10 کوه معروف اروپا برای آن هایی که عاشق کوهنوردی اند!

به گزارش کنفرانس هکا، معروف ترین کوه های اروپا

کوه ها جلوه ای زیبا از طبیعت هستند و تعدادی از بلندترین آن ها در رشته کوه های معروف هیمالیا قرار گرفته است. به همراه هیمالیا، رشته کوه قراقروم و تعدادی از رشته کوه های دیگر هم قله هایی با بیش از 8 هزار متر ارتفاع دارند. مطمئنا ناحیه ای که این رشته کوه ها را دربرگرفته بهشتی برای کوهنوردان حرفه ای است. بدون شک کوه های آسیا بر بام جهان هستند اما قاره های دیگر هم رشته کوه های جادویی زیادی دارند. به ویژه قاره اروپا تعدادی از معروف ترین کوه های جهان را در خودش جای داده که هم گردشگر ها و هم کوهنوردان عاشق آن ها هستند. رشته کوه های آلپ و پیرنه به خاطر زیبایی ها و ریزورت هایی که دارند دو رشته کوه معروف اروپا هستند که ماجراجویی های زیادی را به کوهنوردان هدیه می دهند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا تعدادی از معروف ترین کوه های اروپا را معرفی کنیم.

10 کوه معروف اروپا برای آن هایی که عاشق کوهنوردی اند!

کوه مون بلان (Mount Blanc)، رشته کوه های آلپ

کوه مون بلان با ارتفاع 4,809 متر بلندترین قله غرب اروپاست و در مرز کشورهای فرانسه و ایتالیا قرار گرفته است. پستی و بلندی های این کوه ماجراجوهای زیادی را برای کوهنوردی، هاکی، اسکی و اسنوبورد به این ناحیه می کشاند. حتی تماشای این قله باشکوه از دور هم لذت بخش است چه برسد به این که بخواهید از آن بالا بروید و فتحش کنید. قسمت هایی از این کوه با یخچال های دائمی پوشیده شده برای همین است که به آن مون بلان یعنی کوه سفید می گویند.

کوه البروس (Mount Elbrus)، روسیه

البروس، بلندترین قله اروپا بر روی رشته کوه های قفقاز اروپا و در جنوب روسیه قرار گرفته است. این کوه یک آتشفشان با دو مخروط است و با اینکه دانشمندان آن را در رده آتشفشان های غیر فعال می دانند اما همچنان از دامنه های شرقی اش گازهای گوگرد انتشار پیدا می نماید. این کوه با 5642 متر ارتفاع یکی از مراکز اصلی برای کوهنوردی است البته برای رسیدن به قله راستاهای زیادی برای حرفه ای ها و آماتورها وجود دارد حتی می توانید برای بالا رفتن از کوه و تماشای چشم اندازهای پانارومایی از تله کابین بهره ببرید.

کوه مونته روزا (Monte Rosa)

مونته روزا دومین کوه بلند اروپای غربی و رشته کوه های آلپ و بلندترین کوه سوئیس است. ارتفاع این کوه تقریبا 4634 متر است و در مرز بین سوئیس و ایتالیا قرار گرفته است. یخچال های طبیعی ای که اطراف این کوه را در بر گرفته باعث شده که به آن مونته روزها بگویند چون در واقع لایه ای از برف و یخ دیواره عمودی ضلع شرقی کوه را در برگرفته است. خیلی از کوهنوردان در تابستان راستا شمالی این کوه را راستای ایده ال برای کوهنوردی می دانند. بر روی این کوه چالشی هیجان انگیز و چشم اندازهای تماشایی در انتظارتان است.

کوه Zumsteinspitze

این کوه یکی از قله های آلپ است که بر روی رشته کوه های آلپ پنین در مرز ایتالیا و سوئیس قرار گرفته است و قله مونته روزا والد اصلی این کوه است. این کوه تقریبا 4564 متر ارتفاع دارد و نامش از شخصی به نام Joseph Zumstein گرفته شده کسی که پیروز شد در سال 1820 اولین نفری باشد که این قله را فتح می نماید.

کوه مونت پردو (Mont Perdu)، اسپانیا

این کوه که آن را با نام فرانسوی اش مونت پردو می شناسند به معنی کوه گمشده است و با ارتفاع 3355 متر در اسپانیا قرار گرفته است. این کوه سومین کوه بلند رشته کوه پیرنه است و یکی از جاذبه های اصلی پارک ملی پردیتو در اسپانیاست پارکی که 171 گونه از پرنده ها، 1500 گونه از گل ها، 32 نوع از پستانداران مختلف و 8 نوع خزنده دارد.

کوه Gerlachovský Štít، رشته کوه تاترا، اسلواکی

این کوه با ارتفاع 2654 متر بلندترین کوه رشته کوه تاترا است. اولین کسی که پیروز شد این کوه را فتح کند شخصی به نام جان استیل بود که این کار را در سال 1834 انجام داد ولی امروز فقط اعضای رسمی باشگاه های کوهنوردی اجازه صعود به این کوه را دارند. رشته کوه تاترا یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی این ناحیه است و وجود قله های بسیار، راستاهای کوهنوردی و کمپینگ های مختلف کوهنوردی لذتبخشی را فراهم نموده است.

کوه Galdhøpiggen، نروژ

منطقه کوهستانی Jotunheimen در جنوب نروژ بلندترین کوه این کشور با ارتفاع 2469 متر را در خود جای داده است. در اینجا به غیر از بالا رفتن از این کوه تفریحاتی مثل راه رفتن بر روی یخچال ها، رفتینگ، غارنوردی و .. هم در انتظارتان است.

کوه ماترهورن (Matterhorn)، سوئیس

راستاهای کوهنوردی زیادی در اطراف کوه زیبای ماترهورن هست که اینجا را تبدیل به یکی از محبوب ترین مقاصد اسکی بازی در اروپا تبدیل نموده است. می توانید از شهر زرمات سوار تله کابین شوید و خودتان را به این پیست های اسکی برسانید. این قله با 4478 متر ارتفاع یکی از بلندترین قله های اروپاست و صعود به آن هم چندان کار سختی نیست. وجود امکانات زیاد بر روی این کوه آن را مورد علاقه عاشقان تفریحات زمستانی نموده است.

کوه گروسگلوکنر (Grossglockner)، اتریش

بلندترین قله اتریش با ارتفاع 3798 متر بخشی از رشته کوه آلپ است. ویژگی منحصربفرد این کوه شکل هرمی آن است که از دو راس مختلف تشکیل شده است و گسترده ترین یخچال طبیعی اتریش هم روی همین کوه قرار گرفته است.

کوه تید (Teide)، اسپانیا

این کوه در جزیره تنریف قرار گرفته است و با ارتفاع 3718 متر بلندترین کوه اسپانیا و همینطور مرتفع ترین کوه جزایر اقیانوس اطلس است. کوه در پارک ملی تید قرار گرفته، پارکی که از آثار میراث جهانی یونسکو است و هر سال 3 میلیون بازدید نماینده از آن تماشا می نمایند.

منبع: hubpages.com

منبع: الی گشت
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13854

به "10 کوه معروف اروپا برای آن هایی که عاشق کوهنوردی اند!" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 کوه معروف اروپا برای آن هایی که عاشق کوهنوردی اند!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کوه معروف اروپا برای آن هایی که عاشق کوهنوردی اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید