گران فروشی و مراکز اقامتی در صدر شکایت ها واقع شده است
به گزارش کنفرانس هکا، اسماعیل برات جزئیات بازدیدها و بازرسی های نظارتی در تعطیلات نوروز و عید فطر را که از 24 اسفند تا 24 فروردین ماه انجام شد، این گونه تشریح کرد: مجموعه بازدیدها و بازرسی های نظارتی ثبت شده در سامانه جانا 25 هزار و 712 مورد بود، 12 هزار و 822 مورد به مراکز اقامتی، 4647 مورد به آژانس های مسافرتی و 3516 به واحدهای پذیرایی بین راهی اختصاص داشت.
او اضافه نمود: از این تعداد، یک هزار و 236 مورد تشویق شدند که مراکز اقامتی بیشترین تشویقی را دریافت کردند و پس از آن به ترتیب آژانس های خدمات مسافرتی و واحدهای بین راهی بودند. بعلاوه تعداد تذکرها دوهزار و 465 مورد بود، که مراکز اقامتی 1541 تذکر دریافت کردند و به آژانس های خدمات مسافرتی 563 تذکر و 361 تذکر هم به واحدهای پذیرایی بین راهی داده شد.
به گفته او، تعداد اخطارهای کتبی 407 مورد بود که 260 اخطار به مراکز اقامتی، 93 اخطار به آژانس های خدمات مسافرتی و 54 اخطار به واحدهای پذیرایی بین راهی داده شد.
برات ادامه داد: تعداد موارد تعطیل شده در سامانه جانا 54 مرکز بود، که 5 مورد مراکز اقامتی و 49 مورد آژانس های خدمات مسافرتی بودند.
معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری بعلاوه گفت: تعداد گزارش های بازرسی مرتبط با نرخ نامه 3530 مورد بود، که 923 مورد مربوط به برخورد به دلیل گرانفروشی بود. بعلاوه استان های تهران، خراسان رضوی و گلستان بیشترین بازرسی های نظارتی را داشتند و استان های یزد و آذربایجان شرقی کمترین بازدیدهای نظارتی را در نوروز انجام دادند. تا 24 فروردین ماه در مقایسه با همین زمان در سال گذشته 113 درصد رشد داشت.
برات گفت: در این مدت 390 پرونده در کمیسیون های رسیدگی به شکایات مورد رسیدگی نهاده شد که بر اساس آرای صادره 22 میلیارد و 986 میلیون و 585 هزار و 500 ریال، 10 هزار و 714 دلار، 802 یورو و 3000 درهم به مسافران برگردانده شده است.
منبع: گردشبان