آیین عزاداری حسینیه اعظم زنجان 27 شهریور برگزار می گردد

به گزارش کنفرانس هکا، آیین عزاداری حسینیه اعظم زنجان، دهمین میراث معنوی کشور، عصر روز سه شنبه 27 شهریور در زنجان برگزار می گردد.

آیین عزاداری حسینیه اعظم زنجان 27 شهریور برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، عصر روز هشتم محرم زنجان بزرگترین قربانگاه شیعیان دنیا و دومین قربانگاه بزرگ دنیا بعد از منای مکه مکرمه است.

نذورات آیین عزاداری حسینیه اعظم زنجان را در سال گذشته بیش از 10 هزار رأس احشام و 4 میلیارد و 500 میلیون تومان وجه نقد بود که 2 هزار راس از این احشام در هنگام برپایی دسته ذبح شدند.

در این مراسم همه ساله هزاران عزادار حسینی از سراسر کشور و شیعیانی از کشورهای مسلمان در یوم العباس گرد هم می آیند تا ارادت خود را به اهل بیت در معرض دید دنیایان قرار دهند.

از ویژگی های دسته عزاداری حسنیه اعظم زنجان به سادگی آن می توان اشاره نمود که بی هیچ علم و کتلی برپا می گردد و بصورت رسمی از ساعت 13 تا اذان مغرب ادامه دارد.

هم اکنون حسینیه اعظم زنجان با قدمتی 500 ساله در پی اجرای طرح توسعه آن زیربنایی 20 هزار مترمربعی را شامل می گردد و به یک مجموعه فرهنگی، مذهبی، آموزشی ، درمانی بدل شده است. کتابخانه، دارالشفا، سالن اجتماعات و صندوق قرض الحسنه از جمله اماکنی است که در طرح توسعه به این مکان افزوده شده و همه از محل نذورات مردمی بوده که در اختیار عموم قرار گرفته است.

این آیین در 15 دیماه 87 با شماره 10 به عنوان دهمین میراث معنوی کشور و نخستین گونه از جنبه های منحصر به فرد آیین های عزاداری به ثبت ملی رسید.

maeaedu.ir: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4999

به "آیین عزاداری حسینیه اعظم زنجان 27 شهریور برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین عزاداری حسینیه اعظم زنجان 27 شهریور برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید