همه این حیوانات به ماه سفر کرده اند!

به گزارش کنفرانس هکا، حیواناتی که به ماه فرستاده شدند

همیشه هم که انسان ها نباید لقب کاشف و مسافر را داشته باشند بلکه حیوانات نیز به عنوان دیگر ساکنین زنده این کره خاکی که زندگی در آن جریان دارد نیز باید سهمی از این اکتشافات را به نوبه خود داشته باشند. آژانس های هوا و فضایی معروف و فعالی مثل ناسا که معروف ترین در صنعت خود در سراسر دنیا هستند؛ حیوانات را به همراه انسان ها به فضا فرستادند تا ببینند که دیگر ساکنین زمین به جز انسان ها زندگی بر روی یک سیاره دیگر را چگونه تاب می آورند تا بتوانند شرایط زندگی برای آنان را فراهم آورند چون که ممکن است تا چند صد سال آینده زمین دیگر همین زمینی که در حال حاضر ما داریم بر روی آن نفس می کشیم و زندگی می کنیم نباشد! اگر می خواهید تا با حیواناتی که به ماه فرستاده شدند آشنا شوید در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا آن ها را به شما معرفی نماییم.

همه این حیوانات به ماه سفر کرده اند!

برای خواندن این مطلب، حدود 3 دقیقه زمان نیاز دارید.

چرا حیوانات به فضا فرستاده شدند؟

قبل از این که حیواناتی که به ماه فرستاده شدند را به شما معرفی نماییم، لازم می بینیم که بیشتر آن ها و فلسفه سفرشان به فضا را برایتان معرفی کنیم زیرا هر چه که نباشد آن ها حداقل یک سفر بین دو سیاره را داشته اند و خیلی از انسان ها شاید در طول زندگیشان هیچ وقت شانس این سفر را نداشته باشند!

گفتیم که سازمان فضانوردی همچون ناسا، برای این که شرایط مختلفی همچون سازگاری حیوان و یا حتی انسان را با خارج از جو زمین را بسنجد، چند حیوان را به فضا فرستاده است. البته ناسا تنها سازمان هوانوردی نیست که این کار را کرده است.

حیواناتی که به ماه فرستاده شدند و در لیست عجیب و غریب ما جای دارند، معمولا از نژاد گربه، میمون، حشرات و یا سگ هستند و از پیشگامان این آزمایش بوده اند که ببینند انسان و موجودات پیرامونش امکان زندگی به همان شیوه را در سیاره ای دیگر دارد یا نه؟

شاید این سوال و کلماتی که برای بیانش به کار برده ایم ظاهرا سوالی ساده را برای شما ایجاد کرده باشند ولی باید بگوییم که برای پاسخ به این سوال دانشمندان و فضانوردان بسیار زیادی از کشورهایی همچون روسیه و حتی دولت قبلی آن یعنی شوروی، فرانسه، چین و یا بسکمک از دیگر کشورهایی که در این صنعت پیشگام بوده و هستند؛ هزینه های زیادی را بر روی تحقیقات سنگین و زمان بری انجام دادند تا بتوانند به پاسخ این سوال برسند که آیا می توان اگر روزی برای زمین اتفاقی به هر دلیلی افتاد و دیگر زندگی ساکنین فعلی این کره خاکی بر روی آن میسر نبود، به دیگر سیاره های موجود در عالم هستی همچون کره ماه بفرایند یا خیر و برای انجام این آزمایش مفهوم جدیدی به نام حیواناتی که به ماه فرستاده شدند را به وجود آوردند!

آغاز سفر حیوانات به ماه از سال 1940 میلادی آغاز شد و کشورهایی که نام بردیم به عنوان یکی از سر فصل های تحقیقات خود در فضا اقدام به فرستادن حیوانات و جاندارانی نمودند که هم متنوع باشند و هم از انواع مختلف نژادهای حیوانی باشند.

از جمله جاندارانی که آزمایش سفر فضایی بر روی آن ها انجام گرفت می توانیم به انواع ماهی ها، خزندگان، انواع حشرات و خلاصه هر نوع جانداری از زمین اشاره نماییم.

درباره حیواناتی که به ماه فرستاده شدند یک حقیقت غیر قابل انکار که بارها بر روی آن تاکید شده وجود دارد که می گوید؛ بیشتر حیواناتی که به فضا رفتند تنها برای آزمایش فرستاده شده اند و دانشمندان منتظر هر گونه واکنشی از سوی بدن آن ها بر روی فضای خارج از جو بوده اند.

قصد دانشمندان و فضانوردانی که حیوانات را حتی الان هم به فضا می فرستند این است که این اطمینان را به دست بیاورند که در طی شرایط مختلف حیوانات در خارج از جو زمین زنده می مانند.

اگر درباره سرنوشت کلی حیواناتی که به ماه فرستاده شدند کنجکاو هستید باید بگوییم که برخی از جاندارن قبل از رسیدن به فضا جان خود را از دست دادند و برخی از آن ها سالم و بدون هیچ مسئله ای به فضا رفته و سپس بازگشتند و به مرگ طبیعی جان خود را بعدها از دست دادند.

اما با این حال رویکرد دانشمندان و فضانوردانی که مسئولیت این کار را بر عهده داشته اند همواره بر روی این حقیقت پافشاری می کنند که با این که اگر این حیوانات سرنوشتشان به خاطر این آزمایشات به نابودی ختم گردد باعث ناراحتی و تاسف می گردد اما این موجودات سرنوشت و نجات موجودات مختلف دیگر را تضمین می کنند!

مگس هایی که توانستند به فضا سفر کنند!

اولین حیواناتی که به ماه فرستاده شدند برعکس تصور خیلی از افراد، مگس ها بودند! البته این فرایند سفر مگس ها به فضا هنوز هم قطع نشده است بلکه سازمان های هوا و فضای مختلفی همچون ناسا، هنوز هم اصرار دارند که با فرستادن انواع مگس ها هم فرایند زندگی بیولوژیک این حیوانات را در فضا بسنجند و هم ببینند که این نوع از موجودات بر روی بدن و زندگی انسان در فضا چه تاثیری دارند.

یکی از انواع حشره ها و مگس هایی که به ماه خیلی فرستاده می شوند، مگس های میوه خوار هستند. جالب است بدانید که؛ این نوع از حشرات با انسان ها از نظر ژن های بیماری تا 75 درصد کدهای مشابه دارند و به همین خاطر از آن ها برای این آزمایشات، بسیار استفاده می گردد.

در ضمنً این موجودات نیاز به محیط و یا تجهیزاتی خاص برای نگهداری ندارند.

توجیه دانشمندان برای فرستادن این مگس ها این است که:

آن ها تنها موجوداتی موذی بر اطراف میوه های گندیده که شما آن ها را به هر شکل و صورتی از دور خود دور می بینید نیستند بلکه این حشرات می توانند نتایجی بسیار خوب و قابل استناد درباره محیط های جدیدی که ما درباره آنان اطلاعی نداریم را در اختیارمان بگذارند.

شامپانزه ای به نام هَم، جایگزین انسان در فضا!

یکی از انواع حیواناتی که به ماه فرستاده شدند یک شامپانزه به نام هم بود که در سال 1961 میلادی یه فضا فرستاده شد! این شامپازه را باید به عنوان یک گونه مشابه انسان که به فضا فرستاده شد و اتفاقا سفر موفقی هم داشت. جایی که هم در آن قرار گرفته بود، یک موشک به نام مرکوری ردستون (Mercury Redstone) بود.

هم بعد از این که برای اولین بار به فضا رفت، سریعا بازنشست شد و تا سال 1983 میلادی هم زندگی کرد.

درباره هم باید بدانید که این شامپانزه حتی بعد از مرگش هم به علوم فضانوردی کمک کرد! پس از مرگ هم استخوان های هم به نیروی هوایی آمریکا تحویل داده شد تا بر روی آن مطالعاتی صورت بگیرد.

باقی پیکر او هم تحویل تالار مشاهیر آلاموگوردو (Alamogordo) تحویل داده شد.

اولین سگ فضانورد، لیکا!

دانمشندان بلند پرواز شوروی در سال 1957 میلادی یک سگ به نام لیکا را به فضا فرستادند. این دانشمندان از بین سگ هایی که در خیابان های مسکو زندگی می کردند یکی از آن ها به نام لیکا را انتخاب کردند و به فضا فرستادند و این سگ عنوان یکی از حیواناتی که به ماه فرستاده شدند را نصیب خود کرد.

البته لیکا در این جهت تنها نبود و به همراه آن دو سگ دیگر که دقیقا برای همین امر تربیت شده بودند با ماهواره اسپوتنیک 2 (Sputnik 2) به فضا فرستاده شدند.

سفر لیکا و همراهان هم نژادش به فضا موفقیت آمیز بود البته سفر آن ها کاملا یک طرفه بود زیرا دانشمندانی که این پروژه را برنامه ریزی کرده بودند، برنامه ای برای برگشت این حیوانات تنظیم نکرده بودند و متاسفانه، بدن لیکا به صورت مرده به زمین بازگشت.

امروزه در تاسیسات شهر ستاره مسکو یک لوح یادبود به یاد لیکا قرار داده شده است.

آزمایش بر روی برخی از حیوانات با جثه های کوچک

ناسا در طی یک آزمایش از پیش برنامه ریزی شده تصمیم گرفت تا یک گروه از حیواناتی همچون خرگوش، عنکبوت، لاک پشت ها، جلبک ها، ماهی و حشرات را با هم به فضا بفرستد تا تاثیر پرتاب شدن و جا به جا شدن فشار و انواع سطوح مختلف از تاثیرات جوی بر روی بدن موجودات زنده را مورد بررسی قرار دهد.

بیکر، میمون فضایی!

یکی از حیواناتی که به فضا فرستاده شدند و ما می خواهیم آن را به شما معرفی نماییم، بیکر است. بیکر یک میمون از نژاد سنجابی است که در سال 1959 میلادی با یک موشک بالستیک به فضا پرتاب شد. بیکر در کمال تعجب دیگران و تردیدهای فراوان درباره سرنوشت او پس از پرتاب شدن به فضا، توانست سفر خود را با موفقیت به خاتمه رساند و به زمین باز گردد.

درباره بیکر جالب است بدانید که او قبل از هر انسالن و یا موجود دیگری توانست لقب اولین موجود زنده ای که از سفر به فضا توانسته زنده به زمین برگردد، داده شده است.

البته فرایند خوش شانسی های بیکر زیاد هم خوب پیش نرفت زیرا این میمون در سال 1984 میلادی در یکی از ماموریت های خود کشته شد و در میان استقبال نزدیک به 300 نفر از مراسم خاکسپاریش به خاک سپرده شد.

بلکا و استرالکا، دو سگ همسفر فضانورد!

یکی از اولین حیواناتی که به ماه فرستاده شدند و اتفاقا سالم هم به زمین برگشتند، 2 سگ به نام های بلکا و استرالکا بودند.

این دو سگ در سال 1960 میلادی به فضا رفتند و روز بعد از فروستاده شدنشان به فضا سالم به زمین برگشتند!

استرالکا که در زمانی که به فضا فرستاده شد حامله بود، چند روز بعد از این که از فضا به زمین بازگشت وضع حمل کرد و از بین توله سگ هایی که به دنیا آورد یکی هم به دختر رهبر وقت شوروی هدیه داده شد!

اولین عنکبوتی که بر روی ماه قدم گذاشت، نفرتیتی!

در میان حشره هایی که به فضا رفتند، نام یکی از آنها بسیار درخشان است و آن حشره، نفرتیتی که یک عنکبوت است، می باشد.

این عنکبوت که از انواع پرنده خود بود و به عنوان نفرتیتی که نامی مصری است معروف شده، قرار بود که به پیشنهاد یک دانش آموز نوجوان آزمایش گردد که ببینند این موجود پس از گذراندن 42 مایل بالاتر از سطح زمین آن هم به مدت 100 روز چگونه می تواند تا زندگی کند؟ جزئیات این آزمایش به این صورت بود که به پیشنهاد این دانش آموز موجودی مثل این عنکبوت که برای شکار کردن طعمه خود باید پرواز کند، چگونه می تواند زندگی کند؟

البته این عنکبوت از پس این آزمایش برآمد و پس از 10 ماه زندگی بر روی فضا و در حالی که بیش از چند هزار نفر دانش آموز به صورت آنلاین و لحظه به لحظه از روی زمین در حال نظاره بود بالاخره در سال 2012 به فرایند مرگ طبیعی، از بین رفت. این عنکبوت تا به الان در بین هم نیادان خود به عنوان اولین عنکبوتی که به فضا سفر کرد، شناخته می گردد.

حقایق خاکستری درباره حیواناتی که به ماه فرستاده شدند!

  • درباره حیواناتی که به فضا فرستاده شدند یک سری حقایق خاکستری وجود دارد!
  • بیشتر کشورهایی که این حیوانانت بی گناه را به فضا فرستادند حتی قبل از آن که این سفر را آغاز کنند، نتیجه آزامایش خود را می دانسته اند و متاسفانه، تنها برای به رخ کشیدن تکنولوژی و دستاوردهای خود این کار را می کرده اند!
  • درباره سفر هم به فضا باید این حقیقت خاکستری را بدانید که این شامپانزه برای هموار کردن سفر یک فضانورد دیگر به فضا و به کره ماه فرستاده شد!
  • لیکا یا همان اولین سگی که به فضا فرستاده شد، هرگز زنده به زمین بازنگشت و جسد او به همراه ماهواره اسپوتنیک 2 به زمین آمد. این مسئله باعث ناراحتی و واکنش خیلی ها در سراسر زمین شد.
  • دانشمندان در تدارک این هستند که ماهی های شفاف را به فضا بفرستند تا ببینند شرایط آن ها در خارج از جو زمین و بر روی یک سیاره دیگر چگونه است.
  • از دیگر برنامه های دانشمندان این است که حیوانات مختلف را به کره مریخ بفرستند تا بررسی کنند که شرایط زندگی این جانداران بر روی مریخ چگونه است!

نظر شما درباره سفر حیوانات و دیگر جانداران به فضا و کره ماه چیست؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید!

طرفداران رونالدو: مجله فوتبال و طرفداران بازکن محبوب رونالدو

منبع: الی گشت
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10059

به "همه این حیوانات به ماه سفر کرده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه این حیوانات به ماه سفر کرده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید