نمونه های سیارک بنو بیش از آن چیزی است که تصور می شد!

به گزارش کنفرانس هکا، ناسا وزن کل نمونه های سیارک بنو را که در سپتامبر سال 2023 به زمین آورده شدند، اعلام کرد.

نمونه های سیارک بنو بیش از آن چیزی است که تصور می شد!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، فضاپیمای اسیریس-رکس(OSIRIS-REx) ناسا یک محموله را از سیارک بنو(Bennu) در 24 سپتامبر 2023 به زمین آورد. این بزرگترین نمونه سیارک جمع آوری شده از فضا به شمار می رود و بیش از دو برابر نیاز ماموریت است.

براساس گزارش ایسنا،گروه ماموریت حداقل به 60 گرم مواد برای دستیابی به اهداف علمی ماموریت نیاز داشت. در اکتبر سال 2023، پردازنده های ماموریت در مرکز فضایی جانسون ناسا توانستند سنگ های کوچک و غبار را از محفظه بزرگ مکانیسم دستیابی به نمونه لمسی(TAGSAM) بیرون بیاورند.

برداشتن در TAGSAM در اواخر اکتبر 2023 متوقف شد زیرا گروه با دو اتصال دهنده سفت روبه رو شدند که به آنها اجازه نمی داد تا فرآیند کار را برای نشان دادن نمونه نهایی تکمیل کنند.

پس از طراحی، تولید و آزمایش تجهیزات تازه، مهندسان ناسا در ماه ژانویه با موفقیت بست ها را جدا کردند و جداسازی در TAGSAM را به خاتمه رساندند. نمونه های به جای مانده سیارک بنو به نمایش درآمد و با دقت در ظروف مخصوص ریخته شد. 51.2 گرم از این مواد جمع آوری شد که همراه با 70.3 گرم مواد اندازه گیری شده پیشین و ذرات جمع آوری شده در بیرون از محل ریختن مواد، وزن نمونه های بنو را در مجموع به 121.6 گرم رساند. ناسا حداقل 70 درصد از نمونه را در مرکز فضایی جانسون برای تحقیقات بیشتر از طریق دانشمندان سراسر جهان و نسل های آینده حفظ خواهد کرد.

مواد بنو در ظروف ذخیره خواهند شد و برای مطالعه در اختیار پژوهشگران قرار خواهند گرفت. به عنوان بخشی از ماموریت اسیریس-رکس، گروهی شامل بیش از 200 دانشمند در سراسر جهان به بررسی ویژگی های سنگ خواهند پرداخت که از جمله آنها پژوهشگران بسیاری از موسسات آمریکا، شرکای ناسا، آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن(JAXA) و آژانس فضایی کانادا(CSA) هستند.

گروه ماموریت در اواخر بهار، یک کاتالوگ را از نمونه های اسیریس-رکس منتشر خواهند کرد تا در دسترس جامعه علمی جهان قرار بگیرند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 بهمن 1402 بروزرسانی: 27 بهمن 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15147

به "نمونه های سیارک بنو بیش از آن چیزی است که تصور می شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمونه های سیارک بنو بیش از آن چیزی است که تصور می شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید