هند میانجیگری آمریکا در مسئله کشمیر را رد کرد

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از فاکس نیوز، هارش واردان شرینگلا سفیر هند در آمریکا در گفتگویی با این تلویزیون آمریکایی، با دفاع از تصمیم کشورش درباره لغو خودمختتاری منطقه کشمیر، اعلام نمود که دولت هند در نظر دارد تا در این منطقه انتخابات برگزار کند.

هند میانجیگری آمریکا در مسئله کشمیر را رد کرد

سفیر هند همچنین با تاکید بر این که کشورش یاری های اقتصادی به منطقه کشمیر را افزایش خواهد داد، اضافه نمود: ما به تدریج تدابیر شدید امنیتی را رفع خواهیم کرد و اهالی جامو و کشمیر سروزیر خودشان را انتخاب خواهند کرد.

به گفته سفیر هند در آمریکا، تدابیر امنیتی فعلی در کشمیر برای اطمینان از تامین امنیت در منطقه و موقتی است.

شرینگلا همچنین در ارتباط با میانجیگری رئیس جمهوری آمریکا در مسئله کشمیر که پیشتر از سوی ترامپ مطرح شده بود، اضافه نمود: چنین چیزی دیگر روی میز قرار ندارد و قرار هم نیست که دهلی نو چنین موضوعی را دنبال کند.

در این ارتباط سفیر هند به مواضع دبیرکل سازمان ملل اشاره نمود و و گفت مقام عالی سازمان ملل نیز به حل دوجانبه موضوع بین هند و پاکستان اشاره نموده بود.

دیپلمات بلندپایه هند در آمریکا همچنین با دفاع از اوضاع فعلی در کشمیر گفت که در کشورش200 میلیون مسلمان ساکن است که 18 درصد از جمعیت مان را تشکیل می دهند. سفیر هند همچنین اضافه نمود: ما یک دموکراسی هستیم و صرفنظر از اینکه مذهب افراد چه باشد، آنها را نمایندگی می کنیم.

هم هند و هم پاکستان مدعی مالکیت کل کشمیر هستند اما هر کدام بخشی از آن را در کنترل دارند. پاکستان، جاموکشمیر را یک منطقه واحد به شمار می آورد و تقسیم این منطقه از سوی هند با واکنش تند مقامات اسلام آباد روبرو شده است.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4794

به "هند میانجیگری آمریکا در مسئله کشمیر را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند میانجیگری آمریکا در مسئله کشمیر را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید