600 بانو زیرچتر حمایت

به گزارش کنفرانس هکا، مهم ترین ویژگی برنامه های کارآفرینی مدیریت شهری منطقه 17 ایجاد بازار عرضه محصولات هنری و صنایع دستی بانوان سرپرست خانوار است.

600 بانو زیرچتر حمایت

مرضیه امیری مسئول اداره امور بانوان شهرداری منطقه 17، کارآفرینی و توانمندسازی این گروه از شهروندان را مهم ترین هدف اداره امور بانوان عنوان می نماید و می گوید: در این منطقه 600 بانوی جویای کار شناسایی شدند که برای توانمندسازی و اشتغال آنها اقدام کردیم. امیری در گفت وگوی زیر به

برنامه های کارآفرینی این اداره اشاره نموده است.

  • به نظر می رسد رویکرد برنامه های اداره امور بانوان شهرداری منطقه از حمایتی به کارآفرینی تغییر نموده است. اینطور است؟

بله. تأکید شهردار منطقه بر توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار است تا روی پای خود بایستند و درآمدی پایدار داشته باشند. ما با مهارت آموزی و ایجاد فرصت های شغلی برای توانمندسازی و استقلال مالی خانم ها کوشش می کنیم. به قول معروف به جای ماهی دادن ماهیگیری را به آنها آموزش می دهیم.

  • بانوانی که با عرضه صنایع دستی زندگی خود را اداره می نمایند، با محدودیت بازار فروش روبه رو هستند. برای برطرف این کمبود چگونه از آنها حمایت می کنید؟

با برپایی نمایشگاه و بازارچه فصلی و دائمی، شرایط فروش آثار آنها را فراهم می کنیم. نمایشگاه خلاقیت های هنری بانوان که به تازگی در مجموعه فرهنگی، ورزشی شهربانو برگزار گردید، از جمله فرصت هایی بود که برای بانوان محله ایجاد شد. در این نمایشگاه که 160 بانو شرکت داشتند به آموزش تخصصی

بازآفرینی مدهای پوشش ایرانی ـ اسلامی پرداختیم و بانوان فراوریات هنریشان را عرضه کردند.

  • کلبه های عرضه غذا که در گذر تهران و بوستان های منطقه راه اندازی شده، در اشتغالزایی افراد جویای کار نقش زیادی داشته است. بانوان در این فرصت های شغلی چه سهمی داشتند؟

تعداد زیادی از کلبه ها و غرفه های عرضه مواد غذایی در اختیار بانوان قرار گرفته است. مرکز کارآفرینی قلعه مرغی هم که به تازگی راه اندازی شده، ظرفیت مناسبی برای جذب بانوان جویای کار است. این مرکز در دو بخش پخش غذا و فراوری پوشاک فعالیت می نماید.

  • کمبود شادی و نشاط از مهم ترین خلأهای زندگی بانوان سرپرست خانوار است. اجرای طرح های مفرح در برنامه های اداره امور بانوان پیش بینی شده است؟

در مناسبت های مختلف برای این افراد و خانواده هایشان برنامه های شاد تدارک می بینیم که در سینما بهاران یا مراکز دیگر منطقه اجرا می گردد. بازدید از موزه ها و مراکز فرهنگی هم از برنامه های معمول ماست.

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 2995

به "600 بانو زیرچتر حمایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "600 بانو زیرچتر حمایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید