حدود 5 میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند ، 10 هزار پرستار در این زمینه احتیاج داریم

به گزارش کنفرانس هکا، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه حدود 5 میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند، گفت:به ازای هر 500 نفر یک نفر در کشور به عنوان آموزش دهنده جهت پیشگیری و مقابله با دیابت احتیاج داریم.

حدود 5 میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند ، 10 هزار پرستار در این زمینه احتیاج داریم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، شهرزاد غیاثوندیان، دکترای پرستاری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره بیماری دیابت گفت: بر اساس آمار های موجود حدود 5 میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند و این مسئله در حالی بوده که حدود 2 میلیون نفر از این افراد هنوز از ابتلا بیماری خود خبر ندارند.

وی اضافه کرد: به ازای هر 500 نفر یک نفر در کشور به عنوان آموزش دهنده جهت پیشگیری و مقابله با دیابت نیاز داریم که با توجه به آمار مبتلایان به دیابت به ده هزار نفر پرستار در کشور نیاز است که طبق برنامه های آموزشی در سطوح و عرصه های مختلف همچون درمانگاه ها، بیمارستان ها، مطب و سایر مراکز درمانی و اجتماعی اطلاعات لازم در خصوص دیابت را ارائه دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه ارائه آموزش های فراگیر و همگانی در مقابله و پیشگیری از دیابت امری لازم است، گفت: پرستارانی که در این زمینه اختصاص داده شوند می توانند در خصوص تغییر سبک زندگی، برنامه های غذایی و یا پیگیری تجویز پزشک اقدامات لازم را برای بیماران مبتلا به دیابت انجام دهند.

غیاثوندیان اعلام کرد: اقدامات بسیار زیادی را می توان در کشور در جهت پیشگیری و مقابله با دیابت انجام داد بعضی از افراد دسترسی به مراکز بهداشتی و درمانی برای آن ها مشکل است که با ارائه اطلاعات فراگیر در زمینه دیابت می توان گام های موثری را جهت مقابله با این بیماری برداشت.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8662

به "حدود 5 میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند ، 10 هزار پرستار در این زمینه احتیاج داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 5 میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند ، 10 هزار پرستار در این زمینه احتیاج داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید