آمادگی کشتیرانی دریای خزر برای عمل به تعهدات حمل و نقلی پیمان شانگهای

به گزارش کنفرانس هکا، تهران (پانا) - مدیرعامل کشتیرانی دریای خزربه موضوع عضویت ایران در پیمان شانگ های اشاره می نماید و می گوید کشتیرانی دریای خزر این آمادگی را دارد که تعهدات حمل و نقلی کشور در قالب این پیمان را در دریای خزر به نحو احسن انجام دهد.

آمادگی کشتیرانی دریای خزر برای عمل به تعهدات حمل و نقلی پیمان شانگهای

به گزارش مانا، کاپیتان داود تفتی با اشاره به اینکه تمامی 23 فروند کشتی کشتیرانی دریای خزر برای حمل کانتینری از معمولی و یخچالی به روزرسانی شده اند، گفت: اگر حتی تمام ظرفیت این شناور ها پُر بشود آمادگی آن را داریم که با اجاره شناور رو- رو ظرفیت خدمات خود را به سرعت افزایش دهیم.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: هم اکنون 200 TEU کانتینر یخچالی در بنادر شمالی مستقر نموده ایم تا در سریع ترین زمان ممکن احتیاج صادرنمایندگان کالا های یخچالی از جمله محصولات باغی، صیفی و سبزیجات و... را برآورده سازیم.

وی در این رابطه تاکید نمود: به صاحبان کالا اطمینان می دهیم کشتیرانی دریای خزر با قدرت پای کار صادرات و واردات ایستاده است و اجازه نمی دهد هیچ بحرانی خللی در این امر در منطقه دریای خزر وارد کند.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در زمینه توسعه حمل و نقل کانتینری در بنادر شمال کشور، اضافه کرد: در جهت استقرار کانتینر در بنادر شمالی به ویژه بنادر انزلی، امیراباد و آستارا، با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، ترمینال های کانتینری با قابلیت میزبانی کانتینر های یخچالی ایجاد شده است که هم اکنون در حال ارائه خدمات به صاحبان کالا است، در بنادر نوشهر، کاسپین و فریدونکنار هم امکانات یاد شده نصب شده اند.

کاپیتان تفتی با تاکید بر اینکه بعضی اقدامات غیرسازنده همسایگان خللی در حمل و نقل کالای ایرانی در منطقه دریای خزر ایجاد نمی کند، توضیح داد: ماهیت وجودی کشتیرانی دریای خزر این است که هیچگونه محدودیتی اقتصاد کشور و صاحبان کالا را با چالش روبرو نکند به همین دلیل کارکنان و شناور های کشتیرانی دریای خزر با تمام ظرفیت و به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا کوچکترین حجم کالای صادراتی و وارداتی ایرانی بر زمین نماند.

وی توسعه زیرساخت های کانتینری در بنادر را محدود به بنادر ایرانی حاشیۀ خزر ندانست و خاطر نشان کرد: با مذاکرات اجرا شده و در جهت ارائه خدمات مناسب به صاحبان ایرانی کالا، بنادر آکتائو قزاقستان و آستاراخان روسیه هم به زیرساخت لازم جهت تخلیه و بارگیری کانتینر های معمولی و یخچالی مجهز شده اند.

وی ایجاد خطوط منظم کانتینری از سال گذشته در دریای خزر از سوی کشتیرانی دریای خزر را اقدامی راهبردی در جهت حفظ منافع ملی دانست و اضافه کرد: با تمهیدات اجرا شده کالا با سرعت و کیفیت و ایمنی بالا به مقاصد می رسند بعلاوه با ایجاد امکانات لازم در بندر آکتائو قزاقستان و آستارا خان روسیه هم اکنون حمل و نقل ترکیبی در این بنادر برای صدور و ورود هر گونه کالا به/از منطقه اورآسیا در اختیار صاحبان ایرانی کالا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با پشتیبانی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آمادگی آن را داریم که احتیاج به حمل کانتینری را در بالاترین ظرفیت ممکن جوابگو باشیم در عین حال با امکانات نوی که فراهم شده است صاحبان کالا می توانند به وسیله ترمینال های خشک گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بعضی مراکز تجاری مانند مراغه در شمال غرب و تهران در مرکز و یا بنادر جنوبی کالای خود را از محل خود به مقاصد مختلف در دریای خزر بارگیری نمایند.

وی با بیان اینکه در این زمینه از امکانات گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بهره بُردیم، توضیح داد: به همین دلیل بیش از سه هزار TEU کانتینر از بنادر جنوبی به بنادر شمال کشور منتقل و مستقر شد.

کاپیتان تفتی با تاکید بر اینکه از سال پیش که با عدم ثبات در حمل و نقل به وسیله مرز های جمهوری آذربایجان و ترکمنستان و بعضی سخت گیری ها از سوی این دو کشور روبرو شدیم راه اندازی خطوط منظم کانتینری را در دستور کار قرار دادیم، اضافه کرد: راه اندازی خطوط کانتینری به شکل جدی از سوی کشتیرانی دریای خزر با به روزرسانی کشتی ها و فراهم سازی زیرساخت حمل کانتینر های معمولی و یخچالی در آن ها صورت گرفت.

وی با یادآوری اینکه کشتیرانی دریای خزر بزرگترین ناوگان کشتیرانی در منطقه دریای خزر است، اضافه کرد: بر اساس برنامه منظره 1404 کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پی جوان سازی و افزایش ظرفیت ناوگان هستیم و به همین دلیل در کنار سفارش ساخت شناور های نو، با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی و بعلاوه تایید مؤسسات رده بندی در پی تعمیر اساسی شناور های سن بالا برای جوان سازی و در خدمت ماندن آن ها هستیم.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع عضویت کشورمان در پیمان شانگ های اشاره نمود و گفت: کشتیرانی دریای خزر این آمادگی را دارد که تعهدات حمل و نقلی کشور در قالب این پیمان را در دریای خزر به نحو احسن انجام دهد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12877

به "آمادگی کشتیرانی دریای خزر برای عمل به تعهدات حمل و نقلی پیمان شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی کشتیرانی دریای خزر برای عمل به تعهدات حمل و نقلی پیمان شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید