اجرای طرح سواد حرکتی برای اصلاح سبک زندگی دانش آموزان ابتدایی

به گزارش کنفرانس هکا، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح سواد حرکتی برای اصلاح سبک زندگی دانش آموزان ابتدایی در مدارس استان اطلاع داد.

اجرای طرح سواد حرکتی برای اصلاح سبک زندگی دانش آموزان ابتدایی

به گزارش خبرنگاران از کرمانشاه، ماشاالله پروین معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : با توجه به شیوع بیماری کرونا و کم تحرکی دانش آموزان، طرح سواد حرکتی در مدارس ابتدایی اجرا می گردد.

او با اشاره به فعالیت های جسمانی و افزایش شور و نشاط بین دانش آموزان در حین اجرای طرح سواد حرکتی، گفت : طرح ملی ارتقای سواد حرکتی زمینه ساز افزایش تحرک دانش آموزان گردد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: طرح سواد حرکتی شامل مراحل ارزیابی اولیه، مداخلات و ارزیابی ثانویه در مورد افزایش توان جسمانی و ارتقای فعالیت های حرکتی دانش آموزان به وسیله مربیان تربیت بدنی و آموزگاران مدارس است.

او گفت: مراحل مختلف اجرای طرح به وسیله معلم ها در سامانهپادا ثبت می گردد و دانش آموزان از نظر شاخص های مختلفی مثل قد، وزن، اندازه تحرک و ... مورد ارزیابی قرار می گیرند.

او اضافه کرد: اجرای این طرح در مدارس ابتدایی آغاز شده و تا اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه پرداختن به ورزش و تقویت روحیه ورزشی سلامت و نشاط جامعه را تضمین می نماید، گفت: سلامت و نشاط از مولفه های اولیه توسعه انسانی در جامعه هستند، لذا اگر نسبت به بچه ها و نوجوانان و سلامت جسمی و روحی آن ها حساس نباشیم و برای آن ها ایجاد انگیزه نکنیم، توسعه انسانی هم شکل نمی گیرد .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12925

به "اجرای طرح سواد حرکتی برای اصلاح سبک زندگی دانش آموزان ابتدایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح سواد حرکتی برای اصلاح سبک زندگی دانش آموزان ابتدایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید