4 مکان مناسب برای موج سواری در تور ترکیه

به گزارش کنفرانس هکا، آیا می گردد در ترکیه موج سواری انجام داد؟ ترکیه دارای سواحل مختلفی است؛ کدام یک برای انجام این ورزش مهیج مناسب است؟

4 مکان مناسب برای موج سواری در تور ترکیه

اگر در پی آن هستید که بدانید در تور ترکیه کدام سواحل و قسمت از دریا برای موج سواری مناسب است؛ با خبرنگاران همراه باشید.

قبل از معرفی 4 مکان موج سواری در تور ترکیه بد نیست کمی در مورد تاریخچه این ورزش مهیج و پر نشاط بدانیم:

موج سواری | Surfing

شاید شما هم فکر کنید که موج سواری و یا انواع ورزش های سرفینگ در چند سال اخیر ایجاد شده اند اما جالب است بدانید که بومی های جزیره های فیجی، تاهیتی و هاوایی از هزار سال پیش کاری شبیه به موج سواری را انجام می دادند. آنها با تخته های چوبی برای ماهیگیری به آب می رفتند و در زمان بازگشت با موج به ساحل بازمی گشتند. تا آنکه در سال 1778 این رویداد به وسیله یک دریانورد بریتانیایی و درجریان سفرش به تاهیتی دیده شد.

همین اتفاق آغازی بر رواج موج سواری در کشورهای دارای خط ساحلی در سراسر جهان به خصوص بریتانیای کبیر و امریکا شد تا آنکه در سال 1905 اولین مدرسهٔ موج سواری در آمریکا باز شد.

اولین مسابقات موج سواری در سال 1970 برگزار گردید. با وجود طرفدارا بسیار این ورزش آبی هنوز در فهرست ورزش های المپیک واقع شده است و قرار است در المپیک 2020 ژاپن برای اولین بار در المپیک مسابقات موج سواری برگزار گردد.

مهترین سازمان های مرتبط با ورزش های موج سواری: World Surf League و International Surfing Association

1- آلانیا | Alanya

اولین مقصد موج سواری که تور ترکیه که هواداران بسیاری دارد شهر آلانیا است. آلانیا در جنوب ترکیه واقع شده است بیشتر معروفیت خود را مدیون سواحل و طبیعت زیبایش است.

برترین زمان برای موج سواری در آلانیا در ماه های دسامبر تا آوریل است. به خصوص 20 روز اول ماه که دمای هوا بین 18 تا 21 درجه سلسیوس است و جمعیت کم گردشگران فرصت خوبی برای موج سواران فراهم می نماید تا در کمال آرامش به تمرین و سرگرمی بپردازند.

برترین سواحل آلانیا برای موج سواری: ساحل دالتماس (Damlataş) و کیکوبات (Keykubat)

2- دریای سیاه | Black Sea

در بین سواحل مناسب برای موج سواری استانبول هم پیش قدم است و با میزبانی دریای سیاه یکی از اصلی ترین مقاصد توریستی برای انجام انواع ورزش های آبی بخصوص موج سواری است. وسعت خط ساحلی 600 کیلومتری منطقه فرصت بسیار خوبی برای موج سواران فراهم می نماید. البته شاید نکته جالب توجه برای شما گردشگران عزیز در تور استانبول که علاقه مند به موج سواری هستید این باشد که مدرسه آموزش غواصی و موج سواری به نام Surf School Istanbul با کادر حرفه ای خود در کمترین زمان آموزش های لازم را به علاقه مندان می دهد.

برترین ساحل استانبول برای موج سواری: روستای روملی (Rumeli Feneri)

3- شهر کرپ | Kerpe

در شهر کرپ ترکیه که به ساحل فیروزه ای خود معروف است. کمپ های چند روزه آموزش موج سواری و یا مسابقات موج سواری برگذار می گردد. این شهر کوچک در نزدیکی شهر کفکن ترکیه (Kefken) واقع شده است. اگر وسایل موج یواری ندارید نگران نباشید در این منطقه یک فروشگاه کاملا مجهز ار تجهیزان موج سواری و ورزش های آبی واقع شده است که می توانید تجهیزات مورد احتیاج خود را از آن بخرید.

بهترنی هتل منطقه که می تواند گزینه مناسبی برای اقامت ورزشگاران و گردشگران باشد هتل سِرف دانوب (Danube Surf House & Academy) است که در فاصله بسیار کمی از ساحل کرپ واقع شده است.

4- شهر آلاچاتی | Alaçatı

شهر آلاچاتی نز دیکی آدنا و آنکارا و قونیه واقع شده است. این ساحل در تمام فصول مختلف سال برای انجام انواع ورزش های آبی بخصوص موج سواری بسیار مناسب است. به علت نزدیکی این شهر به سه مقصد مهم توریستی در تور ترکیه گردشگران و تیم های ورزشی به از ساحل برای تمرین و سرگرمی استفاده می نمایند.

برترین ساحل شهر آلاچاتی ترکیه برای موج سواری: آلاکاتی (Alaçatı)

5- جزیره گوکچه آدا| Island of Gökçeada

نزدیکی جزیره گوکچه آدا ترکیه به شهر بدروم یک فرصت عالی و مناسب برای علاقه مندان به موج سواری فراهم میکند. ویژگی متمایز این جزیره قرارگیری آن در فاصله دور از خاک ترکیه است. این عکس به تور منفرد در دریای اژه واقع شده است و معموما گردشگران به وسیله قایق بین دو ساحل جابه جا می شوند.

جزیره گوکچه آدا در فصل بهار و تابستان برای انجام انواع ورزش های آبی، موج سواری و حمام آفتاب مناسب است.

قایق های بادبانی و کایت سواری| Windsurfing

به جز موج دو ورزش منحصر به فرد و پر از هیجان که نباید در سفر به ترکیه از دست بدهید قایق های بادبانی و کایت سواری است. عموما امکان انجام این دو ورزش در تمام سواحل ترکیه که موج سواری انجام می گردد وجود دارد.

برترین مکان ترکیه برای قایق بادبانی و کایت سواری:

ساحل آلاکاتی (Alaçatı) و ساحل آکیالار (Akyarlar) در بدروم

سخن آخر

مطمئنا خیلی از گردشگران و یا حتی شما به ترکیه سفر کردند. اگر هم سفر نکرده باشید شاید در پی پاسخ این پرسش باشید که برترین شهر ترکیه که می توان به سفر کرد چیست؟ اگر در پی جواب خود هستید می توانید به قسمت مقایسه شهرهای توریستی ترکیه مراجعه کنید.

گردشگران و اهالی سفر و ماجراجویی می دانند که سرگرمیات آبی ترکیه به نسبت مقرون به صرفه و متنوع است. آیا شما هم مکان دیگری به جز این 4مقصد معرفی شده را می شناسید که به ما معرفی کنید؟

منتظر نظر شما هستیم.

منبع: ترکیه رویایی
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12781

به "4 مکان مناسب برای موج سواری در تور ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مکان مناسب برای موج سواری در تور ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید