آمفی تئاتر قدیمی کولوسئوم - رم Colosseum

به گزارش کنفرانس هکا، بنای کلوسئوم یک آمفی تئاتر قدیمی در مرکز شهر رم است که در دهه های نخست بعد از میلاد مسیح ساخته شده است. نبردهای گلادیاتورها از مهمترین برنامه هایی بود که در این بنای عظیم به نمایش گذارده می شد.

آمفی تئاتر قدیمی کولوسئوم - رم Colosseum

واژه کلوسئوم به معنی صندلی بزرگاست نام دیگر آن آمفی تئاتر فلاویوسی است که پسوندامپراتوران وقت ایتالیا است.

به عنوان اولین آمفی تئاتر دائمی و ماندگار ساخته شده در روم، در زمین های باتلاقی ما بین تپههای اسکوئیلین و کائلین واقع شده بود.

ساخت بنای کلوسئوم در سال های 70 یا 72 میلادی آغاز شده است. این بنا در زمان امپراتوری واسپاسیان آغاز شده و در سال 80 پس از میلاد ساخت آن به انتها رسیده است.

این بنا هشتاد منفذ ورودی دارد و پنجاه هزار تماشاگر را در خود جای می داده است. بنای بیضی شکل کلوسئومیکی از پربیننده ترین بناهای تاریخی در ایتالیاست. این بنا به دلیل عبور و مرور آسان جمعیت به داخل و خارج میدان یکی از شاهکارهای مهندسی است در بالای این سه طبقه اصلی، طبقه زیرشیروانی شامل ستون های مستطیل شکل سبک قرنتی قرار گرفته است، فضای بین ستون ها با 40 عدد پنجره کوچک مستطیل شکل پر شده است. در قسمت بالا، دیوارکوب ها و بندگاه هایی وجود دارد که تیرک هایی را که سایه بان ها به آنها آویزان است، نگه داشته اند.

در ساخت عمارت با دقت بسیاری از انواع ترکیبات ساختمانی استفاده شده است. برای فونداسیون از بتون و برای ستون ها و طاق ها از سنگ آهک (تراورتنو در ستون های به کار رفته برای دیوار دو طبقه زیرین، از نوعی سنگ متخلخل به نام توفا و برای طبقات فوقانی و بیشتر طاق ها از آجر بتونی استفاده شده است.

****هم اکنون این اثربه عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید به شمار می رود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: سفرگو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8212

به "آمفی تئاتر قدیمی کولوسئوم - رم Colosseum" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمفی تئاتر قدیمی کولوسئوم - رم Colosseum"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید