از تشخیص زودهنگام بیماری با کفش هوشمند تا کشف روشی برای نابودی عامل بیماری آلزایمر

به گزارش کنفرانس هکا، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

از تشخیص زودهنگام بیماری با کفش هوشمند تا کشف روشی برای نابودی عامل بیماری آلزایمر

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه علمی و فناوری کشور در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

حل مسائل پیچیده ریاضی با سامانه ای مبتنی بر DNA

DNA مارپیچ دو رشته ای از ترکیبات زیستی بوده که حاوی تمام اطلاعات ژنتیکی ما است. اما واحد های جداگانه دو رشته آن جفت مولکول هستند که به صورت انتخابی و مکمل با یکدیگر پیوند خورده اند. به نظر می رسد، می توان از این ویژگی جفت شدن برای انجام محاسبات پیچیده ریاضی استفاده کرد و این اساس محاسبه DNA را تشکیل می دهد.

ترمیم بافت آسیب دیده با اندامک های مصنوعی!

سلول ها دارای قسمت های کوچکی هستند که به نام اندامک شناخته می شوند و واکنش های بیوشیمیایی پیچیده ای را انجام می دهند. این محفظه ها دارای چندین آنزیم هستند که با یکدیگر کار می کنند تا عملکرد های مهم سلولی را انجام دهند. محققان مرکز مواد نرم و زنده در موسسه علوم پایه در کره جنوبی می گویند که از این فناوری می توان برای ساخت اندامک های مصنوعی استفاده کرد.

فناوران کشور یک محصول را از لیست تحریم ها خارج کردند

مجموعه از الکترود ها در یک یا دو بعد در کنار هم قرار می گیرند و یک محصول حساس در حوزه پزشکی را می سازند. بـا توجـه بـه قـرار گرفتـن ایـن محصـول در لیسـت تحریـم محصـولات وارداتـی، امـکان دسترسـی بـه محصـولات خارجـی مشـابه در داخـل کشـور وجود ندارد. پس با توجه به پراستفاده بودن این الکترودها در مطالعات پزشکی، محققان کشور در شرکت سرآمدان راستین کاوش ورنا دست به کار شدند و با حمایت مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این محصول را ایران ساخت کردند.

رئیسی 6 دستگاه ایران ساخت نانویی به دانشگاه ملی تاجیکستان اهدا کرد

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، که به دعوت رسمی رئیس جمهور تاجیکستان به نام رئیس دوره ای سازمان همکاری شانگهای و به منظور شرکت در اجلاس سران این سازمان به این کشور سفر کرده است، شش دستگاه نانویی ساخت ایران دستگاه الکتروریسی، دستگاه اسپاترینگ، انفجار الکتریکی سیم، آسیاب سیاره ای، اسپکتروفتومتر دو پرتو، هموژنایزر آلتراسونیک را به دانشگاه ملی تاجیکستان اهدا کرد.

کفش هوشمند به تشخیص زودهنگام بیماری ها کمک می کند

استارت آپ سینسفیت تکنولوژیز (SensFit Technologies) کفش هوشمند با حسگر های داخلی ساخته است که می تواند کیفیت زندگی افراد مسن را بهبود بخشد. فناوری حسگری منحصر به فرد این کفش امکان خوانش اطلاعاتی را فراهم می کند که با استفاده از آن می توان مسائل مربوط به سلامتی مانند زوال عقل و زخم های دیابتی را تشخیص داد.

کشف روشی برای نابودی عامل بیماری آلزایمر در بدن

شرکت هالبرد (Halberd) پیروز شده است بلوک اصلی اولیه فیبریل های عصبی مولد بیماری آلزایمر را از نمونه آزمایشی در آزمایشگاه حذف کند. محققان دانشگاه ایالتی یانگ استون (YSU) از طریق فرآیند ریشه کنی لیزری که به صورت پتنت در حال ثبت است، تقریباً 100 درصد از آنتی ژن تاس فسفریله شده را از بین بردند، ماده ای که مربوط به شروع و پیشرفت بیماری آلزایمر و چند بیماری عصبی دیگر می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12850

به "از تشخیص زودهنگام بیماری با کفش هوشمند تا کشف روشی برای نابودی عامل بیماری آلزایمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تشخیص زودهنگام بیماری با کفش هوشمند تا کشف روشی برای نابودی عامل بیماری آلزایمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید