2 پروژه گردشگری با اعتبار 19میلیارد تومان در بویراحمد کلنگ زنی شد

به گزارش کنفرانس هکا، دو مجتمع گردشگری عدالت خواه و حاتمی با اعتبار 19میلیارد تومان در شهرستان بویراحمد کلنگ زنی شد.

2 پروژه گردشگری با اعتبار 19میلیارد تومان در بویراحمد کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد عصر پنجشنبه 12 مهرماه 97 در آیین کلنگ زنی این پروژه ها گفت: گردشگری جزء سه صنعت درآمدزای جهان و صنعتی بدون دود، آلودگی و دوستدار طبیعت است که اشتغال زایی و درآمدزایی خوبی را با خود به همراه دارد.

باقری با بیان اینکه به ازای ورود هر شش گردشگر خارجی به استان یک شغل ایجاد می گردد، اضافه کرد: به دنبال توسعه زیرساخت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش اشتغال و درآمدزایی هستیم.

او از احداث پروژه مجتمع گردشگری عدالت خواه در زمینی به مساحت دو هکتار اطلاع داد و گفت: در این مکان سفره خانه سنتی، سوئیت های اقامتی، سکوهای نشینمن، آلاچیق، فضای سبز و فضاهای ورزشی احداث گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:15 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته که از این میزان 9 میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال روستایی بوده و مابقی آن سهم آورده سرمایه گذار است.

باقری همچنین از احداث مجتمع گردشگری حاتمی در روستای دهنو شهرستان بویراحمد اطلاع داد و گفت: چهار میلیارد تومان برای احداث این پروژه اختصاص داده شده است.

او بیان نمود: دو میلیارد تومان سهم آورده سرمایه گذار پروژه مجتمع گردشگری حاتمی بوده و دو میلیارد تومان هم از محل تسهیلات اشتغال روستایی میراث فرهنگی استان به وسیله صندوق کارآفرینی امید به سرمایه گذار پرداخت می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می گردد در پروژه مجتمع گردشگری حاتمی برای بیش از 20 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد گردد.

معاون مالی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین با بیان اینکه وظیفه دولت حمایت از سرمایه گذاران است، گفت: کوشش می کنیم با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران زمینه افزایش اشتغال را در استان فراهم کنیم.

جعفر گوهرگانی اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی باید به عنوان دستگاه ناظر باید بر این پروژ ه ها نظارت کند تا در سریع ترین زمان ممکن به اتمام برسند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین با تقدیر از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این استان با توجه به ظرفیت های گردشگری زیادی که دارد نیازمند ایجاد چنین پروژه هایی است.

غلام محمد زارعی اضافه کرد: ترویج فرهنگ گردشگری و معرفی بیشتر ظرفیت های گردشگری سبب رشد و توسعه صنعت گردشگری در استان می گردد.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5360

به "2 پروژه گردشگری با اعتبار 19میلیارد تومان در بویراحمد کلنگ زنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 پروژه گردشگری با اعتبار 19میلیارد تومان در بویراحمد کلنگ زنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید