گردشگری نگاهی جدی و کاربردی به توسعه اکوتوریسم دارد

به گزارش کنفرانس هکا، ایسنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، گردشگری نگاهی جدی و کاربردی به توسعه اکوتوریسم دارد.

گردشگری نگاهی جدی و کاربردی به توسعه اکوتوریسم دارد

علی اصغر شالبافیان طی پیامی در سومین کنفرانس انجمن علمی طبیعتگردی ایران اظهار کرد: در حالی که شاهد توجه روزافزون حوزه های مختلف با رویکرد بهره برداری پایدار به مباحث زیست محیطی هستیم، گردشگری در جایگاه فرصت سازی و تحول آفرینی، نگاهی جدی و کاربردی را در قالب توسعه اکوتوریسم بر مبنای مولفه های گردشگری پایدار معطوف داشته است. تجربه بیش از 3 دهه کار در این مسیر علاوه بر دستیابی به موفقیت های مادی، عامل موثری در حفاظت از بنیان ها و داشته های محیط پیرامون جوامع بشری شده است.

وی اضافه نمود: بدون شک تلفیق سیاست های مالی و زیست محیطی نقش مهمی در مسیر توسعه کشورها در ابعاد مختلف بویژه در مسیر کاهش معضلات و چالش های پیش روی آیندگان و نسل های بعدی خواهد داشت. ایران به علت گوناگونی ارزش های سرزمینی، توجه به این داشته ها را به عنوان یک اصل مهم پذیرفته است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: مطمئنا در سومین کنفرانس انجمن علمی طبیعتگردی ایران با توجه به حضور اندیشمندان و چهره های علمی و تجربی صاحب نامی که در کشور حضور دارند، گفت و گوهای عمیقی شاهد خواهیم بود. امیدوارم همانگونه که در سالهای اخیر شاهد اتفاقات خوبی از جمله ثبت جهانی بخش های مهمی از داشته های طبیعت کشورمان در قالب میراث طبیعی و ژئوپارک های جهانی هستیم، باید با انسجام بیشتر گروههای ذینفع و نهادهای دولتی و مردمی از فرصت های ایجاد شده در مسیر بهره برداری پایدار و ارتقای سطح زیست مشترک انسان و طبیعت بهره مند شویم.

شالبافیان گفت: این رویداد ارزشمند را به فال نیک می گیریم و امیدواریم نتایج حاصل از این گردهمایی که مبتنی بر تجربیات روز جهان است، محملی برای تصمیم سازی ها و برنامه ریزی های کلان و خرد گردشگری کشور در مسیر بهره برداری پایدار از ظرفیت های پنهان و آشکار ایران بویژه در محیط های طبیعی پیرامون اجتماعات انسانی که از حساسیت های بیشتری در نظام برنامه ریزی و شیوه های نوین مدیریتی برخوردار است، باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14027

به "گردشگری نگاهی جدی و کاربردی به توسعه اکوتوریسم دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری نگاهی جدی و کاربردی به توسعه اکوتوریسم دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید