کمبود واکسن آنفلوآنزا نداریم

به گزارش کنفرانس هکا، رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت واکنس آنفلوآنزا در گیلان گفت: کمبود واکنس آنفلوآنزا در گیلان نداریم اما محدودیت وجود دارد.

کمبود واکسن آنفلوآنزا نداریم

علیرضا رسایی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: همه ساله در فصل سرما بیماری آنفلوانزا شایع می گردد، این بیماری باعث به وجود آمدن عوارضی همچون احساس خستگی، گلو درد، تب و لرز، درد بدن و ... برای فرد بیمار می گردد.

وی با بیان اینکه عامل شیوع آنفلوآنزا ویروسی است که از طریق هوا نیز منتقل می گردد، گفت: اگر سطحی آلوده به ویروس آنفلوآنزا باشد و فردی با این سطح تماس پیدا کند و دست خود را به چشم یا دهان خود بزند، به این بیماری دچار می گردد.

گروه های پرخطر واکسن آنفلوآنزا تزریق نمایند

رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر رعایت نکات فردی و بهداشتی جهت جلوگیری از ویروس آنفلوآنزا، توضیح داد: برای گروه پزشکی و بیماران خاص، واکسن تهیه می گردد، ولی بقیه بیماران می توانند با مراجعه به پزشک و دریافت نسخه، واکسن آنفلوآنزا تزریق نمایند.

رسایی در مورد راه های پیشگیری از آنفلوآنزا، اضافه نمود: برای پیشگیری از این بیماری باید دست های خود را در طول روز چندین بار با آب و صابون شست و همچنین از تماس دست های آلوده با چشم، دهان و بینی خودداری کنیم.

وی با بیان اینکه در بیماری هایی چون قلبی، ریوی، کلیوی، دیابت، آسم، بارداری و کهنسالی امکان مبتلا شدن افراد به آنفلوانزا افزایش می یابد، گفت: ضروری است گروه های پرخطر واکسن آنفلوآنزا تزریق نمایند.

واکنس زدن به معنای عدم ابتلا به آنفلوآنزا نیست

رسایی در پاسخ به این سوال که چرا افرادی که از واکسن آنفلوآنزا استفاده نموده اند، دچار این ویروس می شوند؟ اضافه نمود: واکنس زدن به معنای مبتلا نشدن به آنفلوآنزا نیست، بلکه واکسن آنفلوآنزا، در برابر ویروس هایی از بدن حمایت می نماید که احتمال بیشتری برای ایجاد آن در یک سال وجود دارد؛ اما ممکن است با نوعی از ویروس روبرو شویم که با ویروس های فصلی واکسن، متفاوت باشد.

وی با اشاره به وضعیت واکنس آنفلوآنزا در گیلان افزود: کمبود واکنس آنفلوآنرا در گیلان نیست اما محدودیت وجود دارد.

رسایی با اشاره به آغاز فصل سرد و بازگشایی مدارس، اضافه نمود: بهتر است که افراد برای تزریق این واکسن اقدام نمایند. اگر یک دانش آموز مبتلا گردد، بقیه هم کلاسی های خودش را مبتلا خواهد نمود و این دانش آموزان، ویروس را به خانواده خود منتقل می نمایند و به این صورت، باعث همه گیری این ویروس می شویم.

رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در سال گذشته هزار و 496 بیمار آنفلوآنزا در گیلان بستری شدند گفت: از این تعداد از 563 بیمار نمونه تهیه و به تهران ارسال شد که از مجموع این تعداد 137 بیمار به آنفلوآنزا فوق حاد مبتلا بود.

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kalarena.com: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6490

به "کمبود واکسن آنفلوآنزا نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود واکسن آنفلوآنزا نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید