یک ساعت و نیمه از تهران به رشت خواهید رسید ، افتتاح راستا ریلی رشت &ndash انزلی تا سرانجام سال 99 ، زمان بهره برداری آزادراه رشت ـ قزوین اعلام شد

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور راه آهن رشت - کاسپین، رشت - بندر انزلی و رشت - آستارا را از موضوعات مهم زیربنایی گیلان دانست.

یک ساعت و نیمه از تهران به رشت خواهید رسید ، افتتاح راستا ریلی رشت &ndash انزلی تا سرانجام سال 99 ، زمان بهره برداری آزادراه رشت ـ قزوین اعلام شد

خبرنگاران: محمدباقر نوبخت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان، راه آهن رشت - کاسپین، رشت - بندر انزلی و رشت - آستارا را از موضوعات مهم زیربنایی گیلان دانست و گفت: با راه اندازی قطار گردشگری گیلان سالانه هزار مسافر از گیلان بازدید می نمایند که آورده مالی دارد.

وی از پرداخت اعتبار تملک اراضی راه آهن انزلی و آستارا اطلاع داد و با اشاره به اینکه راه آهن گیلان را جزء پروژه های اقتصاد مقاومتی است گفت: راه آهن گیلان بین المللی است و کریدور شمال - جنوب را تکمیل می نماید. بندرعباس بندر تحریمی هست، اما بندر چابهار غیر تحریمی بوده و اقیانوسی است لذا باید خیلی زود کریدور را تکمیل کنیم.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه اهتمام داریم جهت ریلی رشت - انزلی تا انتها سال آینده به بهره برداری برسد گفت: از ایستگاه پیربازار، یک شاخه به سمت انزلی و دیگری به سمت آستارا می رود و هم اکنون، کارهای عملیاتی از منطقه آزاد انزلی شروع شده و تنها مشکل استملاک اراضی است.

وی، محور منجیل - رودبار را یکی از مسائل مهم زیربنایی گیلان دانست و گفت: بدون تکمیل این جهت آزادراه قزوین - رشت بی فایده است، زیرا همین امسال شاهد ترافیک 35 کیلومتری بودیم که همه تبلیغات ما برای توسعه گردشگری گیلان را زیر سوال می برد.

رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور از اجرای 300 کیلومتر آزادراه در کشور تا انتها امسال اطلاع داد و اضافه کرد: محورهایی که در سطح کشور به عنوان گلوگاه هستند و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کردند در جهت آزادراه قرار گرفته و گره آن ها گگردده می گردد.

ایسنا در گزارشی که در این زمنیه منتشر نموده نوشته است: محمد باقر نوبخت در این جلسه گفت: با فاصله 1.5 ساعته تهران - رشت صنعت گردشگری گیلان تقویت می گردد. ایسنا شرح نداده است که این امر چگونه تحقق می یابد. قطار تهران - رشت هم اکنون این جهت را در 5 ساعت می پیماید.

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kalarena.com: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

منبع: چمدان
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4700

به "یک ساعت و نیمه از تهران به رشت خواهید رسید ، افتتاح راستا ریلی رشت &ndash انزلی تا سرانجام سال 99 ، زمان بهره برداری آزادراه رشت ـ قزوین اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ساعت و نیمه از تهران به رشت خواهید رسید ، افتتاح راستا ریلی رشت &ndash انزلی تا سرانجام سال 99 ، زمان بهره برداری آزادراه رشت ـ قزوین اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید