تاریخ برزیل زیر و رو می گردد؟

به گزارش کنفرانس هکا، پس از اینکه گروهی از نقشه برداران و کارگران، یک محوطه واقع در برزیل را قبل از ساخت یک مجتمع آپارتمانی ارزیابی کردند، با بقایای استخوان و تکه هایی از ظروف سفالین روبرو شدند و به این ترتیب گروهی از باستان شناسان کاوش در این محل را شروع کردند. با کاوش باستان شناسان در این مکان، یک محوطه باستانی چندلایه کشف شد که اسکلت 43 انسان و حدود 100 هزار شیء تاریخی در آن وجود داشت.

تاریخ برزیل زیر و رو می گردد؟

سی بی اس در گزارشی نوشت پس از کاوش باستان شناسان در این محدودۀ ساخت وساز، که در شهر ساحلی سائو لوئیس واقع شده است، اشیاء تاریخی کشف شد که بعضی از آن ها از سوی مردم حدود 9000 سال قبل باقیمانده اند. باستان شناسان از این گنجینه تاریخی به عنوان اکتشافی یاد نموده اند که ممکن است تاریخچه سکونت انسان در برزیل را بازنویسی کند.

ویلینگتون لیج که باستان شناس ارشد این کاوش بوده است، گفت که وقتی شرکت ساخت وساز، مؤسسه او را در سال 2019 برای آنالیز این محوطه به عنوان بخشی از روال همیشگی قبل از ساخت وساز استخدام کرد، انتظار نداشت با چنین اکتشافاتی روبرو گردد.

لیج با تحقیق در این مکان متوجه شد که بقایای قابل توجهی از دهه 1970 تا به امروز در این محوطه پیدا شده است که از جمله آن ها به کشف بخشی از استخوان فک انسان در سال 1991 میلادی می توان اشاره نمود.

گروه باستان شناسان به سرپرستی لیج بعد از مدت کوتاهی اشیاء تاریخی بسیار بیشتری کشف کرد؛ انبوهی از ابزارهای سنگی، تکه های سرامیک، صدف های تزئینی و استخوان.

بر اساس بیانیه مؤسسه تاریخ ملی و میراث برزیل (IPHAN) در جریان چهار سال کاوش در این مکان، باستان شناسان در مجموع 43 اسکلت انسان و بیش از 100 هزار اثر تاریخی را کشف کردند.

محققان اکنون قصد دارند کاتالوگی از آثار تاریخی تهیه و جزئیات این اشیاء را آنالیز نمایند و آن ها را به نمایش بگذارند.

یافته های اولیه این کاوش هم اکنون نیز توجه جامعه علمی را به خود جلب نموده است.

به گفته لیج، این گروه تحقیقاتی 27 نفره که باستان شناسان، شیمیدانان، مورخان و یک مستندساز را شامل می گردد، تا به امروز شواهد سکونت انسان ها در چهار دوره مختلف تاریخ را در این محوطه کشف نموده است.

در لایه بالایی این محوطه، بقایای باقیمانده از مردم توپینامبا کشف شده است. در لایه ای دیگر از این مکان، اشیاء تاریخی مردم جنگل آمازون و سفال ها، صدف ها و استخوان های به جای مانده از گروهی از مردم بومی کشف شده است.

زیر این لایه نیز بقایای باقیمانده از مردمی که حوالی 8000 تا 9000 سال قبل زندگی می کردند در اعماق این محوطه کشف شد. بر این اساس، این اشیاء بسیار قدیمی تر از شواهدی محسوب می شوند، که پیش تر در این منطقه کشف شده بودند و قدمت آن ها 6600 سال ارزیابی شده بود.

لیج در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: این اکتشاف می تواند تاریخچه نه تنها این منطقه، بلکه تمام بخش های برزیل را تغییر دهد.

محققان مدت ها بر سر زمان و نحوه ورود انسان ها از آسیا به قاره آمریکا و افزایش جمعیت در آن بحث نموده اند.

بر اساس یافته های لیج، این فرضیه مطرح شده است که انسان ها دست کم 1400 سال زودتر از آنچه پیش تر تصور می شد در این منطقه از برزیل امروزی ساکن شده اند.

باستان شناسان اکنون قصد دارند قدمت اشیاء کشف شده را به طور دقیق تری به یاری تجزیه و تحلیل ایزوتوپی معین نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 دی 1402 بروزرسانی: 28 دی 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14342

به "تاریخ برزیل زیر و رو می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ برزیل زیر و رو می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید