صندلی نهمی ایران در یونیورسیاد 2019 با 7 طلا، 3 نقره و 7 برنز، تکواندو با 11 مدال گل کاشت

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش ایسنا از ایتالیا، با سرانجام 12 روز رقابت میان 6000 ورزشکار از بیش از یکصد کشور دنیا در سی امین دوره بازی های یونیورشیاد دانشجویان دنیا به میزبانی شهر بندری ناپل در جنوب ایتالیا، ژاپن همانند دوره گذشته و با اختلاف زیاد نسبت به تیم های دیگر در صدر جدول رده بندی نهاده شد و روسیه، چین و آمریکا نیز در رده های دوم تا چهارم نهاده شدند. البته با توجه به راهیابی آمریکا و ایتالیا به فینال واترپولو به عنوان آخرین رشته این دوره از یونیورسیاد، در صورت کسب مدال طلا توسط آمریکا، این کشور جای چین را در رده سوم می گیرد.

صندلی نهمی ایران در یونیورسیاد 2019 با 7 طلا، 3 نقره و 7 برنز، تکواندو با 11 مدال گل کاشت

*صعود یک پله ای صندلی ایران نسبت به دوره قبل با 21 ورزشکار کمتر

کاروان ورزشی ایران که با کاهش 50 درصدی نسبت به دوره قبل با 41 ورزشکار در 4 رشته والیبال، تکواندو، تیراندازی و تیر و کمان راهی این مسابقات شده بود، با نمایشی خوب و کسب 7 مدال طلا، 3 نقره و 7 برنز در رده نهم جدول رده بندی انتهای نهاده شد تا همانند سال 2015 در کره جنوبی بهترین نتیجه را در ادوار حضور در بازی های یونیورسیاد دانشجویان دنیا به دست بیاورد.

ایران نسبت به دوره گذشته که در سال 2017 در چین برگزار گردید با وجود کاهش قابل توجه تعداد ورزشکارانش هر چند مدال کمتری را به دست آورد، اما با یک پله صعود در رده نهم جدول رده بندی جای گرفت.

ایران در دوره گذشته با 62 ورزشکار پیروز به کسب 8 طلا، 4 نقره و 11 برنز و ایستادن در صندلی دهمی یونیورسیاد شد.

در سال 2015 نیز ایران 82 ورزشکار را در 8 رشته به کره جنوبی اعزام کرد که در نهایت با 7 طلا، 2 نقره و 6 برنز در صندلی نهمی نهاده شد.

* تکواندو این بار هم گل کاشت

اما پیروزیت کاروان ایران در این دوره از مسابقات مثل همواره باز هم مدیون تکواندو و مدال های رنگارنگ تکواندوکاران ایران بود.

با وجود کاهش اوزان تکواندو از 8 به 6 در این دوره، تیم ملی تکواندو مردان ایران به تنهایی 5 مدال طلا از 7 طلا را برای ایران به ارمغان آورد که 4 طلا در بخش انفرادی و یک طلا نیز در بخش تیمی بود. همچنین تیم تکواندو بانوان ایران یک مدال برنز و تیم های پومسه ایران نیز 5 مدال برنز برای ایران به دست آوردند.

سروش احمدی در 63-، میرهاشم حسینی در 68-، امیرمحمد بخشی در 74- و آرمین هادی پور در وزن 58- کیلوگرم 4 طلایی تکواندوی ایران در این رقابت ها بودند. در بخش تیمی نیز ایران با ترکیب همین نفرات پیروز به شکست تمامی رقبا و کسب پنجمین مدال طلای تکواندو در این مسابقات شد.

ملیکا میرحسینی نماینده وزن 73- کیلوگرم بانوان نیز تنها مدال آور تیم ملی بانوان در این مسابقات بود که برنز گرفت.

* 5 برنز دیگر تکواندو در پومسه

کورش بختیار و فاطمه حسام در بخش انفرادی، امیررضا مهربان، کورش بختیار و علی سهرابی در بخش تیمی مردان، مرجان سلحشوری، فاطمه حسام و مرجان تاجی رستم آبادی در بخش تیمی زنان و امیررضا مهربان و مرجان سلحشوری در بخش اجرای دونفره نیز 5 مدال برنز پومسه ایران در این رقابت ها را کسب کردند.

* تیراندازی دومین رشته پیروز ایران با 2 طلا، 2 نقره و یک برنز

درسا عربشاهی در تپانچه انفرادی و نجمه خدمتی و مهیار صداقت در تفنگ میکس دو طلای تیراندازی ایران در این رقابت ها را به دست آوردند.

هانیه رستمیان در تپانچه انفرادی و امیرمحمد نکونام، مهیار صداقت و هادی قره باغی در بخش تیمی تفنگ نیز دو نقره گرفتند و سجاد پورحسینی در تپانچه انفرادی نیز مدال برنز گرفت.

* یک نقره حاصل کار ورزشکاران تیر و کمان

محمد صالح پالیزبان و کیارش فرزان در بخش تیمی یک نقره برای ایران کسب کردند و در بخش انفرادی نتوانستیم مدالی در تیر و کمان کسب کنیم.

* ناکامی تمام عیار والیبال ایران

مدافع عنوان قهرمانی بر خلاف انتظار نتیجه ای عجیب و دور از انتظار گرفت. والیبال دانشجویان ایران که از نفرات با تجربه ای نیز سود می برد هر 4 ملاقات گروهی خود برابر فرانسه، لهستان، کانادا و برزیل را با شکست پشت سر گذاشت تا وداعی تلخ با این رقابت ها داشته باشد. ایتالیا با شکست لهستان در فینال به عنوان قهرمانی رشته والیبال رسید و ایران نیز پس از ناکامی در صعود از گروه خود با یک پیروزی مقابل چین و شکستی دیگر این بار برابر مکزیک هفدهم شد.

* انتها یونیورسیاد سی ام با نمایش خوب تکواندو و تیراندازی

به غیر از ناکامی والیبال و تک مدال نقره تیر و کمان که می توانست نتیجه ای بهتر از این باشد، نتایج تکواندو فراتر از انتظارات بود و تیراندازی نیز عملکرد قابل قبولی داشت.

با توجه به 20 امتیاز کسب مدا ل طلای تکواندو برای سهمیه المپیک، تیم ملی تکواندو با نفرات اصلی خود در این رویداد حاضر شد و در نهایت با کسب مدال های زرین هم در ارتقای صندلی ایران به نهمی نقشی مشخص کننده داشت و هم یک گام دیگر طلایی های تکواندو را به المپیک نزدیک تر کرد.

* ژاپن از عنوان قهرمانی دفاع کرد / آمریکا به دنبال سبقت از چین

در انتها این رقابت ها ژاپن 33 طلا، 21 نقره و 28 برنز مقتدرانه عنوان قهرمانی یونیورسیاد را از آن خود کرد، روسیه با 22 طلا، 24 نقره و 36 برنز دوم شد و چین با 22 طلا، 13 نقره و 8 برنز در صندلی سوم نهاده شد. آمریکا با 21 طلا، 16 نقره و 15 برنز فعلاً در صندلی چهارم است و اگر در فینال واترپولو مردان پیروز به شکست ایتالیا گردد جای چین را در رده سوم جدول رده بندی می گیرد.

آموزشگاه ما: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: انتخاب
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7668

به "صندلی نهمی ایران در یونیورسیاد 2019 با 7 طلا، 3 نقره و 7 برنز، تکواندو با 11 مدال گل کاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندلی نهمی ایران در یونیورسیاد 2019 با 7 طلا، 3 نقره و 7 برنز، تکواندو با 11 مدال گل کاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید