9 مورد از مهم ترین فواید برس چوبی؛ از تقویت رشد مو تا حفظ محیط زیست

به گزارش کنفرانس هکا، این روزها استقبال از برس های چوبی در حال توسعه است، چون دنیا در پی گزینه های سازگار با محیط زیست می گردد. برس چوبی گره های مزاحم را بدون کشیدن موها یا آسیب رساندن به آن ها باز کند. به علاوه، جریان خون را در پوست سر افزایش می دهد و باعث وز شدن موها نمی گردد. در ادامه مهم ترین فواید برس چوبی و نحوه استفاده از آن را شرح می دهیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

9 مورد از مهم ترین فواید برس چوبی؛ از تقویت رشد مو تا حفظ محیط زیست

برس موی چوبی چیست؟

شانه یا برس موی چوبی، همان طور که از نام آن تعیین است، یک ابزار پرکاربرد برای آراستن مو به شمار می رود. برای فراوری این محصول از انواع مختلف چوب از جمله چوب بامبو استفاده می گردد.

در حال حاضر، طیف گسترده ای از برس ها و شانه های چوبی در بازار وجود دارد. اما اگر کمی دقیق تر به آن ها نگاه کنید، ممکن است متوجه شوید که فقط یک برس موی معمولی با دسته چوبی هستند. برخی از برس های چوبی مقرون به صرفه قیمت دندانه های پلاستیکی دارند که فقط نوک آن ها از چوب ساخته شده است.

صرف نظر از نوع یا طول موهایتان، شما باید از برس مویی بهره ببرید که دندانه های آن 100 درصد از چوب ساخته شده باشد. این محصولات که اغلب بدون رنگ عرضه می شوند، برترین جایگزین برای برس های پلاستیکی یا فلزی هستند.

فواید برس چوبی برای مو

از مهم ترین فواید برس چوبی بامبو یا برس های فراوری شده با انواع دیگر چوب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. به پرپشت شدن موها و حفظ سلامت پوست سر یاری می نماید

هنگامی که موهای خود را با استفاده از یک برس چوبی شانه می کنید، به آرامی پوست سرتان را ماساژ می دهید که این کار به بهبود گردش خون منجر می گردد و موهای شما را پرپشت تر می نماید. از سوی دیگر، دندانه های چوبی برس باعث کبودی یا خراشیده شدن پوست سر نمی شوند و بدون ایجاد هیچ نوع آسیبی به آراستگی موها یاری می نمایند.

2. رشد مو را افزایش می دهد

برخی از افراد از ریزش مو و حتی طاسی رنج می برند. طاسی معمولا به درمان پزشکی احتیاج دارد، اما استفاده از برس موی چوبی هم ممکن است به بهبود آن یاری کند. یکی از فواید برس چوبی این است که جریان خون را در پوست سر افزایش می دهد و درنتیجه به حفظ سلامت فولیکول ها و برطرف ناخالصی های آن ها یاری می نماید. البته برای اثبات این ادعا به تحقیقات بیشتری احتیاج است.

3. باعث واکنش آلرژیک نمی گردد

شانه های پلاستیکی یا فلزی می توانند باعث تحریک پوست سر شوند یا در آن واکنش آلرژیک ایجاد نمایند. اما استفاده از برس یا شانه ای که از چوب طبیعی ساخته شده است معمولا با عارضه جانبی همراه نیست یا باعث خارش پوست سر نمی گردد.

4. از شکستگی موها جلوگیری می نماید

یکی از معایب برس ها یا شانه های پلاستیکی این است که بار الکتریکی ساکن ایجاد می نمایند. بار ساکن موها را ضعیف و مستعد شکستن می نماید، چون باعث خشک شدن آن ها می گردد. این مشکل در نهایت ممکن است به وز شدن موها منجر گردد.

برس های چوبی ضدالکتریسیته ساکن هستند و از گره خوردن موها و شکستن آن ها جلوگیری می نمایند. چون چوب به عنوان عایق عمل نموده و تمام بار را جذب می نماید. برس های چوبی به سرعت روی پوست سر و در میان تارهای مو می لغزند که این امر جلوی وز شدن موها را می گیرد. علاوه بر این، دندانه های صاف تری دارند که تارهای مو را نمی کشند.

5. آلودگی ها را از روی موها پاک می نماید

موهای شما به علت الکتریسیته ساکن که در آن ها و جود دارد می توانند به راحتی آلودگی ها و ذرات خارجی را جذب نمایند. یکی از فواید برس چوبی این است که با خنثی کردن بارهای ساکن موجود در پوست سر، آلودگی ها را از بین می برد و موها را شاداب تر می نماید.

6. موها را تغذیه می نماید و به آن ها درخشندگی می بخشد

در پوست سر شما یک روغن طبیعی به نام سبوم ترشح می گردد. سبوم به تغذیه پوست سر یاری نموده و ریشه مو را هیدراته نگه می دارد. با این حال، می تواند موها را بیش از حد صاف و چرب نشان دهد و در عین حال گردوغبار و آلودگی های محیطی را جذب کند. استفاده از برس چوبی یک راه چاره عالی برای تغذیه و حفظ درخشندگی موها است، چون روغن را به طور یکنواخت روی پوست سر و موها پخش می نماید.

7. در برابر حرارت مقاوم است

برس های چوبی معمولا در برابر حرارت مقاوم تر از برس های ساخته شده از مواد مصنوعی هستند. از آنجا که چوب بادوام و عایق حرارتی است می تواند گرمای میانه ناشی از ابزارهای حرارتی حالت دهنده مو را تحمل کند. با این حال، توصیه می گردد برای اطمینان از عملکرد مطلوب این محصول، نوع چوب و اندازه مقاومت آن را در برابر حرارت به دقت آنالیز کنید.

8. به حفظ محیط زیست یاری می نماید

برس های پلاستیکی و فلزی بی کیفیت قابل بازیافت نیستند و به محیط زیست آسیب می رسانند. در مقابل، برس های چوبی زیست تخریب پذیر و سازگار با محیط زیست هستند. برس های چوبی در مقایسه با برس های پلاستیکی که ممکن است اجزای آن ها به راحتی از هم جدا شوند، دوام بیشتری دارند.

9. می تواند برای رایحه درمانی استفاده گردد

برخی از افراد رایحه درمانی را با استفاده از برس موی چوبی ترکیب می نمایند تا تجربه بهتری از روتین مراقبت از موی خود داشته باشند. اعتقاد بر این است که چوب طبیعی روغن های ضروری یا اسانس ها را جذب و منتشر می نماید. درنتیجه، هنگام برس زدن موهای خود می توانید از آزاد شدن رایحه های آرامش بخش لذت ببرید.

نحوه استفاده از برس موی چوبی

اکنون که با فواید برس موی چوبی آشنا شدید، ضروری است در خصوص برترین روش استفاده از آن هم اطلاعات کسب کنید. نحوه استفاده از برس چوبی مثل سایر برس ها یا شانه ها است، اما رعایت نکات زیر به حفظ سلامت موهای شما یاری می نماید:

  • قبل از برس زدن موها از خشک بودن کامل آن ها مطمئن شوید. چون موهای خیس مستعد شکستن هستند.
  • برای باز کردن گره های مو از یک شانه چوبی با دندانه ها پهن بهره ببرید. بهتر است از نوک موها آغاز کنید و سپس به تدریج به سمت ریشه ها بروید. این کار از شکستگی موها جلوگیری می نماید.
  • در مرحله بعد، از یک برس چوبی برای شانه کردن موهای خود بهره ببرید. به یاد داشته باشید که باید این کار را به آرامی انجام دهید.

نحوه تمیز کردن برس موی چوبی

هر بار که از برس استفاده می کنید، مقداری مو، سلول مرده، چربی و آلودگی روی آن باقی می ماند. تمیز کردن برس چوبی به روش صحیح نه تنها به افزایش دوام آن یاری می نماید، بلکه در حفظ سلامت و زیبایی موها نقش دارد. در ادامه برترین روش برای تمیز کردن برس چوبی را شرح می دهیم:

  • اولین قدم این است که بعد از هر بار استفاده از برس، موهای گیرنموده بین دندانه های آن را خارج کنید. این کار باعث می گردد برس برای مدت زمان بیشتری دوام بیاورد و در درازمدت تمیزتر به نظر برسد.
  • مقداری روغن طبیعی مثل روغن دانه بزرک را روی برس مو بمالید و پس از خشک شدن، برس را به آرامی با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.
  • هر چند هفته یک بار از کمی شامپوی مخلوط با آب گرم برای تمیز کردن برس بهره ببرید. اما برس را برای مدت طولانی داخل آب قرار ندهید، چون این کار به آن آسیب می رساند.
  • هرگز از مواد شوینده یا مواد شیمیایی خشن برای تمیز کردن برس چوبی استفاده نکنید.
  • برس چوبی را برای ضدعفونی کردن داخل مایکروویو قرار ندهید، چون باعث خشک شدن چوب و آسیب تماشا آن می گردد.

کلام پایانی

استفاده از برس نامناسب بسیار بیشتر از چیزی که فکر می کنید برای موهای شما مضر است. برس های چوبی برترین محصولاتی هستند که می توانید از آن ها برای مرتب کردن و آراستن موهای خود بهره ببرید. فواید برس چوبی بسیار گسترده است. این برس رشد موها را افزایش می دهد و به آن ها درخشندگی می بخشد. علاوه بر این، به موها یا پوست سر آسیب نمی رساند یا به بروز واکنش آلرژیک منجر نمی گردد.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: stylecraze

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 اسفند 1402 بروزرسانی: 16 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15727

به "9 مورد از مهم ترین فواید برس چوبی؛ از تقویت رشد مو تا حفظ محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 مورد از مهم ترین فواید برس چوبی؛ از تقویت رشد مو تا حفظ محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید