نکات مهم در خرید در چوبی

به گزارش کنفرانس هکا، انتخاب در مناسب برای خانه خیلی مهم است. مخصوصاً در ورودی ساختمان که نمای بیرونی ساختمان محسوب می گردد و بیشترین توجه ها روی آن است.

نکات مهم در خرید در چوبی

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام خوگر، مهمان ها موقع ورود به خانه اول نگاهشان به در ورودی هست، و هم موقع خروج. این اولین و آخرین چیزی هست که آن ها می بینند. پس باید برای انتخابش دقت زیادی کنیم. زیبایی در ورودی، اولین اثر را روی مهمان می گذارد. در ورودی معمولاً با یراق آلات، دستگیره و کلون های زیبا و دست ساز، تزئین می گردد.

در ساختمانی یا در ورودی از چوب طبیعی به صورت در تمام چوب، از ورق های ام دی اف با روکش پی وی سی یا رنگ، از فلزاتی نظیر آهن یا آلومینیوم به صورت توپر یا ورقی و یا پروفیلی و یا غیره ساخته می گردد.

در چوبی اتاق خواب هم یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در زیبایی دکوراسیون خانه محسوب می گردد. در چوبی ساختمان و اتاق خواب، با توجه به کاربرد در که برای کدام قسمت خانه مناسب می باشد، از جنس ها و طرح های مختلفی درست شده است. ولی هر کدام از این مواد ساخته شده که می توانند فایبرگلاس، فولاد، چوب و … باشند، نقاط قوت و ضعفی دارند که در ادامه گفته شده است.

انواع چوب در ساخت درهای چوبی

چوب گردو

درهای چوبی ساخته شده با چوب گردو که مناسب سبک کلاسیک هستند، قیمت بالایی دارند و بسیار مقاومند، مخصوصاً در برابر موریانه و حشرات موذی. چوب گردو هم برای ساخت در ورودی مناسب هست، هم برای داخل خانه. این در باید مرتب گردگیری و نگهداری گردد.

چوب ماهگونی

در چوبی ساخته شده از چوب ماهگونی، ظاهر زیبایی دارد. عایق خوبی هم برای انرژی محسوب می گردد. در برابر تغییر دما و پوسیدگی مقاوم می باشد. بنابراین اگر شما در مناطق مرطوب زندگی می کنید، این چوب انتخاب مناسبی می باشد.

چوب کاج و صنوبر

در چوبی ساخته شده از چوب صنوبر، در برابر ضربه و خراش مقاومت کمی دارد. اما در برابر آتش مقاوم است. این چوب، به مرور به سمت قرمزی تغییر رنگ می دهد. صنوبر چوب محکم تری نسبت به کاج محسوب می گردد.

چوب افرا

در چوبی ساخته شده با چوب افرا، مناسب سبک مدرن و مخصوص اتاق خواب می باشد. در مقابل پوسیدگی مقاوم هست. رنگ تیره روی آن به خوبی جلوه می نماید. چوب افرا، با رنگ های گرم و ملایم و رگه های تیره به خوبی قابل تشخیص می باشد.

چوب بامبو

در چوبی ساخته شده با چوب بامبو ممکن هست که با گذشت زمان رنگ پریده گردد. اگر در محیط مرطوب باشد، حالت بادکردگی پیدا می نماید. ولی این چوب به در، حالت شیشه ای زیبایی می دهد که کم نظیر می باشد.

چوب گیلاس

در چوبی ساخته شده از چوب گیلاس، که مناسب سبک کلاسیک هست، بسیار گران می باشد. این در به عنوان در لوکس شناخته می گردد. رگه های چوب گیلاس نزدیک به هم هستند برای همین زیبایی خاصی به در می دهد. رنگ چوب گیلاس، از قرمز تا قهوه ای مایل به قرمز روشن می باشد. اگر در معرض نور خورشید باشد، به مرور تیره تر می گردد. در برابر آتش نیز مقاوم و ایمن است.

مزایا و معایب درهای چوبی

مقاومت بالا

درهای چوبی مقاومت بالایی دارند و اگر آسیب ببینند به راحتی تعمیر می شوند. درهای چوبی به خاطر جنس و نوع ساختشان درزهای کمتری دارند و از ورود و خروج هوا و اتلاف انرژی هم جلوگیری می نمایند.

عایق صدا و حرارت

درهای چوبی چند لایه بهترین انتخاب برای عایق صدا، حرارت، ضربه و … هستند. این درهای چوبی از سه لایه روکشدار درست شده اند.

گران بودن

درهای تمام چوب به نسبت درهای دیگر قیمت بالاتری دارند. البته در چوبی توپر گران تر از در چوبی توخالی هست. ولی در کل به نسبت زیبایی، مقاومت و ایمنی و مزایای دیگری که درهای چوبی دارند، ارزش این گرانی را دارند.

یکی از موارد تعیین نماینده قیمت در چوبی بعد از جنس چوب، رنگکاری آن هست. نوع رنگ و برندی که استفاده می گردد روی قیمت تأثیرگذار می باشد.

مدل های در چوبی

انتخاب مدل مناسب درهای داخلی منزل و بیرونی ساختمان، برای مکان هایی مثل اتاق خواب، حمام، سرویس بهداشتی، در ورودی، در لابی و … یکی از عوامل مهم در دکوراسیون می باشد. درهای چوبی و مدرن، به لحاظ کاربرد و زیبایی که دارند پیشرفت بسیاری نموده است و در مدل های متنوعی فراوری شده اند.

داشتن در زیبا، می تواند تغییر زیادی در استایل خانه شما ایجاد کند. حتماً به اندازه در اتاق های خانه و هماهنگ بودن آن با حس موجود در فضای اتاق توجه زیادی داشته باشید. یک در بزرگی که بیش از حد تزئین شده باشد بر فضای اتاق کوچک تأثیر منفی می گذارد، به جای اینکه آن را بزرگ تر نشان دهد، فضا را کوچک تر نشان خواهد داد.

جهت باز شدن در، چپ یا راست دست بودن آن هم بستگی به شرایط خانه شما دارد. این کار تعیین می نماید که دستگیره در کجا قرار بگیرد.

انواع در چوبی

درهای ساده و مدرن

این درها ساده و صاف هستند و سطح آنها یا رنگ می گردد و یا یک روکش چوبی روی آن می آید. گاهی هم ممکن هست که این روکش دارای طرح های خاصی باشد که به زیبایی ظاهری در یاری می نماید. این درها جز ارزان ترین درها می باشند.

درهای تک پنلی

این نوع درها بیشتر مناسب سبک های تلفیقی هستند.

درهای دو پنلی

تنوع این نوع درها بسیار زیاد هست. این درها بیشتر به صورت یک قوس در پنل بالایی هستند. این نوع درها در سبک تلفیقی و فرانسوی کاربرد بیشتری دارد.

درهای سه پنلی

این درها به صورت رنگ شده و یا روکش چوبی (معمولاً چوب درخت بلوط) فراوری می شوند. بیشتر در سبک کلاسیک و سنتی کاربرد دارند.

درهای چهار، پنج و شش پنلی

این درها در معماری کلاسیک کاربرد دارند و در انواع توپر و تو خالی فراوری می شوند.

راهنمای خرید در چوبی

زمان مناسب تعویض در

اگر در ساختمان تان دچار آسیب های فیزیکی باشد مثل ترک، پوسیدگی، سوراخ و خراش که قابل دیدن باشند باید تعویضش کنید. معمولاً پوسیدگی از علائمی می باشد که باید در عوض گردد و در دیگری جایگزین آن گردد.

اگر در چوبی ساختمان خود را درزهای بازی داشته باشد، که هوا به راحتی از آن عبور کند، باعث اتلاف انرژی خانه تان می گردد. بنابراین زمانی که مصرف انرژی را بالا می برد، هزینه زیادی هم برای شما به بار می آورد. زمان آن رسیده که فکر چاره کنید. درهای چوبی فایبرگلاس گزینه خوبی هستند، که باعث صرفه جویی شما در اتلاف انرژی سیستم های گرمایشی و سرمایشی می شوند.

دقت در انتخاب نوع در چوبی

درهای موجود در بازار فقط از چوب درست نمی شوند، ممکن هست که به صورت فشرده از مواد مختلف درست شده باشند و فقط روکش چوب داشته باشند.

کیفیت روکش و لایی استفاده شده در، درهای چوبی خیلی اهمیت دارد و در قیمت نهایی آن تأثیرگذار است. هر چقدر از روکش های با کیفیت تر استفاده گردد، هزینه فراوری آن هم بالاتر می رود.

امروزه از تکنیک های پیشرفته در ساخت درهای چوبی استفاده می گردد تا آن ها در برابر رطوبت و تغییرات درجه حرارت محیط مقاوم باشند. بنابراین حتماً در انتخاب مدل مناسب در چوبی، با دقت زیاد و تفکر تصمیم گیری نمائید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. عواملی از جمله جنس مواد، عایق صدا بودن، اندازه، جهت باز شدن و کیفیت لولاهای در و … از جمله نکاتی هستند که در انتخاب درب منزل باید به آن توجه گردد. دقت کنید که حتماً، خریدتان را از جای معتبر خریداری نمائید.

کیفیت چوب استفاده شده

مهمترین فاکتور در انتخاب در چوبی، جنس و مرغوبیت آن می باشد. برای مثال استفاده از چوب نراد (ساسنا) و اسپروس (یولکا) که البته اسپروس از نراد بهتر هست یا استفاده از ام دی اف داخلی و خارجی.

درهای چوبی ساخته شده از چوب گردو به خاطر استحکام خیلی بالایی که دارند و نقش و نگار فوق العاده شان قیمتشان هم بالاست.

سر زدن به اینترنت

درهای تمام چوب به دلیل زیبایی که دارند، بیشتر مورد علاقه مردم می باشند.

با یک سرچ کوچک می توانید انواع فروشگاه های عرضه در چوبی را بشناسید. اینگونه در وقتتان هم صرفه جویی نموده اید. سایت هایی که فروش اینترنتی دارند را می شناسید و یا می توانید به محل فروش آنها بروید.

این سایت ها، خصوصیات انواع درها با جنس های مختلف و مدل های مختلف را توصیف نموده اند. کاتالوگ هم دارند و شما می توانید به راحتی مدل دلخواهتان و با اندازه ای که تمایل دارید را، سفارش دهید. حتی اگر هم در چوبی که می خواهید را پیدا نکردید، باز هم می توانید از مدل های مشابه آن ایده بگیرید.

خرید در چوبی

همانطور که گفته شد برای انتخاب و خرید در چوبی، چه برای در ورودی ساختمان باشد، چه برای اتاق خواب ها، عوامل زیادی تأثیرگذار می باشد. جهت انتخاب هرچه بهتر در چوبی، پیشنهاد می کنیم که به سایت خوگرپلاس سر بزنید، و با توجه به بودجه تان و مدل، سبک و برند دلخواه تان حتماً می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

ما از فراورینمایندگان، صادرنمایندگان، تأمین نمایندگان و نمایندگان برندهای مختلف در این حوزه استفاده نموده ایم تا در چوبی مورد نظرتان را با دسترسی آسان تهیه نمائید.

می توانید انواع در چوبی ساختمان، در چوبی اتاق خواب، در ورودی ساختمان و … را به وسیله عرضه نمایندگان این محصول، خریداری نمائید.

انتهای رپرتاژ خبری

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

tafreh.ir: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 1981

به "نکات مهم در خرید در چوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم در خرید در چوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید