احدی: بوکس دیگر چیزی ندارد!، وزیر ورزش ورود کند

به گزارش کنفرانس هکا، سرمربی سابق تیم ملی بوکس ایران با انتقاد از شرایط فعلی فدراسیون گفت: این رشته دیگر چیزی ندارد و بهتر است وزارت ورزش به فکر مدیر لایق تر برای این رشته باشد.

احدی: بوکس دیگر چیزی ندارد!، وزیر ورزش ورود کند

اکبر احدی در گفت و گو با خبرنگاران، درباره انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی کنتاکت جوجیتسو، شرح داد: 70 تا 80 درصد ضربات این رشته مشابه بوکس است و مبارزاتش داخل قفس و روی رینگ برگزار می شود. درخواستی را از بنده داشتند که پس از تحقیق در خصوص این رشته، با کمال میل راهنمایی ورزشکاران ایران را بر عهده گرفتم تا در حد توان به آن ها یاری کنم. کنتاکت جوجیتسو زیر مجموعه فدراسیون کاراته است، اما انجمن رسمی دارد که از مدیران خوبی هم بهره می برد. انجمن کامل و متعهدی دارد که به نظرم همین موضوع آینده روشنی را برای این رشته در پی خواهد داشت. تا بازی های آسیایی در خدمت ملی پوشان این رشته هستم و امیدوارم نتایج خوبی هم حاصل گردد.

احدی در پاسخ به این سوال که آیا با این انتخاب تصمیم دارد به طور کلی از بوکس جدا شود؟ شرح داد: اینطور نیست، هر گاه بتوانم به بوکس یاری خواهم کرد. این رشته در بازی های آسیایی حضور دارد و به این ترتیب مسئله ای برای حضور مجددم در بوکس نیز وجود ندارد.

سرمربی سابق تیم ملی بزرگسالان در خصوص نتایج تیم نوجوانان ایران در قهرمانی آسیا، شرح داد: بوکس دیگر چیزی ندارد. نوجوانان ما به یک مدال برنز دست یافتند که حاصل همه توان و کوشش آن ها است. روزی که تیم نوجوانان راهی می شد با اعضای تیم و کادرفنی دیدار داشتم، آن ها مقصر نیستند و همه توان خود را به کار گرفتند. وقتی به تیم توجه نمی شود و پس از ماه ها اردو حتی یک تورنمنت تدارکاتی را تجربه نمی نمایند، نمی توان انتظار زیادی داشت. وقتی یک بوکسور برای اولین بار روی رینگ مبارزه می رود، چه انتظاری باید از او داشته باشیم؟

او ادامه داد: بهتر است وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک به این وضعیت تاسف بار بوکس ورود نمایند. باید به فدراسیون بوکس رسیدگی شود و از رئیس آن بخواهند که این وضعیت را کنترل کند. تیم های ملی هیچ تدارکی ندارند و ریاست تنها این نیست که بیت المال را بدون هیچ دستاوردی خرج اعزام ها کنیم. اگر تنها حضور مهم است، با دو بوکسور راهی شویم بهتر از این است که 10 بوکسور را بدون امید به کسب مدال، اعزام کنیم. البته اگر تنها حضور برای ما اهمیت دارد. اگر مدال هم مهم است، پس برای تیم ها تدارکات فراهم شود.

احدی با انتقاد از وضعیت تیم های ملی بوکس، اظهار کرد: بوکسورهای تیم نوجوانان برای اولین بار رینگ مسابقات را تجربه کردند و نباید از آن ها خرده گرفت. جوانان ما نیز همین شرایط را دارند،. بعد از ماه ها تمرین هنوز یک تورنمنت تدارکاتی تجربه نکرده اند. اگر توانایی اقتصادی نداریم، چرا به دنبال شاخه های دیگر هستیم؟ ناطق نوری 28 سال در بوکس ریاست کرد و از هر مسابقه دست پر برگشت، اما هیچگاه به فکر افزایش شاخه نبود. در حال حاضر فدراسیون توانایی فراهم کردن احتیاجهای ابتدایی تیم های خود را ندارد، اما آقای رئیس به دنبال افزایش شاخه است تا تنها برای خود اسم و رسم در کند! در فدراسیون پول نیست که خرجی ورزشکاران و حقوق مربیان خود را بدهد، اما دنبال افزایش شاخه هستیم.

پر افتخارترین سرمربی بوکس ایران ادامه داد: تا کی باید مربی و ورزشکار را مقصر بدانیم؟ تا کی مربی مقصر است؟ وضعیت کلی بوکس به دلیل مدیریت غلط وخیم است. آقای رئیس اگر نمی تواند بوکس را اداره کند، استعفا دهد تا یک فرد کاربلد با توانایی بالا روی کار بیاید. آقای رئیس، وقتی نمی توانی برای بوکس پول بیاوری برو تا شخص دیگری بیاید. تا کی می خواهی از آقای صالحی و عزیزی پول بگیری؟ بوکس ایران احتیاج به اسپانسر دارد و با این کارها مسئله ای حل نمی شود.

او در پاسخ به این سوال که شنیده می شود قرار است بوکس حرفه ای نیز زیر نظر فدراسیون بوکس آغاز به کار کند، شرح داد: این اصلا امکان پذیر نیست. اگر یک فدراسیون آماتور بخش حرفه ای را راه اندازی کند، آن رشته تعلیق می شود. بخش حرفه ای تیم ملی ندارد و و تنها یک باشگاه یا یک ورزشکار با مربی شخصی خود در مسابقات این رشته ها حاضر می شود. بوکس حرفه ای تیم ملی ندارد که بخواهد سرمربی داشته باشد. بهتر است رئیس فدراسیون بوکس ایران همین بخش آماتور خود را سر و سامان دهد اگر توانایی کافی دارد.

احدی در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط می توان به کسب سهمیه المپیک بوکس ایران امیدوار بود؟ اظهار کرد: واقعیت این است که من پیش از این فکر می کردم در هر وزن 5 - 6 بوکسور می توانند از رقابت های آسیایی کسب سهمیه نمایند، اما الآن طبق آخرین اخبار متوجه شده ام که تنها 3 نفر برتر هر وزن جواز حضور در المپیک را کسب می نمایند. فینالیست های هر وزن، به علاوه برنده مبارزه دو بوکسوری که سومی مشترک به دست آورده اند، سهمیه المپیک 2020 توکیو را از رقابت های آسیایی کسب می نمایند. با این شرایط کار بسیار سخت و از رقابت های جهانی هم نمی توانیم انتظاری داشته باشیم چون کار بسیار سخت تر از آسیا است. با این شرایط امید زیادی نمی توان داشت، مگر اینکه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به وضعیت بوکس ورود نمایند.

طرفداران رونالدو: مجله فوتبال و طرفداران بازکن محبوب رونالدو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6645

به "احدی: بوکس دیگر چیزی ندارد!، وزیر ورزش ورود کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احدی: بوکس دیگر چیزی ندارد!، وزیر ورزش ورود کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید