کریسمس هم حریف موانا نشد!

به گزارش کنفرانس هکا، روزنامه بانی فیلم: موانا جدیدترین کارتون پیروز شرکت قدیمی و معتبر والت دیسنی با کنار زدن فیلم کریسمسی و ویژه تعطیلات دفتر میهمانی کریسمس در صدر جدول آثار پرفروش سینمای آمریکای شمالی باقی ماند و برای سومین هفته متوالی به این توفیق رسید.

کریسمس هم حریف موانا نشد!
شاید هم این هفته آرام و معمولی در سینماهای دنیا فقط یک آرامش قبل از توفان و مقدمات اکران فیلم جدید استار وارزی و احتمالا بسیار پرفروش Rogve One: A Star Wars Story باشد که شروع پخش آن از پنجشنبه این هفته در بیش از چهار هزار تالار در سطح آمریکا و کانادا خواهد بود که بسیار بعید است با فروشی کمتر از 100 میلیون دلار در هفته نخست اکرانش روبرو گردد. در چنین هفته ای فیلم های منچستر به وسیله دریا و سرزمین لالا که مدعیان جدی جوایز اسکار هستند و به ویژه اولی، جای پای خود را در جدول پرفروش های سینمای آمریکا به رغم اکران در سالن هایی اندک محکم کردند و حیوانات شبانه نیز به سالن هایی بیشتر (بیش از 1200 تالار) بسط یافت و فیلم خانم اسلون هم از همین امتیاز برخوردار شد.

موانا در صندلی خواهران

موانا برای این که یک فیلم کریسمسی (دفتر میهمانی کریسمس) نیز حریفش نگردد و سومین پیشتازی متوالی اش را در جدول پرفروش ها تجربه کند، 8/18 میلیون دلار در گیشه ها پول به دست آورد و حالا در این منطقه از دنیا پس از 19 روز پخش 145 میلیون دلار سود به بار آورده است. رتبه دوم به دفتر میهمانی کریسمس محصول جدید پارامونت رسید که فروشی 5/17 میلیون دلاری را به نام خود ثبت کرد و به گونه ای به حد و حدود فیلم کمدی خواهران در همین مقطع زمانی از سال پیش رسید اما بعید است استمرار در فروش همان فیلم را داشته باشد و همان قدر در بالاهای جدول بماند.

البته نزدیکتر شدن کریسمس و ایام تعطیلات مرتبط با آن می تواند به فروش این فیلم کریسمسی کمک برساند و اگر قرار باشد دفتر میهمانی کریسمس را با سایر فیلم های کمدی ـ اجتماعی شاخص سال رو به انتها 2016 قیاس کنیم، باید بگوییم که میزان فروش فیلم در شروع پخش آن تقریبا با چگونه مجرد بمانیم و مایک و دیو به شرکای مراسم عروسی احتیاج دارند برابری کرد و هر دوی این فیلم ها وقتی به نقطه انتها اکران شان در آمریکا و کانادا رسیدند، به فروشی قدری بیشتر از 46 میلیون دلار نایل شده بودند. سرشکن کردن تماشاگران نشان داد که از بینندگان هفته نخست دفتر میهمانی کریسمس 56 درصد مرد و 44 درصد زن بوده و 83 درصد از کل تماشاگران بیش از 25 سال سن داشته اند.

تبعات هری پاتر ادامه دارد

رتبه سوم در جدول پرفروش های سینمای آمریکای شمالی در هفته سپری شده به هیولاهای فوق العاده و کجا آنها را پیدا کنیم اختصاص یافت که یک فیلم مشتق شده از سری آثار هری پاتر است و سناریوی آن را جی.کی.رولینگ نوشته که نویسنده تمامی 7 کتاب رُمان فانتزی و بچگانه هری پاتر بوده اما اولین بار است که یک سناریو را به طور مستقیم نگاشته و البته روی فیلمنامه او کار زیادی از سوی سایرین صورت گرفت تا به شکل فعلی اش در آید.

این فیلم در چهارمین هفته اکرانش در آمریکای شمالی 40 درصد تنزل در فروش داشت و با این وجود 78/10 میلیون دلار سودسازی کرد تا رقم مجموع فروش اش در مرز 200 میلیون دلار قرار گیرد. این فیلم که بر کاراکتر نیوت اسکاماندر با بازی ادی ردماین پایدار است، به قدری پیروز بوده که از حالا طرح ساخت قسمت دوم آن نیز ریخته شده و به این ترتیب افسانه هری پاتر پس از اتمام 8 فیلم ساخته شده درباره آن نیز ادامه خواهد یافت و این طور که شواهد گواهی می دهد، انتهای نیز تا اطلاع ثانوی بر آن مترتب و متصور نیست.

ادامه اوضاع عالی مارول

دکتر استرنج یکی از پرفروش ترین فیلم های دو ماه اخیر دنیا که یک کار کمیک استریپی تازه است، این هفته نیز 6/4 میلیون دلار فروش کرد و در رده پنجم جدول پرفروش های آمریکا نهاده شد و رقم مجموع سودسازی اش از زمان شروع اکران خود را هم به 3/222 میلیون دلار رساند. دکتر استرنج که از بازی بنه دیکت کامپرباچ در رل اصلی بهره می گیرد، جدیدترین مانوور از سری مانوورهای مارول، غول انتشاراتی و سینمایی دنیای کمیک بوک ها در زمینه خلق آثار هنری جدید پیرامون کاراکترهای کمیک استریپی و خلق هیجان و ماجرا از این طریق است و از قبل هم حدس زده شد که فروش هنگفتی داشته باشد ولی میزان استقبال آن از حدود پیش بینی شده هم قدری فراتر رفته است.

بسط حیوانات شبانه

رتبه هفتم در جدول سودسازان سینماهای آمریکا و کانادا از آن فیلم حیوانات شبانه شد و بسط یافتن این فیلم به بیش از 1260 سالن سهم مهمی در این ارتباط داشت. این فیلم البته در چهارمین هفته اکرانش بیشتر از 1/3 میلیون دلار نفروخت و پس از 29 روز روی پرده بودن هم بیشتر از 2/6 میلیون دلار نفروخته است اما نباید فراموش کرد که اکران وسیع فیلم و عرضه آن در بیش از 1260 سالن هم فقط از هفته سوم به بعد شکل گرفت و دو هفته نخست فقط نمایش محدود فیلم را در بر داشت.

چون پیشتر نام فیلم تحسین شده منچستر به وسیله دریا را هم آوردیم، باید متذکر شویم که این فیلم که کیسی افلک در آن ایفای نقش می نماید، به رغم اکران بالنسبه محدودش در 366 سالن 15/3 میلیون دلار سودسازی کرد و در رده هشتم جدول مستقر شد و بعد از 4 هفته اکران جمع و جور و فاقد وسعت اش 3/8 میلیون دلار پول به بار آورده که این برای فیلمی با تعداد سالن های ذکر شده توفیقی قابل ذکر بود. البته این انتها اکران محدود فیلم است و از پنجشنبه 1200 سالن در آمریکای شمالی پذیرای این فیلم خواهند بود. ناگفته نماند که سازندگان این فیلم نه فقط به فروش بلکه به جوایز برتر سال هم فکر می نمایند که توزیع شان از 10 روز پیش شروع شده و تا 10 اسفند ماه و مراسم اسکار ادامه خواهد یافت.

رپورتاژ رایگان: 10az10: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

روسیه: روسیه: سفر به کشور پهناور تزارها، مسکو، سن پطرزبورگ، سوچی و کازان

منبع: برترین ها
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6968

به "کریسمس هم حریف موانا نشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریسمس هم حریف موانا نشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید