استفاده از ترکیب تکراری واحتمال پوکی استخوان در والیبال ایران

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران پس از ناکامی در مرحله نخست رقابت های انتخابی کسب سهمیه المپیک توکیو عزم خود را برای مرحله دوم جزم نموده است. مرحله ای که از 16 تا 22 دی ماه بین 8 تیم برتر آسیا اتفاق و شاهد رقابت جذاب و دیدنی خواهیم شد که تنها یک تیم جواز حضور در المپیک را کسب و در جمع 12 تیم والیبالی حاضر در بزرگ ترین آوردگاه بزرگ ورزشی باشد.

استفاده از ترکیب تکراری واحتمال پوکی استخوان در والیبال ایران

* ترکیب ثابت کولاکوویچ

به عقیده کارشناسان و علاقه مندان به این رشته ورزشی، با توجه به رنکینگ 8 دنیای تیم ملی و درخشش این تیم در سال های اخیر در بین تیم های آسیایی شانس ایران برای کسب جواز بیش از سایر تیم هاست. اما از این نکته نباید غافل بمانیم که برای رسیدن به المپیک 2020 از تمام سرمایه انسانی خود در والیبال استفاده نمی کنیم و تمام فشار این راه بر دوش بازیکنانی مانند سعید معروف، میلاد عبادی پور، محمد موسوی، پوریا فیاضی، امیر غفور، علی شفیعی است و خیلی کم از جوانان استفاده می گردد. دیگر ترکیب ایگور کولاکوویچ به یک ترکیب ثابت تبدیل شده است که تا به امروز در رویداهای سنگین و فشرده مسابقات از آنها استفاده می گردد.

* جوانان کی و کجا آماده می شوند؟

تیم جوانان ایران پیروز شد با راهنمایی بهروز عطایی بر بام رقابت های قهرمانی دنیا قرار گیرد و صدر رنکینگ دنیای را به سیطره ایران در آورد اما این سوال که کی و کجا قرار است از این جوانان استفاده گردد و آنها را آماده رویارویی با رقیبان دنیای کنیم باقی است.

* والیبال قربانی منافع شخصی می گردد

والیبال ایران که نزدیک به یک سال است اسیر حواشی و قربانی منافع شخصی بعضی افراد سودجو شده است مانند بیماری خفته و پنهان پوکی استخوان شده است. بیماری که شاید در ظاهر علایمی ندارد اما به یک باره بروز و زمانی قد عمل خواهد نمود که دیگر فرصتی باقی نمانده و بیمار را از پا خواهد انداخت. اتفاقی که در والیبال ایران در حال بروز است. نتایج خوب تیم جوانان در رقابت های قهرمانی دنیا حکایت از این دارد که بازیکنان با استعداد در والیبال ایران وجود دارد اما برنامه ای مدون و دقیق برای استفاده بهینه از این استعدادها نیست که اگر وجود داشت اینگونه از یک تیم در تمام مسابقات استفاده نمی شد.

* والیبال فدای ثبت یک افتخار در پرونده کاری مدیران

در حالیکه رقبا با یک برنامه ریزی بلند مدت و حساب شده گام در میدان انتخابی المپیک گذاشتند مسئولان ایرانی در اندیشه ثبت یک افتخار در پرونده کاری خود والیبال را فدا کردند. ابتدا در بازی های آسیایی جاکارتا و جایی که قرار بود تیم ایران خود را برای رقابت های قهرمانی دنیا مهیا کند با تصمیم وزارت ورزش و احتیاج مبرم کاروان ایران به مدال طلا، تیم اصلی را راهی بازی های آسیایی کردند. این اتفاق در حالی رخ داد که تمرینات تیم ب با راهنمایی سید عباسی برگزار و این تیم خود را برای حضور در بازی های آسیایی مهیا می کرد اما با یک تصمیم ناگهانی و اینکه ممکن است تیم ب نتواند برای کاروان ایرن طلا کسب کند فشار بر روی تیم اصلی برای اعزام وارد شد. در میان فشار وارد شده بر تیم اصلی، امید و انگیزه را در بازیکنان جوان کشتند و اهمیتی به آن ندادند، بازیکنانی که مدت ها در اردو ملی، خود را دراندیشه درخشش در بازی های آسیایی می دیدند که به یک باره اردو را منحل کردند.

* جرقه اختلافات رئیس فدراسیون و معاون وزیر

تیم اصلی که تنها چند روز از بازگشتش از رقابت های لیگ ملت ها با کسب عنوان دهمی گذشته بود در آستانه رقابت های قهرمانی دنیا در حالی راهی جاکارتا شد که احمد ضیایی رئیس وقت فدراسیون بارها در مصاحبه ها اعلام نموده بود با توجه به سال پرترافیک والیبال و حفظ رنکینگ دنیای تیم ب راهی بازی های آسیایی می گردد! اما حرف داورزنی عملی و تیم اصلی به بازی ها اعزام شد. شاید این نخستین جرقه شروع اختلاف ضیایی و داورزنی بود که بعدها منجر به برکناری ضیایی از سمتش و شروع بلاتکلیفی های والیبال تا به امروز شده است.

* دشت طلا در جاکارتا و هفت پله سقوط در قهرمانی دنیا

تیم اصلی در جاکارتا بدون از دست دادن حتی یک ست از دست رفته طلا 20 ام را برای کاروان ایران به دست آورد و با بازیکنانی خسته راهی مسابقات دنیای شد! تیم ایران که در دوره گذشته مسابقات قهرمانی دنیا با راهنمایی کواچ عنوان ششمی را به دست آورده بود در این دوره با هفت پله سقوط عنوانی بهتر از سیزدهمی کسب نکرد.

* شکست استراتژی سرمربی برابر بازیکنان جوان رقبا

عدم برنامه ریزی بلند مدت در سایه بلندپروازی مدیرانی که تنها هدف ثبت یک پیروزیت در پرونده کاری خود را دارند باعث شده تا شیره تیم اصلی را به طور کامل کشیده و جوانان را بی انگیزه تر از قبل کنیم. پیش از شروع لیگ ملت ها در حالی که رسانه ها بارها اعلام کردند رقبا بدون ترکیب اصلی خود در این مرحله حاضر خواهند شد چرا که هدف آنها مهم تر و آماده سازی برای مرحله نخست انتخابی المپیک است باز هم والیبال ایران در تصمیمی عجیب تیم اصلی را راهی رقابت ها کرد با این اندیشه که در غیاب ترکیب اصلی تیم ها بر روی سکوی مسابقات بایستد اما افسوس که تلخی کار بیش تر شد و ایران نه تنها مقابل تیم های جوان رقبا روی سکو نرفت که تیمی خسته بر روی دست سرمربی باقی گذاشت. در واقع استراتژی سرمربی ایران برابر انگیزه بازیکنان جوان باخت.

* ناکامی در مرحله نخست انتخابی المپیک

سپس این تیم خسته باید در مرحله نخست رقابت های انتخابی المپیک برابر رقبای تازه نفس و قدرتمندی همچون روسیه قرار می گرفت و ایگور کولاکوویج پیش از اعزام به مسابقات صحبت هایی با بار منفی مبنی از خستگی و آسیب تیم زد. صحبت هایی که رسانه ها بارها قبل از اعزام تیم ملی به لیگ ملت ها از احتمال وقوع آن هشدار داده بودند. به هر حال تیم به مرحله نخست انتخابی المپیک اعزام و در نهایت طبق پیش بینی ها ناکام ماند.

* تیم اصلی در قهرمانی آسیا!

حال این تیم که فشار زیادی برای حضور در المپیک متحمل می گردد باید بار دیگر با ترکیب اصلی در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر گردد تا بتواند در بین 8 تیم برتر آسیا قرار گیرد و سپس روانه مرحله دوم انتخابی المپیک گردد. مرحله ای که باید جواز المپیک به دست آید.

* اعتماد اجباری به جوانانی که تبدیل به درخشش شد

درست در زمانی والیبال ایران بر سر زبان ها افتاد که جوانانی مانند موسوی، معروف ، محمودی، میرزاجانپور، قائمی، ظریف و... بر بام قاره آسیا ایستاده و همین تیم کم کم در آوردگاهای دنیای مانند لیگ دنیای و انتخابی المپیک و ... تیم های قدرتمند لهستان، آمریکا، برزیل و حتی فرانسه را شکست داد. شاید آن روزها مجبور بودیم به این جوانان اعتماد کنیم چرا که گزینه دیگری در دست مدیران نبود. اما حال که این تیم حضور دارد دیگر مجالی برای فرصت به بازیکنان جوان نیست چرا که اعتمادی برای آنها وجود ندارد که اگر داشت فرصت حضور در بازی های آسیایی، لیگ ملت ها و قهرمانی آسیا از آنها گرفته نمی شد. بدون شک دوره قهرمانی هر بازیکنی روزی به اتمام خواهد رسید امید این است پس از کنار رفتن معروف، موسوی، غفوری، فیاضی و... بازیکنان جوان با اعتماد به نفس و انگیزه کافی راه را ادامه دهند و آن موقع مدیران نباید خود را در پیروزیت ادامه دار تیم ملی سهیم بدانند چراکه این جوانان با غیرت خود راه را ادامه داده اند نه برنامه ای از پیش مشخص شده.

* درسی که روسیه به ایران داد

تیم ملی روسیه همانطور که بهنام محمودی در مصاحبه با مهر مطرح کرد درس خوبی به والیبال ایران داد. ساملوو با تکیه بر جوانانش قهرمان لیگ ملت ها شد و سپس با تزریق بازیکنان اصلی که البته استفاده چندانی از آنها نکرد با همان بازیکنان جوان جواز حضور در المپیک را کسب کرد تا در فاصله زمانی یک سال تا المپیک توکیو خود را مهیا کند. اما ایران باید تا روز 16 دی ماه همچنان در انتظار کسب سهمیه بماند. انتظاری که می توانست با یک برنامه ریزی دقیق در روسیه برای ایران به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگاران، دور جدید تمرینات آماده سازی تیم ملی والیبال ایران جهت حضور در مسابقات قهرمانی مردان آسیا، از عصر چهارشنبه 30 مرداد در محل فدراسیون والیبال شروع خواهد شد و با تصمیم ایگور کولاکوویچ سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، علی شفیعی، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی، محمد جواد معنوی نژاد، جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی، محمدرضا حضرت پور و محمدرضا مؤذن را به اردو فراخواند. ملی پوشان والیبال ایران برای شرکت در مسابقات قهرمانی مردان آسیا آماده می شوند که از 22 تا 30 شهریور و به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5315

به "استفاده از ترکیب تکراری واحتمال پوکی استخوان در والیبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ترکیب تکراری واحتمال پوکی استخوان در والیبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید