبوتی بودن را فراموش کنیم. هر بار که در شهر تاب می خورید و هجوم آدرنالین ناشی از آن را تجربه می کنید، به نوعی همواره به شما یادآوری می شود که یا از یک مشکل فرار می کنید یا به سمت مشکل دیگری می روید و یا به سادگی به خودتان اجازه می دهید که برای یک لحظه هم که شده فراتر از آن ها بروید. این بازی به شدت به رابطه بین قدرت و مسئولیت می پردازد که باید برای هر کسی که قلب صافی دارد، تکان دهنده باشد. اسپایدرمن 2 نه تنها به طور مداوم به آن بیانیه به وسیله لحظات روایی داستانش باز می شود، بلکه به وسیله گیم پلی نیز به آن می پردازد.

از طرفی حس بودن در قالب مرد عنکبوتی بودن یک مورد اعتیادآور دارد که به زودی به بخش بزرگتری از داستان و روایت بازی تبدیل می شود. از این گذشته، اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان به این امید که بتوانند خانه پیتر را تمیز نمایند یا با دوست تازه مادر مایلز شام بخورند، بازی مرد عنکبوتی را نمی خرند. آن ها یک بازی با موضوع مرد عنکبوتی می خرند تا بتوانند در شهر بچرخند و شاید با مشت به صورت یکی از آن شرور های بزرگ بکوبند. اسپایدرمن 2 به این ایده متمایل است که مایلز و پیتر اغلب همین احساس را دارند.

بسیاری از ما از زمانی که در حالی که صدا های مبهم تار زدن را به زبان می آوردیم و بین مبلمان می پریدیم، آرزوی مرد عنکبوتی بودن را داشتیم. هیچ یک از ما آرزو نداشتیم که بزرگسالی باشیم که برای یافتن شغل، پول درآوردن و حفظ افرادی که همواره بیشترین لذت را در زندگی به ما می دهند، در زندگی خود کوشش می نماید. در مرد عنکبوتی، بسیاری از ما شخصیتی پیدا کردیم که به طور کامل نشان دهنده مبارزات و لذت های بی حد و حصر با مسئولیت های بی نهایت است. در برترین حالت، اسپایدرمن 2 به شما این امکان را می دهد که مانند مرد عنکبوتی متفاوت از هر اثر دیگری از این شخصیت بازی کنید. این به معنای چرخش در سراسر نیویورک است، اما بعلاوه به معنای احساس تحمل درد های ضروری شکست و درگیری هایی است که وقتی سعی می کنید همه چیز را داشته باشید، بدون از دست دادن بخشی اساسی از خود در این فرآیند، ایجاد می شود.

هرچند درد مرد عنکبوتی بودن همواره بخشی از چیزی است که آن شخصیت را بسیار خاص نموده است و برترین داستان های مرد عنکبوتی همواره از این جنبه از شخصیت استفاده نموده اند. بسیاری از بازی های مرد عنکبوتی، حتی برترین ها، در نهایت همان قدرت فانتزی اولیه را ارائه نموده اند که بسیاری از بازی های مدرن دیگر ارائه می نمایند. اسپایدرمن 2 نیز آن را به برترین شکل ارائه می نماید، بدون اینکه فراموش کند مسئولیت ها و لحظات انسانی که آن بازی های دیگر به عنوان لحظات نه چندان ارزشمندی در نظر می گیرند، در واقع چیز هایی هستند که ماجراجویی مرد عنکبوتی را در وهله اول به یک ماجراجویی خاص این شخصیت تبدیل می نمایند.

در واقع بازی های ابرقهرمانی نباید فقط به شما اجازه دهند به عنوان یک قهرمان قدرتمند مانند شخصیت های دیگر بازی های ویدیویی بازی کنید. آن ها باید یک شخصیت و همه چیز هایی که با آن ها همراه است را به تصویر بکشند. این معیار است که برترین داستان های ابرقهرمانی و بازی های این سبک را در طول سال ها ارتقا داده است. برای سال ها، آثار سری آرکام تنها بازی های ابرقهرمانی ای بودند که به شکلی عمیق از این موضوع استفاده می کردند در حال حاضر، اسپایدرمن 2 نه تنها همین کار را می نماید، بلکه احتمالا آن را بهتر از هر بازی دیگری انجام دهد.

منبع: Den of Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 بهمن 1402 بروزرسانی: 12 بهمن 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14745

به "اسپایدرمن 2 به خوبی نشان می دهد که چه چیزی یک بازی ابرقهرمانی را عالی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپایدرمن 2 به خوبی نشان می دهد که چه چیزی یک بازی ابرقهرمانی را عالی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید