چگونه با انتقال ویروس کرونا در هواپیما مقابله کنیم؟

به گزارش کنفرانس هکا، این روزها که تمام دنیا درگیر مبارزه و دفع یک ویروس جدید واگیردار است، بسیاری از سفرهای غیر ضروری لغو شده اند تا همه چیز، هرچه سریع تر به شرایط عادی خود بازگردد؛ اما در مواردی امکان لغو سفرها وجود ندارد و رفت و آمدها همچنان ادامه دارند. برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا در هواپیما اقدامات مختلفی از سوی مسئولان در تمامی دنیا اجرا شده است. هر ایرلاین، شرکت هواپیمایی یا فرودگاهی برای این بحران راهکاری دارد. ما در مجله خبرنگاران طی ادامه این مطلب به تدابیر مختلفی می پردازیم که بعضی از شرکت ها و فرودگاه ها اندیشیده اند. پس با ما همراه باشید.

چگونه با انتقال ویروس کرونا در هواپیما مقابله کنیم؟

چطور یک ویروس میکروسکوپی، سفرها را تحت تاثیر قرار داد؟

سفر و برنامه هایش شاید در هیچ زمان دیگری طی چند سال اخیر، تا این حد تحت الشعاع یک بیماری واگیردار به تاخیر نیوفتاده بود و محدودیت های سفر در این دوره تمامی جهان را در بر گرفته است. مرکز پیشگری و کنترل بیماری ها با انتشار آماری، از قرار دریافت 30 کشور در شرایط مرحله سوم در مقابله با ویروس کرونا خبر داده است و هرکس که از این کشورها به دیگر مناطق سفر می نماید، باید به مدت 14 روز در قرنطینه بماند. اگر تا به حال، درمورد این بیماری اطلاعات کافی کسب ننموده اید، پیشنهاد می کنیم به مقاله ما در زمینه ویروس کرونا مراجعه کنید.

با این وجود، همچنان بسیاری از افراد احتیاج دارند تا در داخل یا خارج کشورشان به سفر بفرایند؛ آن ها که قبلا به سفر رفته اند و حالا می خواهند به خانه بازگردند. دانشجویانی که می خواهند از دانشگاه یا محل های تحصیل خود به شهرشان برگردند یا اینکه برای انجام یک کار ضروری به سفر می فرایند. درنتیجه، سوالی که مطرح می گردد این است که چطور می توان این سفرها را برقرار کرد، بدون این که خطری مسافران یا دیگر شهفرایندان را تهدید کند.

چطور ویروس ممکن است به وسیله مسافران منتقل گردد؟

مسافران اشیای زیادی را به همراه می آورند و به چیزهای زیادی در جهت دست می زنند. هرچقدر هم که بخواهند جلوی خودشان را بگیرند، احتمال دست زدن به کناره های پله برقی و نرده هایی که همه جا هستند، زیاد است. به همین دلیل، فرودگاه ها و خطوط هوایی به دنبال ایجاد تغییراتی هستند تا احتمال انتقال ویروس کرونا در هواپیما به حداقل ممکن کاهش پیدا کند. این تدابیر به منظور کاهش پتانسیل انتقال به جامعه انجام می گیرد.

سازمان جهانی بهداشت در حال هماهنگی با مقامات بهداشتی کشورهای مختلف است تا هرچه سریع تر بهترین سیاست ها و اقدامات لازم در این خصوص اعمال گردد. بر این اساس، دستورالعمل هایی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در هواپیما به فرودگاه ها و خطوط هوایی ابلاغ شده است.

فرودگاه ها و هواپیماها، بیش از پیش ضدعفونی می شوند

یکی از راه های انتقال مهم ویروس کرونا در هواپیما، فرودگاه یا هر محل دیگر، سطوح مختلف است. بنابراین، کارکنان فرودگاه ها بیش از پیش درگیر ضدعفونی قسمت هایی شده اند که ممکن است افراد آن ها را لمس نمایند. جاهایی مثل دستگیره ها و نرده ها حتی بیشتر از جاهای دیگر ضدعفونی می شوند. دکمه های آسانسور، دستگیره درها و غیره. برای مثال، مسئولان فرودگاه بین المللی سیاتل تاکوما گفته اند که اتوبوس های حمل و نقل کارکنان قرار است خدمات ویژه ها را ارائه نمایند و اتوبوس های حمل و نقل مسافران تا هواپیما نیز در طول روز چندین بار ضدعفونی می شوند.

محلول های ضدعفونی نماینده دست، همه جا هستند!

از آن جا که به احتمال زیاد، مسافران به ضدعفونی نماینده ها احتیاج پیدا می نمایند، در گوشه گوشه فرودگاه ها، در پیشخوان بلیط، دروازه های مختلف، میزهای خدمات مشتریان و بخش چمدان ها و سالن محلول های ضدعفونی نماینده تعبیه شده است. اینکار باعث می گردد تا انتقال ویروس کرونا در هواپیما یا فرودگاه ها به حداقل کاهش پیدا کند.

برای مثال، مسئولان فرودگاه سیاتل گفته اند که 119 دستگاه حاوی محلول ضدعفونی در داخل و اطراف ترمینال ها از جمله در مناطقی مانند پارکینگ نصب نموده اند تا مردمی که در ایستگاه های کرایه خودرو هستند یا در پایانه های مختلف انتظار می کشند، بتوانند از این محلول ها استفاده نمایند.

خطوط هوایی چطور با ویروس کرونا در هواپیما مقابله می نمایند؟

ایرلاین ها علاوه بر دستگاه هایی که گفتیم، در مکان هایی مانند دروازه های ورودی، ضدعفونی نماینده های دست توزیع می نمایند. خطوط هوایی دلتا همچنین اعلام نموده است که خدمات بهداشتی خود را در فرودگاه های مختلف، به ویژه آن ها که تعداد مسافران بیشتری را جا به جا می نمایند، افزایش خواهد داد.

فرودگاه ها در سیستم های ورودی، تغییراتی اعمال می نمایند

استفاده از کیوسک های سلف سرویس، به معنای لمس چندین باره صفحه های نمایش توسط مسافران مختلف است. بنابراین، فرودگاه ها امکان استفاده از آن ها را غیرفعال می نمایند و بهتر است شما هم از شرکت هواپیمایی خود (در صورت بروز سفرهای ضروری) بخواهید که اطلاعات مورد احتیاج را طریق تلفن همراهتان در اختیار شما بگذارند. البته این درصورتی امکانپذیر است که شرکت مد نظر قادر به ارائه چنین امکاناتی باشد. علاوه بر این، ممکن است به جای این که متصدی چمدان ها در فرودگاه به جای تحویل دریافت مدارک بخواهد که تنها آن ها را به او نشان بدهید.

از اسکن اثر انگشت در فرودگاه ها هیچ خبری نیست!

سالن های فرودگاه، عموما به منظور توقف موقت مسافران در فرودگاه تعبیه شده اند و معمولا پیش از هر پرواز، افراد زیادی را در خود جای می دهند. بسیاری از آن ها نوشیدنی یا خوراکی می خرند و بعد اقدام به اسکن اثر انگشتشان می نمایند. هر دو خط هوایی آلاسکا و دلتا، استفاده از اثر انگشت را به حالت تعلیق درآورده اند و برای تشخیص هویت، از مسافران می خواهند تا گذرنامه و مدارک سفر خود را به منظور پذیرش در هواپیما به کارکنان فرودگاه نشان بدهند. اینکار در حال اجرا در باقی خطوط هوایی نیز هست.

تدابیر امنیتی با وجود ویروس کرونا در هواپیماها کم نمی گردد

قوانین آژانس های امنیت سفر درمورد روش های امنیتی هیچ تغییری ننموده است. مهم ترین تغییری که اعمال شده، این است که هر مسافر باید کیف پول، دسته کلید، تلفن و اشیای دیگر شخصی خود را به جای اینکه به طور معمول روی نقاله بگذارد، داخل چمدان قرار بدهد. همچنین در بعضی ایرلاین ها مانند خطوط هوایی یونایتد، استفاده از دستکش برای مسافران به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در هواپیما اجباری است. در خطوط هوایی آلاسکا نیز از مسافران خواسته می گردد تا پیش از حرکت بطری های آب تهیه نمایند؛ چراکه در طول پرواز هیچ فنجان یا لیوانی در اختیار مسافران قرار نمی گیرد.

با وجود اینکه پروازها تا حد زیادی متوقف شده اند، اما در صورتی که امکان لغو سفر برای شما وجود نداشته باشد، می توانید با حفظ کامل موارد بهداشتی از احتمال ابتلا به این بیماری کم کنید. برای خرید بلیط هواپیما در زمان های معمول می توانید به وب سایت خبرنگاران مراجعه کنید. همچنین، اگر در این زمینه هر سوال یا ابهامی داشته باشید، می توانید آن را با ما درمیان بگذارید.

ترکیه: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

مجله دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10036

به "چگونه با انتقال ویروس کرونا در هواپیما مقابله کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با انتقال ویروس کرونا در هواپیما مقابله کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید