10 اسلحه به یادماندنی انیمه ها که از صاحبانشان مشهورتر شدند

به گزارش کنفرانس هکا، در انیمه ها چیزی که زیاد است، اسلحه سرد و گرم مختلف برای کشت و کشتار. ولی برخی از آن ها آن قدر طراحی و قدرت های به یاد ماندنی دارند که حتی از صاحبان خودشان هم مشهورتر شده اند. در این مطلب می خواهیم به معرفی 10 مورد از مشهورترین آن ها بپردازیم.

10 اسلحه به یادماندنی انیمه ها که از صاحبانشان مشهورتر شدند

تقریبا هر شخصیت انیمه ای مشهوری، چه قهرمان باشد یا شرور، یک اسلحه منحصر به فرد دارد. ولی تنها در چند مورد از آن ها، کارنمودهای این اسلحه ها به قدری مجذوب نماینده و تماشایی است که از خود آن شخصیت مشهورتر می گردد. مسلما این جا هم چند استثناء داریم. اسلحه هایی داریم که از نظر معروفیت و محبوبیت، حتی انیمه ای که در آن مطرح شده اند را هم پشت سر گذاشته اند.

حال چه به خاطر این باشد که در اولین قسمت یک انیمه با آن اسلحه آشنا شده ایم، و یا به خاطر این باشد که این اسلحه ها اهمیت نمادین مهم تری دارند، این تفنگ ها و شمشیرها و اسلحه های دیگر الان دیگر خودشان به تعریفی کامل و متمایز از انیمه های خود تبدیل شده اند. به همین علت در این مطلب بد ندیدیم که به سراغ 10 مورد از مشهورترین اسلحه های دنیای انیمه برویم.

10. تجهیزات مانور عمودی - حمله به تایتان (Attack on Titan)

در خصوص حمله به تایتان می توانیم بگوییم تقریبا همه چیزش، از مفاهیم نهفته در آن گرفته تا شخصیت پردازی اش، نمادین و به یاد ماندنی است. ولی هیچ یک از این عناصر به مقدار سلاح هنگ اکتشاف خاص و مشهور نیستند: تجهیزات مانور عمودی (تجهیزات مانور سه بعدی هم نامیده می گردد). این ابزار به سربازان امکان می دهد که با سرعت بالا در میان ساختمان ها و درختان پرواز نمایند، دو شمشیر تیز هم دارد که هر وقت لازم باشد، از غلاف خارج می شوند.

اگرچه بعدا معلوم شد این تجهیزات آن قدرها هم که به نظر می آید در برابر تایتان ها کارآمد نیستند (مگر مثل لیوای و میکاسا آکرمن مهارت فوق العاده ای داشته باشید)، ولی طراحی متمایز و هیجان زیادی که به لطف آن ها به صحنه های نبرد اضافه می گردد، باعث شده است که به اسلحه هایی فراموش نشدنی تبدیل شوند. اگرچه همچنان بحث بر سر این مساله ادامه دارد که کدام شخصیت بهتر از همه از این اسلحه استفاده می نماید، ولی میراثی که از این سلاح عجیب به جای مانده، دست نیافتنی است.

9. اکس کالیبر - فیت/استی نایت (Fate/Stay Night)

فیت همواره با گروهی از ملازمان ابرقدرتش می تازد که همه قدرت ها و اسلحه های خاص خود را دارند. ولی کمتر سلاحی را می توان پیدا کرد که از نظر معروفیت و ماندگاری به پای اکس کالیبر و صاحبش سیبر یا آرتوریا پندراگون، برسد. اکس کالیبر فیت شاید یک کپی دیگر از شمشیر افسانه ای شاه آرتور باشد، ولی بدون تردید یکی از قدرتمندترین کپی ها است.

اکس کالیبر قدرت های مختلف زیاد دارد. ولی یکی از مهم ترین توانایی های آن این است که انرژی های جادویی آرتوریا را به یک اشعه مرگبار تبدیل می نماید که هرچیزی که سر راهش هست را از میان برمی دارد. همانند استادش، اکس کالیبر هم اشکال مختلفی به خود می گیرد، اشکالی که یا قدرت کشتارش را بیشتر می نمایند و یا توانایی هایش را افزایش می دهند.

8. دامینیتر - سایکو-پاس (Psycho-Pass)

اسلحه تخصصی دامینیتر مستقیم به سامانه سیبل متصل است، همین باعث می گردد که این اسلحه به صورت اتوماتیک خودش تصمیم بگیرد که هدف مورد نظر باید کشته گردد یا خیر. دامینیتر در اختیار هرکدام از ماموران با هر باور مختلفی قرار بگیرد، باز هم شخصیت متمایز خودش را دارد و خودش تصمیم می گیرد باید ماشه کشیده گردد یا خیر.

این اسلحه تنها کسانی را می کشد که ضریب جرم شان از حد مجاز عبور نموده باشد. دامینیتر به خاطر ماهیت کنترل ناپذیر و دورویی پنهانی که در ذات خود دارد، خیلی خوب پیروز می گردد به نمادی از یک ژاپن پادآرمان شهر تبدیل گردد که در آن، دانش و پیشرفت به خطرناک ترین سلاح موجود تبدیل شده است. دامینیتر این کار را حتی بهتر از شخصیت هایی چون آکانه سونموری انجام می دهد.

7. کونای - ناروتو (Naruto)

نینجاها معمولا سلاح های پرتابی دارند که شبیه ستاره هستند (شوریکن). ولی ناروتو با کونای، اسلحه فوق العاده خود، ماهیت این سلاح های پرتابی را برای همواره تغییر داد. دقیق بخواهیم بگوییم، کونای شبیه یک ابزار حفاری است که می تواند به یک چاقوی همه کاره هم تبدیل گردد. نمی توان گفت کونای اولین بار در ناروتو خلق شده است، قبلا هم نینجاهای دیگر ابزار مشابهی داشته اند. ولی ناروتو ازوماکی و نینجاهای همراهش، چنان استفاده هایی از این کونای می نمایند که باعث شده اند محبوبیت آن از شوریکن و دیگر سلاح های مشابه بیشتر باشد.

ناروتو و دنباله های فراوان دیگرش مملو از فنون و طلسم های حمله ای مختلف هستند، ولی تمام آن ها در برابر سادگی محض کونای رنگ می بازند. کونای وقتی با یک سربند فلزی همراه می گردد، به یکی از مشهورترین نمادهای ظاهر ناروتو تبدیل می گردد، بیشتر از هر عنصر دیگری.

6. تیغه قیچی- کیل لا کیل (Kill La Kill)

تیغه قیچی ریوکو ماتوی الان از خودش هم مشهورتر شده است. یک راه ساده برای به یاد ماندنی کردن یک شخصیت انیمه ای این است که یک اسلحه عجیب و غریب در اختیار او بگذارید. این چیزی است که در انیمه کیل لا کیل به لطف تیغه قیچی انجام شده است. این اسلحه همان طور که از اسمش تعیین است، یک تیغ یک قیچی بزرگ است. ریوکو ماتوی صاحب این اسلحه است، و او و اسلحه ای که برای خودش انتخاب نموده است به حدی مشهور شده اند که خیلی از انیمه بازها اصلا به خاطر ماتوی و سلاحش به سراغ این انیمه رفتند.

سال ها از پخش این انیمه گذشته و این اسلحه همچنان یکی از ماندگارترین اسلحه های تاریخ انیمه است. نه تنها خیلی از مردم کیل لا کیل را بیشتر با این سلاح به خاطر می آورند، بلکه تیغه قیچی الان به نوعی به نماد تریگر، استودیوی سازنده انیمه کیل لا کیل هم تبدیل شده است.

5. دفتر مرگ - دفتر مرگ (Death Note)

یک دفتر شوم که هرکسی را که نامش در آن نوشته گردد را می کشد. سادگی و قدرت کشتار بالای این دفتر باعث شد که خیلی زود به یکی از فراموش ناشدنی ترین اسلحه های کل تاریخ انیمه تبدیل گردد. خوبی این دفتر این است که چند قانون دقیق و تعیین دارد، همین باعث می گردد صاحب آن نتواند خیلی سوءاستفاده کند و باید برای هر حرکت خود، کلی تفکر کند.

وجود چنین دفتر مرگباری باعث می گردد که در سریال دفتر مرگ، شاهد کلی بازی ذهنی پیچیده مخصوصا از سوی لایت یاگامی، صاحب دفتر باشیم. سال ها از انتها پخش این سریال گذشته و دفتر مرگ هنوز در یادها مانده و یک سلاح ماندگار به جای مانده است.

4. دیسک دوئل - یو-گی-اوه! هیولاهای دوئل (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

در انیمه یو-گی-اوه! هیولاهای دوئل، ایده های احمقانه زیاد می بینیم. شخصیت های داستان کارت بازی بچگانه را خیلی جدی می گیرند، در دوئل ها کلی قانون شکنی صورت می گیرد. ولی از نظر مقدار عجیب و احمقانه بودن، هیچ یک از این موارد به گرد پای دیسک دوئل نمی رسند. این دیسک یک دستگاه کارت بازی است که به دوئل بازها اجازه می دهد هروقت و هر زمان که می خواهند، با یک دستگاه واقعیت مجازی کارت بازی نمایند.

اگرچه در ظاهر به نظر می رسد با یک سلاح ساده مخصوص مسابقه های ورزشی طرف هستیم، ولی دیسک دوئل و متعلقاتش به جایگاهی دست نیافتنی در دنیای داستانی یو-گی-اوه! رسیدند. شاید خود سریال آن چنان که باید دوام و محبوبیت چندانی به دست نیاورد، ولی این اسلحه همچنان جایگاه ماندگار خود را حفظ نموده است. دوئل دیسک هنوز مقدار زمان پخش سریال محبوب و پرطرفدار است.

3. زانپاکوتو - بلیچ (Bleach)

بلیچ زمانی که پخش خود را آغاز کرد. در خیلی از چیزها پیشگام بود. اسلحه زانپاکوتو بیشتر از هر عنصر دیگری در این سریال، این پیشگام بودن را نشان می دهد. زانپاکوتو شمشیر اسرار آمیزی است که یک شینیگامی، یعنی صاحب آن، برای درست کردنش روح خود را هم مورد استفاده قرار می گیرد. همین باعث می گردد زانپاکوتوها قدرت ها و توانایی های فوق العاده ای داشته باشند و بین طرفداران کلی محبوب باشند. یک زانپاکوتو با صاحب خود به دنیا می آید و با مرگ او می میرد.

زانپاکوتو هم منبع الهام کلی انیمه دیگر شد و باعث شد آن ها هم از این سلاح های متصل به روح استفاده نمایند، و هم باعث کلی بحث و گفت وگو میان طرفداران بلیچ شد، بحث بر سر این که زانپاکوتوی آن ها چه شکل و حالتی خواهد داشت. زانپاکوتو نه تنها از نظر محبوبیت صاحب خود را پشت سر گذاشت، بلکه اصلا یک داستان فرعی هم بر اساس آن ها ساخته شد که ما را به درک بیشتری از این شمشیر می رساند.

2. استندها- ماجراجویی عجیب وغریب جوجو (JoJos Bizarre Adventure)

وقتی صحبت درباره ماجراجویی عیبج وغریب جوجو است، همواره بحث به استندها، توانایی های دیوانه وار آن ها و نحوه استفاده صاحبان آن ها می کشد. این واقعیت که نام این استندها برگرفته از آثار موزیکال مشهور هستند، یکی از دوست داشتنی ترین جنبه های این مانگا/انیمه است.

استندها تازه در فصل سوم مورد استفاده قرار می گیرند. تا پیش از ظهور آن ها، جواستارها بر دیگر روش های مبارزه تکیه می کردند. از آن جا که این استندها خیلی خاص و فراموش نشدنی هستند، خیلی زود به امضاء جوجو تبدیل شدند و به جایگاهی افسانه ای رسیدند.

1. موبایل سوت - موبایل سوت گاندام (Mobile Suit Gundam)

در هر انیمه گاندامی، موبایل سوت ها قدرتی در حد یک تانک دارند، صرف نظر از این که چه کسی دارد از آن ها استفاده می نماید. به همین علت، می توان ادعا کرد به جای راهنمایی گرهایی چون آمورو ری و کیرا یاماتو، این روبات های این انیمه هستند که به معرف خوبی برای این دنیا داستانی تبدیل شده اند.

این سریال اصلا با هدف تبلیغات و فروش اسباب بازی ها و موبایل سوت هایش ساخته شد، شاید همین باعث شده که موبایل سوت ها همواره از راهنمایی گرهایشان مشهورتر و پرطرفدارتر باشند. سازندگان انیمه کوشش زیادی کردند که به شخصیت ها هم هویتی متمایز بدهند و آن ها را به محبوبیتی مقدار موبایل سوت ها برسانند، ولی همچنان طرفداران این ربات های مجذوب نماینده را بیشتر ترجیح می دهند.

منبع: CBR

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13924

به "10 اسلحه به یادماندنی انیمه ها که از صاحبانشان مشهورتر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اسلحه به یادماندنی انیمه ها که از صاحبانشان مشهورتر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید