احتمال وقوع 18 حادثه طبیعی در زنجان

به گزارش کنفرانس هکا، مدیرکل مدیریت بحران زنجان گفت: 40 حادثه طبیعی در جهان شناخته شده که احتمال وقوع 18 نوع آن در استان وجود دارد.

احتمال وقوع 18 حادثه طبیعی در زنجان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ستاد مدیریت بحران استان زنجان، توحید سلیمی، در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان با اشاره به ابلاغ قانون مدیریت بحران کشور گفت: این قانون در 4 شهریور ماه توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ شده است.

وی از 5 دی ماه به عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی یاد کرد و اضافه نمود: با برنامه ریزی های اجرا شده در سال جاری، شاهد برگزاری برنامه های مختلفی از سوی دستگاه های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هستیم از جمله مانورهای تخلیه اضطراری که توسط جمعیت هلال احمر برنامه ریزی شده و در سطح دستگاه های استان برگزار شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: قانون مدیریت بحران کشور باعث شده است که در فعالیت هایی که در عرصه بحران صورت می گیرد، شاهد رویکردهای جدیدی باشیم.

سلیمی گفت: قانون جدید مدیریت بحران حداقل 80 درصد از خلاءهای موجود در قانون قبلی را که به نام قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشوربود، رفع کرده است و با توجه به اینکه در قانون جدید، برای همه دستگاه های اجرایی تکلیف تعیین شده، به همین خاطر می توان از این قانون به عنوان یک قانون جامع در امر مدیریت بحران یاد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اجرای قانون مذکور که به نوعی نخستین قانون مدیریت بحران کشور تلقی می شود، می توان مشکلاتی که در حوزه مدیریت بحران وجود دارد را از پیش رو برداشت، اظهار کرد: قانون جدید مدیریت بحران دارای 26 ماده است.

وی گفت: انسان نمی تواند نسبت به برخی حوادث غیرمترقبه مقابله کند، بلکه انسان می تواند در مقابل این حوادث تاب آوری داشته و عملکرد و پاسخ مناسبی داشته باشد، به همین دلیل، 40 حادثه و بلایای طبیعی در جهان شناخته شده که 31 مورد آن در ایران و 18 مورد آن در استان زنجان، احتمال وقوع دارد که از جمله آن می توان به زلزله، سیل، خشک سالی، صاعقه، طوفان، بهمن، فرسایش خاک، آلودگی آب و هوا و محیط زیست، انجماد و یخ زدگی، آفات، زمین لغزش ها، ریزش های سنگ و حوادث انسان ساخت بزرگ، اشاره کرد.

سلیمی بیان نمود: نام جلسات مدیریت بحران استان را که در قانون قبلی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بود به ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران تغییر کرده و علاوه بر همه موارد ذکر شده، این نکته نیز حائز اهمیت است که بر اساس ماده 14 قانون مدیریت بحران کشور در جهت ارتقاء فرهنگ عمومی و آموزش همگانی تعریف واحد درسی آمادگی در مقابل حوادث و سوانح از سوی وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و همین طور وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، الزامی شده است.

سلیمی خسارت وارده به استان به واسطه بلایای طبیعی از سال 70 تا به امروز را 5 هزار میلیارد تومان عنوان و اعلام کرد: 90 درصد خسارت هایی که به واسطه بلایای طبیعی در استان اتفاق افتاده، مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

3napix.ir: مجله تفریحی و سرگرمی عکسها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8073

به "احتمال وقوع 18 حادثه طبیعی در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال وقوع 18 حادثه طبیعی در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید