کشف کشتی غرق شده 2000 ساله با صد ها کوزه دست نخورده

به گزارش کنفرانس هکا، لاشه یک کشتی غرق شده باری مربوط به روم باستان با قدمت 2000 سال به تازگی در سواحل ایتالیا کشف شده است و باستان شناسان از آن به عنوان یک کشف استثنایی یاد نموده اند.

کشف کشتی غرق شده 2000 ساله با صد ها کوزه دست نخورده

به گزارش دیجیاتو، طبق گزارشی که به وسیله اینسایدر منتشر شده است، داخل این کشتی که قدمت آن به قرن دوم یا اول قبل از میلاد برمی گردد، پر از صدها کوزه سفالی روم باستان بوده است که به آن آمفورا گفته می گردد. طبق گزارش منابع ایتالیایی، این کشتی احتمالاً از اسپانیا آمده و محموله ای از زیتون، روغن زیتون، هلو و انجیر را حمل می نموده است.

کشتی غرق شده روم باستان

کشتی رومی به وسیله بخش میراث فرهنگی اداره پلیس کارابینیری (یک واحد نظامی در ایتالیا) در نزدیکی شهر چیویتاوکیا در ناحیه لاتزیو کشف شده است. بعلاوه مقامات این کشتی را در بستری شنی به عمق حدود 160 متر پیدا نموده اند.

کارابینیری ها در بیانیه ای اعلام کردند:

این کشف استثنایی نشان دهنده نمونه مهمی از کشتی های غرق شده رومی است که هنگام کوشش برای رسیدن به ساحل با خطرات دریا روبه رو شده و بعلاوه راه های تجارت دریایی باستانی را نشان می دهد.

آن ها بعلاوه اشاره کردند که مقامات محلی هم اکنون درحال انجام تمام اقدامات لازم برای حفاظت از این محوطه باستانی هستند.

این کشتی احتمالاً بخشی از Cura Annonae بوده است (نهادی در روم باستان که مسئول واردات و توزیع غلات به ساکنان شهرهای رم بود). خط ساحلی دریای مدیترانه ایتالیا مملو از کشتی های غرق شده روم باستان است. سال گذشته نیز نمونه دیگری به وسیله باستان شناسان کشف شد که قدمت آن به 2200 سال قبل برمی گردد. نکته جالب اینکه در آن کشتی هم کوزه هایی برای حمل مواد غذایی به سواحل پالرمو وجود داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 10 مرداد 1402 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14104

به "کشف کشتی غرق شده 2000 ساله با صد ها کوزه دست نخورده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف کشتی غرق شده 2000 ساله با صد ها کوزه دست نخورده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید