22 سال میانگین عمر ناوگان هوایی، ایرلاین ها در آستانه فرسودگی

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی، با اشاره به مسائل کنونی ایرلاین ها و کاهش 22 درصدی پروازهای داخلی نسبت به سال گذشته، گفت: آمارهای ارائه شده درباره میزان پروازهای داخلی در ماه اخیر نشان دهنده وضعیت بحرانی ایرلاین ها و صنعت هوانوردی کشور است.

22 سال میانگین عمر ناوگان هوایی، ایرلاین ها در آستانه فرسودگی

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش 22 درصدی پروازهای داخلی در مهر ماه امسال در قیاس با مهر ماه سال گذشته، عوامل بسیاری دارد، به طوری که می توان افزایش چشمگیر قیمت بلیط از اوایل سال جدید را یکی از مهم ترین دلایل این مسئله دانست.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی بخش اعظمی از مسافران دائمی پروازهای هوایی، به علت افزایش قیمت بلیط هواپیما قادر به استفاده از آن نیستند و پروازهای هوایی جای خود را به حمل و نقل ریلی و جاده ای داده است.

علوی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل کاهش پروازهای هوایی، افزایش فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی است، به طوری که در شرایط کنونی چندین فروند از هواپیماهای مسافربری ایرلاین ها دیگر قابل استفاده نیستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم توضیح داد: در شرایط کنونی صنعت هوایی کشور از اهمیت بالایی در اقتصاد کشور برخوردار است، حال اگر پروازهای داخلی و خارجی ایرلاین ها با مسائل روبه رو گردد، قطعا در آینده این مسائل بر اقتصاد کشور اثر سوء خواهد گذاشت.

وی با اعلام اینکه بر اساس آمارها، میانگین عمر فرسودگی هواپیماهای کشورمان حدود 22 سال است، گفت: وضعیت سن ایرلاین های داخلی در حالی بالا است، که میانگین سن هواپیما در ایرلاین کشورهای عربی حدود 6 سال و سن هواپیما در ایرلاین های اروپایی حدود 12 سال است که این نشان دهنده وضعیت تأسف بار شرکت های هواپیمایی است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس توضیح داد: صنعت هوایی کشور امروز به نوسازی ناوگان خود نیازمند است، یعنی آنکه اولویت اصلی برای این حوزه، خرید هواپیماهای نو یا قابل استفاده است.

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 1249

به "22 سال میانگین عمر ناوگان هوایی، ایرلاین ها در آستانه فرسودگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22 سال میانگین عمر ناوگان هوایی، ایرلاین ها در آستانه فرسودگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید