5 چیزی که دوست داریم در گلکسی S25 اولترا ببینیم

به گزارش کنفرانس هکا، بدون شک، سامسونگ گلکسی S24 اولترا یکی از بهترین گوشی های هوشمند موجود در بازار است. این گوشی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3، رم و حافظه ذخیره سازی فراوان، دوربین 200 مگاپیکسلی خیره کننده، دو لنز تله فوتو برای زوم اپتیکال 3 و 5 برابری، پشتیبانی از قلم S Pen و دیگر ویژگی های مجذوب کننده، یک پکیج کامل و چشمگیر را ارائه می دهد. اما این گوشی بی نقص نیست. در واقع، برخی از نقاط ضعف در این گوشی وجود دارند که می توانند در نسخه بعدی، یعنی گلکسی S25 اولترا برطرف شوند.

5 چیزی که دوست داریم در گلکسی S25 اولترا ببینیم

طراحی متفاوت

سامسونگ برای گلکسی S24 اولترا از همان طراحی گلکسی S23 اولترا استفاده کرده است، که آن هم کپی برداری از طراحی گلکسی S22 اولترا بود. به بیان ساده، طراحی گلکسی S24 اولترا کمی تکراری به نظر می رسد. البته ایرادی در طراحی کلی آن وجود ندارد، اما به تدریج خسته کننده و یکنواخت شده است. برای انصاف، این موضوع تنها مشکل سامسونگ نیست و گوگل، اپل و حتی وان پلاس هم درگیر آن هستند. با این حال، این موضوع سامسونگ را تبرئه نمی کند.

بنابراین امیدواریم سامسونگ بالاخره برای گلکسی S25 اولترا از طراحی متفاوتی استفاده کند. هنوز تعیین نیست که آیا سامسونگ بالاخره برای سری S25 از طراحی متفاوتی بهره خواهد برد یا نه. طی ماه های آینده با انتشار رندرهای مربوط به این گوشی ها، از این موضوع خبردار خواهیم شد.

افزایش ظرفیت رم

کمپانی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا را با دو ظرفیت متفاوت حافظه رم ارائه کرد که به کاربران بسته به مقدار فضای ذخیره سازی، انتخاب بین 12 یا 16 گیگابایت رم را می داد. با این حال، سامسونگ این گزینه 16 گیگابایتی را در گلکسی اس 22 اولترا حذف کرد و تا به امروز نیز آن را بازنگردانده است.

اگرچه 12 گیگابایت رم همچنان کافی به نظر می رسد، اما بازگشت گزینه 16 گیگابایت رم برای مدل هایی با بالاترین ظرفیت حافظه ذخیره سازی (یک ترابایت) برای کاربرانی که خواهان آن هستند، بسیار مطلوب است. به خصوص با توجه به قیمت بالای نسخه پایه اولترا، ارائه این قابلیت می تواند یک امتیاز برای افزایش مجذوب کنندهیت این گوشی باشد.

علاوه بر این، وان پلاس 12 با قیمتی پایین تر از گلکسی اس 24 اولترا عرضه می شود، اما همچنان امکان خرید این گوشی با 16 گیگابایت رم وجود دارد. در واقع دلیلی وجود ندارد که سامسونگ همچنان از ارائه رم بیشتر برای گران قیمت ترین گوشی غیر تاشوی خود امتناع کند.

بهبود دوربین ها و زوم 10 برابری

یکی از گیج کننده ترین تصمیمات سامسونگ در مورد S24 اولترا، تغییر دوربین پریسکوپی آن است. با وجود اینکه S23 اولترا با دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 10 برابری معرفی شد، ولی برای S24 اولترا سامسونگ تصمیم گرفت از سنسور 50 مگاپیکسلی استفاده کند و در عوض مقدار زوم را به 5 برابر برساند. البته به لطف استفاده از سنسور 50 مگاپیکسلی، زوم دیجیتال 10 برابری باکیفیتی ارائه می شود.

با این حال، زوم اپتیکال 10 برابر، یک ویژگی بسیار برجسته برای اس 23 الترا به شمار می رفت؛ بنابراین، تصمیم سامسونگ برای حذف این قابلیت عجیب به نظر می رسد. وجود زوم اپتیکال 5 برابر روی کاغذ چندان چشمگیر نیست، به ویژه با در نظر گرفتن این نکته که بسیاری از رقبا نیز همین قابلیت را ارائه می دهند. امیدواریم گلکسی S25 اولترا با زوم اپتیکال 10 برابری و سنسور بهتر راهی بازار شود.

در همین زمینه باید اظهار امیدواری کنیم که بهتر است دوربین اولترا واید هم از سنسور بهتر با رزولوشن بیشتر به دست کاربران برسد.

افزایش سرعت شارژ

یکی از مهم ترین مزایای بیشتر پرچم داران اندرویدی نسبت به آیفون ها، سرعت شارژ بیشتر آن ها است. به عنوان مثال وان پلاس 12 با توجه به منطقه عرضه، از سرعت شارژ 80 یا 100 وات پشتیبانی می کند. این یعنی کل فرایند شارژ باتری این گوشی کمتر از 30 دقیقه طول می کشد.

از طرف دیگر، سرعت شارژ سریع سیمی سامسونگ گلکسی اس 24 الترا همچنان روی 45 وات محدود شده است. این سرعت از 25 وات مدل استاندارد گلکسی اس 24 بهتر است، اما همچنان کندتر از 80 وات محسوب می شود. بنابراین امیدواریم در گلکسی S25 اولترا شاهد افزایش سرعت شارژ باشیم. بنابراین دیگر وقت آن رسیده که سامسونگ در این زمینه محافظه کاری را کنار بگذارد و سرعت شارژ بیشتری برای مهم ترین پرچم دار خود به ارمغان بیاورد.

پشتیبانی از کارت حافظه

سال ها پیش، یکی از برتری های اصلی گوشی های اندرویدی نسبت به آیفون ها، امکان افزایش فضای ذخیره سازی از طریق کارت حافظه microSD بود. اما امروزه، پیدا کردن گوشی هایی که این قابلیت را داشته باشند دشوارتر شده است. این گزینه را احتمالا بیشتر در گوشی های میان رده یا پایین رده خواهید یافت و نه در مدل های گران قیمت بیشتر سازندگان.

با وجود اینکه احتمال بازگشت درگاه کارت حافظه به پرچم دار سامسونگ تقریبا صفر است، اما در هر صورت نمی توانیم مجذوب کنندهیت چنین تعیینه ای را کتمان کنیم. با وجود اینکه در حال حاضر مدل 1 ترابایتی S24 اولترا هم به فروش می رسد، اما نسبت به مدل پایه قیمت بسیار بالاتری دارد.

سخن پایانی

سامسونگ چند ماه قبل از سری S24 رونمایی کرد و بنابراین برای روبرو شدن با سری S25 باید ماه ها منتظر بمانیم. در هر صورت امیدواریم سامسونگ برای S25 اولترا ویژگی های مجذوب کننده زیادی را ارائه کند تا این گوشی بیش از پیش با استقبال کاربران روبرو شود.

منبع: Digital Trends

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 فروردین 1403 بروزرسانی: 8 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16344

به "5 چیزی که دوست داریم در گلکسی S25 اولترا ببینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 چیزی که دوست داریم در گلکسی S25 اولترا ببینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید