پدیده باورنکردنی شب هایی به روشنی روز

به گزارش کنفرانس هکا، از پدیده شب های سفید روسیه که یکی از جاذبه های دیدنی این کشور است چه می دانید؟

پدیده باورنکردنی شب هایی به روشنی روز

یکی از مجذوب نماینده ترین و محبوب ترین جاذبه های تماشای روسیه، پدیده شب های سفید که بعضی به آن شب های روشن روسیه می گویند است که هرسال جهانگردان زیادی را از دورترین نقاط جهان به سمت خود می کشاند. شب های سفید روسیه را در بیشتر شهرهای این کشور به خصوص در سن پترزبورگ می توانید مشاهده کنید. همراه خبرنگاران باشید تا با پدیده شب های سفید بیشتر آشنا شوید.

پدیده شب های سفید در روسیه چیست؟

شب های سفید روسیه یک پدیده طبیعی است که دلیل اتفاق افتادن این پدیده حیرت انگیز وسعت مدار عرضی است که باعث می گردد تا در یک زمان طلوع و غروب خورشید رخ بدهد. به عبارتی خورشید قادر نیست که موقع غروب در افق فرو رود و تاریکی شب را به وجود آورد درنتیجه هوا روشن باقی می ماند.

تاریخ دقیق شب های سفید روسیه

پدیده شب های سفید روسیه در اوایل خردادماه تا اوایل تیر در شهرهای شمالی این کشور رخ می دهد. برترین زمان سفر و تاریخ دقیق برای تماشای پدیده شب های سفید روسیه از 21 خردادماه تا 11 تیرماه است تا تجربه ای متفاوت را در طول سفر خود کسب کنید.

تماشای پدیده شب های سفید روسیه در بیشتر شهرهای این کشور قابل مشاهده است اما برترین انتخاب شب های سفید سن پترزبورگ است. این که در شب نیز هوا مانند روز روشن است یک جاذبه بسیار جالب است و جهانگردان تور سن پترزبورگ زمانی که برای تماشای این پدیده به کشور روسیه سفر می نمایند در شب نیز به گردش و گشت وگذار در خیابان های این شهر و بازدید از جاهای تماشای روسیه می پردازند.

فستیوال شب های سفید سن پترزبورگ

هرسال حدود 4 میلیون جهانگرد برای تماشا این پدیده روسیه به این کشور سفر می نمایند. بعلاوه در این ایام، فستیوال شب های روشن روسیه نیز برگزار می گردد. این جشنواره با برنامه های شاد و مفرح و مجذوب نماینده مانند جشن ها و فستیوال های مختلف، نورپردازی های تماشای، آتش بازی، نمایش های گوناگون، جشنواره های موسیقی، پایکوبی های محلی و بومی روسیه و به خصوص با پایکوبی باله و اپراهای مشهور این کشور همراه است که جلوه و شکوه بی نظیری را به وجود می آورد.

تاثیر پدیده شب های سفید روسیه بر زندگی مردم چیست؟

پدیده شب های سفید روسیه بسیار زیبا است اما تاثیرات منفی آن را بر زندگی مردم شهر نباید نادیده گرفته گردد. روشنایی روز و نبود تاریکی در شب، باعث بروز کم خوابی در ساکنان بومی شهر شده است. با وجود این، مردم شهر سعی می نمایند تا از این فرصت استفاده نمایند و در پدیده شب های سفید سن پترزبورگ، به پیاده روی های طولانی در خیابان های خلوت شهر بپردازند.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب این خوراکی ها را اشتباه نگه می دارید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13909

به "پدیده باورنکردنی شب هایی به روشنی روز" امتیاز دهید

1 کاربر به "پدیده باورنکردنی شب هایی به روشنی روز" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدیده باورنکردنی شب هایی به روشنی روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید