اختلال بی سابقه در فیسبوک، واتس اپ و اینستاگرام

به گزارش کنفرانس هکا، امروز دوشنبه در پی بروز یک اختلال گسترده، دسترسی میلیون ها کاربر به شبکه های اجتماعی و پیام رسان های واتس اپ، اینستاگرام، فیسبوک و مسنجر فیسبوک قطع شد.

اختلال بی سابقه در فیسبوک، واتس اپ و اینستاگرام

این اختلال نادر که همزمان در کشورهای مختلف دنیا روی داده است، یکی از طولانی ترین وقفه های همزمان در خدمات دهی این شبکه ها طی سال های اخیر محسوب می شود.

علت این اختلال هنوز تعیین نیست، هرچند یک سخنگوی فیسبوک گفته است این شرکت در جریان اتفاق پیش آمده است و متخصصان درصدد هستند مشکل را رفع کنند.

شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام رسان های فیسبوک مسنجر و واتس اپ هر سه متعلق به شرکت فیسبوک هستند.

فیسبوک اعلام کرده که حمله سایبری در کار نیست و اختلال تکنیکی و داخلی است.

جان گراهام کامینگ از مدیران فیس بوک گفته: مشکل احتمالا از سرورهای فیس بوک است که باعث عدم دسترسی به واتس اپ و اینستاگرام شده است.

اندی استون یکی از سخنگویان فیس بوک در توییتر نوشته است: ما خبر داریم که برخی در بخش هایی اژ دنیا در دسترسی به برنامه های ما دچار مشکل شده اند. در حال تلاش هستیم تا مشکل را به سرعت بر طرف کنیم و بابت اتفاقی که افتاده عذرخواهی می کنیم.

نهاد ناظر اینترنتی DownDetector که به طور تخصصی موارد ایجاد اختلال در وبسایت ها و شبکه های اجتماعی را رصد می کند می گوید اختلال در شبکه ها و پیام رسان ها از حدود ساعت 17.30 به وقت اروپای غربی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

قطع سرویس ها در منطقه ها بزرگی از دنیا شامل آمریکا، اروپا و آسیا مشاهده شده است. بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی توییتر با هشتگ های instagramdown ، #facebookdown# و WhatsApp# بروز اختلال را گزارش کرده اند.

کری خوانی توئیتر

در همین حال این اختلال بی سابقه دستمایه کری خوانی توییتر برای رقبای خود شده و اکانت رسمی توییتر نوشته: به معنای واقعی کلمه، سلام به همه. اکانت واتس اپ جواب سلام داده و اکانت اینستاگرام با شکلک گیج و مبهوت نوشته: سلام و دوشنبه شما خوش.

منبع: فرارو
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12865

به "اختلال بی سابقه در فیسبوک، واتس اپ و اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلال بی سابقه در فیسبوک، واتس اپ و اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید