چرا پرورش عشق به هنر در بچه ها مهم است؟

به گزارش کنفرانس هکا، هنرهای فرهنگی - چیزهایی مانند پایکوبی، موسیقی، هنرهای تجسمی و تئاتر - برای آغاز کاوش با بچه هاتان از سنین جوانی مهم هستند. آن دسته از هنرهایی که در قالب رخدادهای بین المللی و ملی جای می گیرند در دنیا به هنرهای فرهنگی معروف هستند. هنر به شما این امکان را می دهد که فکر خود را توسعه دهید، خلاقیت خود را کشف کنید و در فرهنگ و جامعه ما تامل کنید. وقتی عشق به هنر در بچه ها ایجاد می کنید، آن ها فرصتی برای کشف راه های ابراز وجود دارند و فرصت پیدا کردن علایق مادام العمر را دارند. هنرهای فرهنگی شامل هنرهای تجسمی، موسیقی، پایکوبی، تئاتر در تمام اشکال آن است. واضح ترین علت اهمیت هنرها این است که فکر و خلاقیت را ترویج می نمایند. آن ها نه تنها محصول فکر خلاق افراد هستند، بلکه باعث می شوند هر کسی که به آن ها نگاه می نماید یا دیدن می نماید به معنای آن ها فکر کند. برترین بخش مربوط به هنرهای فرهنگی است. آن ها تخیل را ترویج و تشویق می نمایند. حتی زمانی که شما خلق نماینده یا اجرا نماینده نیستید، قرار گرفتن در معرض هنرهای فرهنگی فرصتی برای درگیر شدن با آن ها و اجازه دادن به تخیل شما را فراهم می نماید.

چرا پرورش عشق به هنر در بچه ها مهم است؟

هنرهای فرهنگی نیز به افراد دریچه ای برای احساساتشان می دهد. خلق هنر راهی عالی برای پردازش تجربیات و احساسات است - چه به وسیله ایجاد و مشارکت در آن یا حتی با دیدنی و قدردانی از هنر. ایجاد عشق به هنر در بچه ها در زمان بزرگسالی از آن ها افرادی فهیم و مسئولیت پذیر می سازد.

قدردانی از هنرهای فرهنگی به مردم این امکان را می دهد که افق دید خود را توسعه دهند و دیدگاه های دیگر را در نظر بگیرند. ممکن است یک نفر بعضی از انواع یک هنر خاص را دوست داشته باشد اما برای حوزه دیگری از هنر علاقه نشان ندهد؛ برای مثال، شما ممکن است عاشق مینیاتور باشید اما از نقاشی مدرن لذت نبرید یا ممکن است هنر مدرن را دوست داشته باشید اما علاقه ای به دیدن نقاشی های دوره رنسانس نداشته باشید. هنرهای فرهنگی نیز جامعه و فرهنگی را که حول آن ایجاد شده است منعکس می نماید. قدردانی از انواع مختلف هنر و تربیت عشق به هنر در بچه ها به شما امکان می دهد دیدگاه های مختلف را درک کنید. وقتی بچه ها خود را از سنین پایین در معرض هنرهای فرهنگی قرار می دهید، آن ها یاد می گیرند که به دیدگاه های مختلف فکر نمایند و از آن ها قدردانی نمایند. والدین و مربیان به طور یکسان می دانند که پرورش بیان هنری در بچه ها مهم است. هنر به بچه ها اجازه می دهد تا خود را به روش های منحصر به فرد و خلاقانه بیان نمایند و بعلاوه مزایای رشدی متعددی را به همراه دارد. چنین مزایایی شامل افزایش رشد شناختی و عاطفی، و بعلاوه بهبود حرکتی ظریف و مهارت های حل مسئله است. با این حال، با وجود این مزایا، دسترسی به آموزش هنر برای بچه ها همواره آسان نیست، چه به علت کاهش بودجه یا کمبود زمان و منابع باشد.

القای عشق به هنر فر در بچه ها

القای عشق و قدردانی از هنرهای فرهنگی در بچه هاتان آسان است. بزرگترین کلید تربیت عشق به هنر در بچه ها، قرار گرفتن در معرض آن است. لزومی ندارد که کودک را تحت فشار قرار دهید تا نوع خاصی از هنر را دوست داشته باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فرصت هایی را برای بچه ها خود فراهم کنید تا تصمیم بگیرند که چه نوع هنری را دوست دارند. ما با هم در این مقاله سعی می کنیم یاد بگیریم چگونه با معرفی اقسام هنرهای فرهنگی به بچه ها عشق به هنر را در آن ها پرورش دهیم.

هنر تجسمی

راه های زیادی برای قرار دادن بچه ها در هر سنی در معرض هنر وجود دارد. حتی بچه ها خردسال نیز می توانند از قدم زدن در موزه و کاوش در سبک های مختلف هنری لذت ببرند. در حالی که بچه های کوچک تر لزوماً نمی توانند ساعت ها را در موزه هنر بگذرانند، نیم ساعت یا بیشتر کاوش در بخش کوچکی از موزه برای آغاز قرار گرفتن در معرض هنر برای تربیت عشق به هنر در بچه ها کافی است.

از کاوش در موزه با هم یک بازی بسازید. بخشی از موزه را انتخاب کنید که دارای رنگ های روشن یا مجسمه های مجذوب کننده باشد. با اشاره به یک سگ، یک ببر و یک خانم زیبا در نقاشی ها به اطراف قدم بزنید. حتی از بچه های کوچک خود بخواهید که نقاشی با رنگ قرمز یا پرنده پیدا نمایند. این کار به آن ها اجازه می دهد که آغاز به دیدن و آنالیز نقاشی ها و مجسمه ها نمایند. با افزایش سن، می توانید موزه را طولانی تر کاوش کنید یا به بخش های مختلف موزه بپردازید و بپرسید کدام نقاشی ها را بیشتر دوست دارید و چرا.

به علاوه، انواع موزه های هنری برای کاوش در کشور ما وجود دارد. بعضی کوچک و پر از هنرمندان محلی یا منطقه ای هستند در حالی که بعضی دیگر بزرگ هستند و شامل نقاشی های مشهور دنیا هستند. مثلا موزه هنرهای معاصر جایی است که می توانید هنر بین الملل را در سبک مدرن به بچه ها خود نشان دهید. بعضی از موزه ها بر روی نوع خاصی از هنر تمرکز می نمایند. برای ایجاد عشق به هنر در بچه ها کافی است آنچه را که به آن دسترسی دارید کاوش کنید. این ها همه هنر است و از نظر آموزش به بچه ها شما برای قدردانی از هنر مفید است. شما (و بچه هاتان) مجبور نیستید هر هنرمند یا هر سبک هنری را که می بینید دوست داشته باشید. بدیهی است که نگاه کردن به هنر راهی عالی برای آشنا کردن بچه ها با هنرهای فرهنگی است، اما خلق هنر نیز همینطور است! طراحی، رنگ آمیزی و نقاشی همه راه های فوق العاده ای برای یاری به بچه ها برای درک هنر هستند. نقاشی یا مجسمه ای را که هنگام بازدید از موزه دیدید انتخاب کنید و آن را در خانه بازسازی کنید. درباره یک هنرمند بیاموزید و سعی کنید مانند آن ها هنری خلق کنید. سپس به موزه ای بروید که هنر این هنرمند را در خود دارد تا بتوانید شخصاً آن را ببینید! این کار در ایجاد عشق به هنر در بچه ها بسیار موثر است.

بسیاری از موزه ها برنامه هایی مخصوصاً برای بچه ها، اعم از کوچک تر و بزرگ تر دارند که می توانید از کاوش در موزه یا اشکال خاصی از هنر تا خلق آثار هنری استفاده کنید. بعلاوه می توانید کلاس ها و برنامه های هنری زیادی پیدا کنید تا به بچه هاتان اجازه دهید بیشتر به کاوش و خلق آثار هنری بپردازند. بسیاری از این برنامه ها رایگان هستند، بنابراین موزه های محلی، کتابخانه ها، و سازمان های شهری یا شهرستانی را برای یافتن پیشنهادهای نزدیک خود آنالیز کنید.

موسیقی

موسیقی یکی از هنرهای فرهنگی است که بچه ها شما احتمالاً قبلاً با آن آشنا شده اند. شما موسیقی را روی دستگاه های پخش موسیقی خود پخش می کنید و احتمالاً در ماشین خود به رادیو گوش می دهید. با این حال، راه های عالی دیگری برای قرار دادن بچه ها در معرض انواع دیگر تجربیات موسیقی وجود دارد. بدیهی است که بچه های شما می توانند خودشان نواختن ساز را یاد بگیرند. با این حال، نواختن یک ساز برای همه در کار نیست و این اشکالی ندارد.

علاوه بر پخش موسیقی، برای ایجاد عشق به هنر در بچه ها می توانید با دیدن و گوش دادن به موسیقی زنده، بچه ها خود را در معرض موسیقی قرار دهید. این یک راه عالی برای القای عشق به موسیقی در بچه ها است زیرا موسیقی در تمام اشکال آن دیدن زنده شگفت انگیز است. ارکستر، رسیتال پیانو، کنسرت جاز یا هر کنسرتی در این زمینه راهی عالی برای کشف موسیقی زنده است. با بچه ها در هر سنی، می توانید بپرسید که چگونه از موسیقی لذت می برند. با بچه های بزرگ تر، می توانید در خصوص اینکه موسیقی چه احساسی در آن ها ایجاد می نماید یا به چه چیزی آن ها را وادار به فکر کردن می نماید، صحبت کنید.

تئاتر

بچه ها در هر سنی می توانند هنرهای فرهنگی را به وسیله تئاتر درک نمایند. دیدن یک نمایش یا موزیکال (که ترکیبی از موسیقی و تئاتر است!) هیجان انگیز است و می توان آن را به یک تجربه کامل تبدیل کرد. این کار باعث ایجاد عشق به هنر در بچه ها است. نمایشی را انتخاب کنید و ببینید که می دانید بچه ها از آن لذت خواهند برد.

تئاتر اغلب ابزار بسیار آسانی برای صحبت در خصوص هنرهای فرهنگی و جامعه است. از آنجایی که داستان روشنی بیان می گردد، معنا و بازتاب جامعه و فرهنگی که از آن آمده است چیزی نیست که شما مجبور به تفسیر آن باشید. این بدان معنا نیست که شما باید یک بحث بزرگ داشته باشید یا در خصوص درسی که باید از هر نمایشنامه یا موزیکالی که دیدن می کنید صحبت کنید، اما این موضوعی است که اگر بخواهید یا اگر شما یا بچه هایتان به آن علاقه خاصی دارید می توانید درباره آن صحبت کنید که باعث تقویت عشق به هنر در بچه ها می گردد.

اگر اجرا چیزی است که بچه های شما به آن علاقه دارند، کمپ های تابستانی مربوط به بازیگری و تئاتر و بعلاوه فرصت هایی برای تست بازیگری برای نقش هایی در تئاترهای محلی و تولیدات تئاتر مدرسه شان را کشف کنید.

پایکوبی و حرکات ریتمیک

راه دیگری برای نشان دادن و القای عشق به هنرهای فرهنگی در بچه ها به وسیله پایکوبی است. انواع سبک های پایکوبی و حرکات ریتمیک وجود دارد که کودک را برای ورود به عرصه هنر وارد می نماید.

مزایای آموزش هنر

آموزش هنر و ایجاد عشق به هنر در بچه ها یکی از جنبه های اساسی رشد کودک است. زیرا خلاقیت، تخیل، بیان خود و مهارت های حل مسئله را تقویت می نماید. بهتر است بعضی از مزایای ایجاد عشق به هنر در بچه ها را با هم مرور کنیم

توسعه شناختی:

آموزش هنر با تقویت حافظه، توانایی های بصری-فضایی و مهارت های تفکر انتقادی باعث رشد شناختی می گردد. ایجاد هنر باعث تحریک ارتباطات عصبی مغز، بهبود دامنه توجه و مهارت های حل مسئله می گردد. بعلاوه بچه ها را تشویق می نماید تا آزمایش نمایند، ریسک نمایند و از اشتباهات درس بگیرند، که منجر به بهبود اعتماد به نفس و نتایج یادگیری می گردد.

رشد عاطفی:

هنر با اجازه دادن به بچه ها برای بیان و پردازش احساسات پیچیده ای که ممکن است قادر به بیان آن ها در کلمات نباشند، خروجی احساسی را فراهم می نماید. بچه ها یاد می گیرند که با احساسات قوی کنار بیایند و همدلی و خودآگاهی را در خود پرورش دهند که منجر به بهبود سلامت روان می گردد. هنردرمانی ابزاری مفید برای بچه های است که دچار اضطراب، افسردگی و تروما هستند.

تقویت مهارت های حرکتی ظریف

آموزش و تقویت عشق به هنر در بچه ها به توسعه مهارت های حرکتی ظریف و هماهنگی دست و چشم یاری می نماید و کنترل و دقت در حرکات را افزایش می دهد. فعالیت هایی مانند طراحی، نقاشی و مجسمه سازی، مهارت و قدرت را بهبود می بخشد، که منجر به بهبود دستخط و توانایی بهتر در کار با ابزارهایی مانند قیچی و چسب می گردد.

قدردانی هنری

مطالعه و خلق هنر به بچه ها ارزش ابراز وجود را می آموزد و به آنها یاری می نماید تا در طول زندگی قدردانی از هنر داشته باشند. به وسیله آموزش هنر، بچه ها با فرهنگ ها، زمینه های تاریخی و سبک های مختلف آشنا می شوند و درک بهتری از دنیای اطراف خود ایجاد می نمایند. علاوه بر این، تقویت قدردانی از هنر از صنعت خلاق و بازده فرهنگی حمایت می نماید و در نتیجه به اقتصاد یاری می نماید. پس از آنالیز اهمیت آموزش هنر برای بچه ها و بحث در خصوص راه های مختلف برای تقویت عشق آنها به آن، می بینیم که هرگز برای معرفی آنها به دنیای هنر زود نیست.

ما آموخته ایم که آموزش هنری رشد شناختی و عاطفی را تحریک می نماید، مهارت های حرکتی ظریف را تقویت می نماید و قدردانی از هنر را ترویج می نماید. بنابراین، والدین و معلمان باید خلاقیت را تشویق نمایند و به ترویج عشق به هنر در بچه ها کوشش نمایند. هنر را در دسترس قرار دهند و پیشرفت را جشن بگیرند. در کلاس درس، هنر را می توان در موضوعات دیگر گنجاند تا آن را به یک رویکرد چند رشته ای تبدیل کند.

ما باید در نظر داشته باشیم که سرمایه گذاری در آموزش هنر برای بچه ها فقط یک فعالیت تفریحی نیست، بلکه راهی سازنده برای افزایش رشد کلی آن هاست. والدین و معلمان باید دست به دست هم دهند تا هنر را در سنین پایین معرفی نمایند و بچه ها را تشویق نمایند تا جنبه هنری خود را کشف نمایند.

منبع: dailymom

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 فروردین 1403 بروزرسانی: 18 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16560

به "چرا پرورش عشق به هنر در بچه ها مهم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا پرورش عشق به هنر در بچه ها مهم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید