کشف شوکه کننده نهنگ 10 تنی در جنگل های آمازون!

به گزارش کنفرانس هکا، کشف نهنگ 10 تنی در جنگل های آمازون

همه ما در خصوص خودکشی نهنگ ها شنیده ایم و هرازگاهی در سواحل دور و نزدیک چندین لاشه نهنگ پیدا می گردد. اما کشف نهنگ 10 تنی در جنگل های آمازون و در مسافتی نسبتا طولانی از آب، موضوعی باورنکردنی و بسیار عجیب است. چندی پیش در جنگل های آمازون لاشه نهنگی غول پیکر کشف شده که همه را در بهت و حیرت فرو برده است. تیمی از متخصصین در حال آنالیز این لاشه هستند تا بالاخره بفهمند که چطور این نهنگ 10 تنی سر از جنگل های آمازون در آورده است! در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این کشف عجیب بیشتر صحبت کنیم.

کشف شوکه کننده نهنگ 10 تنی در جنگل های آمازون!

کشف نهنگ 10 تنی در جنگل های آمازون خبری است که این روزها نقل محافل شده و همه را متعجب نموده است. این نهنگ 10 متری از نوع نهنگ های کوهان دار است که در دل جنگل های آمازون و چندین کیلومتر دورتر از محل زندگی طبیعی اش پیدا شده است. هم اکنون کارشناسان و دانشمندان در برزیل جمع شده اند تا راز این نهنگ را کشف نمایند و متوجه بشوند که چطور این نهنگ 10 تنی این فاصله را طی نموده است.

این پستاندار دریایی روز آدینه گذشته و در وسط جزیره ماراجو و در مسافتی دورتر از دهانه رود آمازون کشف شده است. دانشمندان معتقدند که این موجود غول پیکر در دریا مرده است و بعد، طوفان های شدید دریایی و جزر مد جسد او را از دریا بلند نموده و به وسط جنگل های آمازون انداخته است. هم اکنون تیمی از محققین در حال آنالیز جسد این نهنگ هستند تا علت مرگ و دلیل پرتاب او به جنگل را متوجه بشوند. پس از آنالیز لاشه نهنگ به این نتیجه رسیدند که این لاشه متعلق به یک بچه نهنگ 12 ماهه است که به دلایلی نامعین در دریا مرده است. ویدیویی که در شبکه های مجازی پخش شده نشان می دهد که این نهنگ لابلای درخت ها افتاده و با این حال، هیچ گونه زخم و جراحتی روی پوستش مشاهده نمی گردد.

در مطلبی که موسسه بیشو داگا که در جزیره ماراژو مستقرند در صفحه فیسبوک خود منتشر کردند این طور آمده که ظاهرا این نهنگ توسط جزر و مد و موج شدید به وسط درختان آمده و پس از پایین رفتن آب، لابلای درخت ها گیر نموده و همان جا مانده است. نکته غم انگیز این است که پس از آنالیز ها معین شده که این نهنگ 10 تنی به خاطر بلعیدن پلاستیک های موجود در دریا کشته شده است! دیرلن سیلوا از دپارتمان سلامت، بهداشت و محیط زیست (SEMMA) در مصاحبه ای با خبرنگاران برزیلی گفته است:

ما به دلیل تجمع لاشخورها در این منطقه پیروز به کشف نهنگ 10 تنی در جنگل های آمازون شدیم. کرکس ها بالا سر این جسد که لابلای درختان و شاخ و برگ پنهان شده بود در آسمان پرواز می کردند و همین موضوع، باعث جلب توجه مردم به آن منطقه شد.

دانشمندان معتقدند این نهنگ در دریا مرده است!

جسد این نهنگ لای بوته های انبوه گیر نموده بود و دانشمندان پس از یک بار کوشش نافرجام بالاخره پیروز شدند که به این نهنگ دسترسی پیدا کردند و با زدودن شاخ و برگ ها جسدش را بیرون بکشند. سپس زیست شناسان موسسه بیشو داگوآ فراخوانده شدند تا برای معین و تشخیص علت مرگ، اقدام به نمونه برداری از لاشه بنمایند. آن ها به این نتیجه رسیدند که این حیوان بزرگ الجثه که دو متر عرض دارد پیش از آن که توسط جزر و مد به جنگل پرتاب گردد در اقیانوس مرده است.

جسد این نهنگ در منطقه ای جنگلی در جزیره ماراژو برزیل کشف شده است!

رناتا اِمین، نماینده پروژه و متخصص علوم دریایی در خصوص کشف نهنگ 10 تنی در جنگل های آمازون این طور می گوید:

ما هنوز به طور دقیق و قطعی نمی دانیم که این نهنگ غول پیکر چطور به این جا منتقل شده است. اما حدس می زنیم که توسط جزر و مد و موج های بزرگ به این نقطه کشانده شده است. با توجه به این که چند روز گذشته دریا بسیار مواج و طوفانی بوده و موج های شدیدی در دریا وجود داشته این فرضیه می تواند منطقی و معقول باشد.

البته یک موضوع دیگر هم در خصوص کشف نهنگ 10 تنی در جنگل های آمازون عجیب است. گفتیم که این نهنگ از نوع کوهان دار است و با توجه به دمای هوای گرم و داغ این منطقه، دانشمندان هنوز نمی دانند که یک نهنگ کوهان دار چرا باید در این فصل سال در سواحل شمالی برزیل باشد. این پدیده واقعا پدیده نادر و غیرعادی به حساب می آید. به گفته یکی از محققین:

نهنگ های کوهان دار معمولا به سمت شمال سفر می نمایند و آخرین موردی که از یک نهنگ در این منطقه ثبت شده مربوط به 3 سال پیش بوده است!

ما معتقدیم که این نهنگ یک بچه نهنگ بوده که همراه با مادرش سفر می نموده و شاید در وسط راستا گم شده و راستاش را گم نموده است.

منبع: dailymail.co.uk

رپورتاژ آگهی: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10292

به "کشف شوکه کننده نهنگ 10 تنی در جنگل های آمازون!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف شوکه کننده نهنگ 10 تنی در جنگل های آمازون!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید