اتحادیه بین المجالس فرصتی برای گفت وگو در زمینه مسائل منطقه ای است

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس مجلس شورای اسلامی اتحادیه بین المجالس جهانی را فرصتی برای تبادل نظر در زمینه مسائل منطقه ای و همکاری های دوجانبه دانست.

اتحادیه بین المجالس فرصتی برای گفت وگو در زمینه مسائل منطقه ای است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به صربستان، گفت: نشست اتحادیه بین المجالس دنیای فرصتی است که با رؤسای مجلس ها در زمینه های گوناگون از جمله مسائل منطقه ای و بین المللی و همکاری دو جانبه در زمینه توسعه تبادل نظر ها و همکاری های مالی، صحبت گردد.

وی با اشاره به اینکه این سفر شامل دو بخش است، اضافه نمود: بخشی از آن شامل حضور در این اجلاس با شرکت مجموعه مجالس کشور های دنیا و بخش دیگر شامل همکاری های دوجانبه مجلسی کشورمان با صربستان است.

رئیس مجلس ادامه داد: این نشست جزو معدود اجلاس هایی است که مجالس دنیا دور هم جمع می شوند و درباره موضوعات مهم بین المللی تصمیم گیری می نمایند.

لاریجانی گفت: امور دیگری مربوط به زنان، جوانان و موضوعات گوناگون دیگری نیز هست که همکاران ما در آن جلسات شرکت می نمایند.

وی ادامه داد: همکاری های دوجانبه با کشور صربستان که روابط محبت آمیز ای با ما دارد، همواره مدّ نظر کشور ما بوده است.

رئیس مجلس با ابراز اینکه صربستان در گذشته با ما روابط نزدیک داشت، گفت: پس از تحولات بالکان هم، صربستان روابط خود را با ما حفظ کرد و همچنین در مجامع بین المللی مشارکت نزدیکی با هم داشتیم.

لاریجانی اضافه نمود: از مدت ها پیش این بحث بود که مذاکرات درباره همکاری های دو کشور، به ویژه توسعه همکاری های مالی با صربستان را ساماندهی کنیم که بخش دوم کار مربوط به این قلمرو است.

وی گفت: طبعاً در این اجلاس، مجالی است که با رؤسای مجلسی کشور های مختلف تبادل نظر هایی داشته باشیم.

رئیس مجلس اضافه نمود: در شرایط فعلی که آمریکایی ها موجب به هم ریختگی در روابط بین المللی شدند، تبادل نظر با مسئولان کشور های مختلف، هم از جهت روشنگری و هم از جهت همکاری های دو جانبه، موضوعیت دارد.

لاریجانی همچنین گفت: امیدواریم با حضور همکاران و تقسیم کاری که وجود دارد، در این زمینه ها توفیق حاصل گردد.

لازم به ذکر است علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (یکشنبه، 21 مهر) برای شرکت در صد و چهل و یکمین نشست اتحادیه بین المجالس دنیای، در صدر یک هیئت مجلسی، راهی بلگراد پایتخت صربستان شد.

مجله آزات وب: مجله آموزشی توسعه اسکریپت های تحت وب

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6466

به "اتحادیه بین المجالس فرصتی برای گفت وگو در زمینه مسائل منطقه ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه بین المجالس فرصتی برای گفت وگو در زمینه مسائل منطقه ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید