27 درصد پروازهای خروجی تاخیر داشتند

به گزارش کنفرانس هکا، طبق آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در آبان سال جاری 27 درصد پروازهای خروجی تاخیر داشتند و میانه زمان تاخیر پرواز ایرلاین ها به 79 دقیقه رسید.

27 درصد پروازهای خروجی تاخیر داشتند

به گزارش خبرنگاران، مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، گزارش پروازهای ماه آبان را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در آبان ماه سال 1402 نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست دو درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر بدون تغییر و در ارسال و پذیرش بار و پست هشت درصد افزایش داشته است.

پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در آبان ماه سال 1402 نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست سه درصد، اعزام و پذیرش مسافر یک درصد کاهش و ارسال و پذیرش بار و پست شش درصد افزایش داشته است. پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت نیز نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست 14 درصد، اعزام و پذیرش مسافر 16 درصد و ارسال و پذیرش بار و پست 22 درصد افزایش داشته است.

کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در آبان ماه سال 1402 نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست سه درصد، اعزام و پذیرش مسافر پنج درصد و ارسال و پذیرش بار و پست سه درصد افزایش داشته است. پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در آبان ماه سال 1402 نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست چهار درصد، اعزام و پذیرش مسافر هفت درصد و ارسال و پذیرش بار و پست هفت درصد افزایش داشته است. پروازهای بین المللی نیز نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست 10 درصد، اعزام و پذیرش مسافر 14 درصد و ارسال و پذیرش بار و پست 12 درصد کاهش داشته است.

در آبان ماه سال 1402 حداقل 80 درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در 9 فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، تبریز، اصفهان، بندرعباس و خلیج فارس (عسلویه) صورت گرفته است. بعلاوه حداقل 80 درصد نشست و برخاست پروازهای داخلی به ترتیب در 10 فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، تبریز، اصفهان، بندرعباس، خلیج فارس (عسلویه) و کرمان صورت گرفته است. بعلاوه حداقل 80 درصد نشست و برخاست پروازهای بین المللی در چهار فرودگاه مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان صورت گرفته است.

در آبان ماه 1402، پروازهای داخلی 93 درصد از کل نشست و برخاست پروازهای مسافری را اختصاص داده اند که حدود 93 درصد اعزام و پذیرش مسافر و 85 درصد ارسال و پذیرش بار و پست را شامل می گردد.

مسیر مهرآباد به مشهد با تعداد 850 پرواز، پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی و بیشترین مسافر در مسیر مشهد به مهرآباد بوده است. بعلاوه مسیر نجف به مشهد با تعداد 120 پرواز، پرترددترین مسیر در پروازهای بین المللی و بیشترین مسافر نیز در همین مسیر بوده است.

در جدول منتشرشده شرکت فرودگاه ها، نام 23 شرکت هواپیمایی فعال آمده است که در آبان ماه سال 1402، در مجموع 13 هزار و 339 پرواز انجام داده اند و 3583 پرواز با تاخیرهای بیشتر از 30 دقیقه داشته اند؛ مقدار تاخیر پروازهای خروجی تاخیردار، 284 هزار و 441 دقیقه معادل 4741 ساعت و 197 روز بوده که 27 درصد پروازها را شامل می گردد.

میانه زمان تاخیر پروازهای تاخیردار در آبان ماه به 79 دقیقه رسیده است؛ در این میان ایرلاین های آساجت با 123 دقیقه و اروان با 102 دقیقه میانه تاخیرهایشان بیشتر از 100 دقیقه بود.

در آبان ماه سال 1402 شرکت های هواپیمایی طوس ایر و وارش با 100 و 45 درصد بیشترین و شرکت های هواپیمایی یزدایر و آساجت به ترتیب با سه و پنج درصد در پروازهای برنامه ای مسافری، کمترین درصد تاخیر را دارند، به عبارت دیگر شرکت های هواپیمایی یزدایر و آساجت برترین عملکرد را داشته اند.

بعلاوه نسبت به ماه گذشته، شرکت های هواپیمایی طوس ایر، وارش، ایرتور و کیش ایر به ترتیب با 86، 10، 10 و 10 درصد افزایش بیشترین و شرکت های هواپیمایی ساها و قشم ایر به ترتیب با 17 و هشت درصد کاهش در پروازهای برنامه ای مسافری، کمترین تغییر درصد رشد پروازهای تاخیردار را دارند، به عبارت دیگر شرکت های هواپیمایی ساها و قشم ایر برترین عملکرد را نسبت به ماه گذشته داشته است.

در بخش پروازهای باطل شده نیز شرکت های هواپیمایی سپهران، زاگرس و آساجت با 66، 65 و 65 درصد بیشترین و شرکت های هواپیمایی طوس ایر، یزدایر، فالی پرشیا و پویاایر به ترتیب با 0، 0، 9 و 9 درصد درکل پروازهای دارای مجوز، کمترین درصد پروازهای باطل شده را دارند؛ به عبارت دیگر شرکت های هواپیمایی طوس ایر، یزدایر، فالی پرشیا و پویا ایر برترین عملکرد را داشته اند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 5 بهمن 1402 بروزرسانی: 5 بهمن 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14534

به "27 درصد پروازهای خروجی تاخیر داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "27 درصد پروازهای خروجی تاخیر داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید