احداث موزه تاریخ و باستان شناسی در بخش کدکن تربت حیدریه

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس انجمن میراث فرهنگی بخش کدکن گفت: موزه تاریخ و باستان شناسی در بخش کدکن تربت حیدریه ایجاد می گردد.

احداث موزه تاریخ و باستان شناسی در بخش کدکن تربت حیدریه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی خراسان رضوی، احمد محمدی امروز شنبه سوم خردادماه 1399 در نخستین جلسه انجمن میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی بخش کدکن در امسال که همزمان با هفته میراث فرهنگی و با حضور امام آدینه، شهردار و شورا برگزار گردید، با بیان این مطلب اضافه نمود: با توجه به اهمیت و نقش موزه در معرفی منطقه و جذب جهانگرد، ایجاد موزه جزو اولویت ها است.

او در این جلسه ضمن تبریک هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها اضافه نمود: بخش کدکن به عنوان دیار علم و فرهنگ و عرفان سرشار از میراث های معنوی و مادی است که باید این میراث کهن حفاظت گردد و این امر، توجه عموم مردم به میراث فرهنگی به عنوان سرمایه ملی را می طلبد.

رئیس انجمن میراث فرهنگی بخش کدکن ادامه داد: از راهکارهایی که باعث حفظ و انتقال فرهنگ پیشینیان مرز و بوم منطقه کدکن خواهد بود، ایجاد موزه تاریخی است.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه موزه می تواند نقشی اساسی در تحرک جهانگردی منطقه داشته باشد، از تمامی مردم فهیم این سرزمین تاریخی و سرسبز و همه مسئولان بخش، درخواست داریم نهایت مساعدت و همکاری را برای ایجاد موزه داشته باشند.

علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی تربت حیدریه نیز در این جلسه گفت: با وجود پیشینه تاریخی و غنی کدکن و وجود اشیای تاریخی و باستان شناسی فراوان در مجموعه شیخ حیدر کدکنی، این اداره کوشش خود را با مشارکت مردم و ادارات سطح بخش برای تسریع در ایجاد اولین موزه تاریخ و باستان شناسی شهرستان را در کدکن انجام خواهد داد.

در حاشیه این جلسه از محل حمام قدیمی شهر کدکن برای تغییر کاربری به موزه بازدید شد.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله حدود 140 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفته است و دارای 320 جاذبه جهانگردی است و 52 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. بخش کدکن در فاصله 75 کیلومتری از تربت حیدریه قرار گرفته است و تا به امروز در این بخش 38 اثر تاریخی شناسایی شده و 12 اثر از این بخش در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

رپورتاژ آگهی: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10649

به "احداث موزه تاریخ و باستان شناسی در بخش کدکن تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث موزه تاریخ و باستان شناسی در بخش کدکن تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید