چالش جدید فیس بوک آغاز شد ، صفحات دارای تیک آبی در اینستاگرام مجددا احراز هویت می شوند

به گزارش کنفرانس هکا، فیس بوک؛ شرکت مادر اینستاگرام یک چالش جدید را آغاز نموده است. در جربان این چالش جدید، تمامی صفحاتی که یک بار تیک آبی(احراز هویت) گرفته اند، دوباره مورد آنالیز امنیتی قرار می گیرند.

چالش جدید فیس بوک آغاز شد ، صفحات دارای تیک آبی در اینستاگرام مجددا احراز هویت می شوند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، از شروع هفته جاری فیس بوک بدون جلب توجه و ایجاد سر و صدا، مشغول یک ازمون گسترده هویتی است.در این آزمون از عکس و متن تا الگوهای رفتاری کاربران مجددا رصد می گردد و هر نوع صفحه ای که به اشتباه تیک آبی گرفته باشد با حذف تیک روبرو خواهد شد.

افزون بر این عملیات سختگیرانه اینستاگرام شامل ردیابی و حذف پست های سریالی است که هشتگ های مخرب مثل هشتگ ضد واکسیناسیون را ترویج می نمایند. فیس بوک از دسامبر 2016 تا کنون عملیاتی گسترده را برای مبارزه با اطلاعات غلط روی پلت فرم خود شروع نموده است از زمان راه اندازی این طرح، برای اجرای طرح امنیتی خود تا کنون 52 سازمان در 33 کشور دنیا را نیز به همکاری طلبیده است داده تا گروه هایی را که اطلاعات غلط را به اشتراک می گذارند شناسایی و حف کند.

بعضی از منتقدان این طرح معتقدند فیس بوک حق ندارد این طرح را در اینستاگرام ارائه کند چرا که محتوای اینستاگرام با فیس بوک متفاوت است و به اندازه فیس بوک ماهیت خبری ندارد. اما به نظر می رسد مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک میخواهد برای مبارزه با مسائل پیشین خود مثل اتهامات ترویج خبرهای جعلی و تخلفات انتخاباتی همه اقدامات مناسب را یکبار دیگر با قدرتی بالاتر اجرا کند. روز گذشته نیز در خبرها اشاره شد که فیس بوک اتاق جنگ خود را افتتاح نموده است تا با خبرهای جعلی انتخابات در اتحادیه اروپا مبارزه کند.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

tafreh.ir: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: انتخاب
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3121

به "چالش جدید فیس بوک آغاز شد ، صفحات دارای تیک آبی در اینستاگرام مجددا احراز هویت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش جدید فیس بوک آغاز شد ، صفحات دارای تیک آبی در اینستاگرام مجددا احراز هویت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید