هجوم معترضان نیوزیلندی به مجلس

به گزارش کنفرانس هکا، خبرگزاری خبرنگاران-پارلمان نیوزیلند به صحنه اعتراض گروهی از مردم به اجرای محدودیت های کرونایی و اجبار تزریق واکسن بدل شده است.

هجوم معترضان نیوزیلندی به مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از رویترز، تظاهرات ضد واکسن کرونا در مقابل مجلس نیوزیلند روز چهارشنبه افزایش یافت و صدها نفر هشدار پلیس را مبنی بر اینکه خودروهایشان در صورت عدم خروج داوطلبانه، از محل خارج می گردد، نادیده گرفتند.

معترضان با الهام از تظاهرات کامیون داران در کانادا، چندین جاده در اطراف مجلس کندوی زنبور عسل ولینگتون را به مدت 9 روز با کامیون ها، وانت ها و موتورسیکلت ها مسدود نموده و در چمنزارهای مقابل ساختمان اردو زده اند.

ریچارد چمبرز دستیار کمیسر پلیس به خبرنگاران گفت: امروز هجوم معترضان به مجلس مشهود است و بچه ها هم در میان آنها حضور دارند. با این حال، جمعیت منظم بود.

چمبرز اضافه کرد: این یک شرایط بسیار پیچیده است و ما مراقب تاکتیک هایی هستیم که باید اتخاذ کنیم تا اوضاع تشدید نگردد.

پلیس روز سه شنبه به معترضان اولتیماتوم داد که از محل خارج شوند وگرنه مقامات شروع به یدک کشی و توقیف وسایل نقلیه خواهند کرد.

چمبرز روز چهارشنبه گفت که پلیس در تعامل با رهبران معترضان پیشرفت هایی داشته است و حدود 12 خودرو به طور داوطلبانه محل را ترک نموده اند.

این تظاهرات به عنوان یک موضع گیری علیه اجبار واکسیناسیون کووید-19 شروع شد، اما گروه هایی به این تظاهرنمایندگان پیوستند که خواهان خاتمه دادن به محدودیت های همه گیری هستند و بعلاوه بعضی توجه را به سایر مسائل اجتماعی مانند سانسور و حقوق جامعه قومی مائوری جلب می نمایند. در اوج تظاهرات، تخمین زده می گردد که هزاران تظاهرنماینده در آن شرکت داشته اند.

نخست وزیر جاسیندا آردرن از تظاهرات به عنوان یک پدیده وارداتی یاد نموده و درخواست ها برای حذف همه محدودیت ها را در زمانی که نیوزیلند به علت سویه اومیکرون با افزایش موارد کووید-19 روبرو است، رد نموده است.

موارد ابتلای روزانه به کووید-19 در نیوزیلند به اوج رسیده است و بیش از 1100 مورد در روز چهارشنبه پس از کاهش بعضی محدودیت ها در این ماه گزارش شد.

نیوزیلند کشوری با پنج میلیون نفر جمعیت، دارای یکی از کمترین تعداد مبتلایان به کووید-19 در دنیا است و علت این وضع نیز اتخاذ محدودیت های مرزی سخت گیرانه و محدودیت های اجتماعی است. در مجموع حدود 22 هزار و 300 مورد ابتلا از جمله 53 مورد مرگ در این کشور گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13867

به "هجوم معترضان نیوزیلندی به مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجوم معترضان نیوزیلندی به مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید