در سال 2024 سرعت شارژ بی سیم گوشی های هوشمند چقدر است؟

به گزارش کنفرانس هکا، در حالی که پردازنده ها هر روز سریع تر می شوند و دوربین ها قابلیت های بیشتری پیدا می کنند، سرعت شارژ بی سیم در برندهای بزرگ مانند اپل، سامسونگ و گوگل، سال هاست که در همان سطح همیشگی به جای مانده است. جدیدترین سری آیفون 15 و خانواده گلکسی اس 24 در بهترین حالت می توانند با توان 15 وات به صورت بی سیم شارژ شوند، که این یعنی شارژ کامل معمولا بیش از دو ساعت طول می کشد. پیکسل 8 پرو گوگل کمی سریع تر است و تا 23 وات را پشتیبانی می کند، اما در تست های اجرا شده، زمان شارژ همچنان به بیش از دو ساعت می رسد.

در سال 2024 سرعت شارژ بی سیم گوشی های هوشمند چقدر است؟

اما در کل در سال 2024 گوشی های مهم موجود در بازار، از چه سرعتی برای شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند؟ در این مطلب به همین موضوع می پردازیم.

مقایسه سرعت شارژ بی سیم گوشی ها

خوشبختانه در این میان برخی شرکت ها توجه زیادی به سرعت شارژ بی سیم نشان می دهند و برای گوشی های خود این مزیت را به ارمغان می آورند. آخرین مدل وان پلاس 12 از شارژ 50 واتی پشتیبانی می کند. البته برای استفاده از این قابلیت، نیاز به خرید شارژر اختصاصی وان پلاس یعنی Warp 50 دارید، اما این شرکت قول می دهد با این شارژر، شارژ کامل به صورت بی سیم تنها 55 دقیقه طول بکشد. این یعنی سرعتی بیش از دو برابر سریع تر از اپل و گوگل.

وان پلاس تنها شرکت پیشرو در این زمینه نیست. برندهای چینی دیگری مانند شیائومی، اوپو، ویوو و هواوی نیز از شارژ بی سیم 50 واتی پشتیبانی می کنند. اما نکته قابل توجه این است که هر کدام از این شرکت ها از شارژر اختصاصی خود استفاده می کنند و در حال حاضر هیچ استاندارد واحدی بین آن ها وجود ندارد.

اما امسال رکورد تازهی در این زمینه به ثبت رسید. گوشی تازه آنر مجیک 6 پرو از شارژ بی سیم فوق العاده سریع 66 واتی پشتیبانی می کند و به این ترتیب، شارژ کامل باتری تنها حدود 40 دقیقه طول می کشد. در جدول زیر سرعت شارژ بی سیم برای هر برند و گوشی های محبوب آن ها که از این قابلیت پشتیبانی می کنند، به صورت خلاصه برای مقایسه آورده شده است:

برندگوشی هاسرعت شارژزمان حدودی شارژ شدن
اپلسری آیفون 1515 واتحدود دو ساعت
سامسونگسری گلکسی S2415 واتحدود دو ساعت
گوگل

پیکسل 8 پرو

پیکسل 8

23 وات

18 وات

حدود دو ساعت
وان پلاسوان پلاس 1250 وات55 دقیقه
موتورولااج پلاس 202315 واتحدود دو ساعت
شیائومیشیائومی 1450 وات46 دقیقه
اوپوفایند X7 اولترا50 وات60 دقیقه
ویووX100 پرو50 واتکمتر از 60 دقیقه
ایسوسراگ فون 815 وات3 ساعت و 45 دقیقه
آنرمجیک 6 پرو66 وات40 دقیقه
هواویمیت 60 پرو و P60 پرو50 واتکمتر از 60 دقیقه

توجه داشته باشید که برخی گوشی ها سرعت شارژ حتی سریع تری دارند، اما در بازارهای محدودتری به فروش می رسند. یکی از این تولیدکنندگان گوشی، Infinix است که با فناوری شارژ سریع All-Round FastCharge خود، به سرعت شارژ بی سیم 110 وات دست یافته است.

راز این سرعت های دیوانه وار، سیم پیچ های سفارشی، کوچک و حساسی است که در این گوشی ها استفاده می شود. در واقع، تعداد سیم پیچ ها کمتر اما اندازه آنها بزرگ تر است که به کاهش مقاومت داخلی و تولید گرمای کمتر گوشی در حین شارژ منجر می شود.

آینده فناوری شارژ بی سیم

استاندارد Qi2 به عنوان نسل تازه شارژ بی سیم، نویدبخش تحولاتی در این حوزه است. اگرچه انتظار افزایش سرعت شارژ در این نسل وجود ندارد، اما مزیت اصلی آن، تشویق تولیدکنندگان گوشی های اندرویدی به استفاده از فناوری مشابه MagSafe اپل است. این فناوری به شما امکان می دهد تا گوشی اندرویدی خود را با استفاده از آهنربا به شارژر بی سیم متصل کنید.

پیش بینی می شود که سری گوگل پیکسل 9 اولین گوشی هایی باشند که از این فناوری تازه استفاده می کنند. با این حال، هنوز اطلاعات دقیقی در این زمینه وجود ندارد. انتظار می رود که در سال 2025 شاهد استفاده از این فناوری در گوشی های سری گلکسی S25 نیز باشیم.

سخن پایانی

تقریباً در سال 2024، تمام گوشی های پرچمدار از نوعی شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند. تولیدکنندگان بزرگ روی سرعت هایی در حدود 15 وات توافق کرده اند، به این معنی که شارژ کامل گوشی شما حدود دو ساعت طول می کشد. این رویکرد محتاطانه به احتمال زیاد به خاطر مدیریت ریسک است. با سرعت های شارژ بالاتر، به سیستم های خنک کننده پیشرفته تر یا شارژر پیچیده تری با نوعی سیستم خنک کننده نیاز است و به هر دلیلی، اپل و سامسونگ حاضر به پذیرش این ریسک نیستند.

با این حال، شرکت هایی مانند وان پلاس، شیائومی و سایر تولیدکنندگان چینی گوشی های هوشمند، راهی برای ارائه شارژ بی سیم بسیار سریع تر پیدا کرده اند و زمان شارژ مجدد را به کمتر از یک ساعت کاهش داده اند. به غیر از برند Infinix که در بازارهای محدودی فروخته می شود، برند Honor با شارژر بی سیم 66 وات SuperCharge که Honor Magic 6 Pro را تنها در حدود 40 دقیقه به طور کامل شارژ می کند، پیشتاز است.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 اسفند 1402 بروزرسانی: 27 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16106

به "در سال 2024 سرعت شارژ بی سیم گوشی های هوشمند چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سال 2024 سرعت شارژ بی سیم گوشی های هوشمند چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید