نرخ نو بازدید از برج میلاد

به گزارش کنفرانس هکا، تعیین نرخ نو بلیت بازدید از مراکز گردشگری تهران در جلسه امروز شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت و اعضا با افزایش قیمت بلیت این مراکز از جمله برج میلاد موافقت کردند.

نرخ نو بازدید از برج میلاد

خبرنگاران: لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات استفاده از مراکز فرهنگی، رفاهی، تفریحی، ورزشی زیرنظر برج میلاد امروز/یکشنبه/ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد و در ابتدا نرگس معدنی پور رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، اظهار کرد: بلیت بازدیدکنندگان داخلی از سکوی دید باز در سال قبل 80 هزار تومان بود و پیشنهاد شهرداری و کمیسیون 110 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه برای بلیت بازدیدکنندگان داخلی از سه طبقه سکو، موزه شهرداری و موزه مشاهیر، شهرداری تهران پیشنهاد جداگانه ای به مبلغ 195 هزار تومان ارائه داده و برای گنبد آسمان نیز 195 هزار تومان پیشنهاد شده و رقم پیشنهادی کمیسیون 180 هزار تومان است، شرح داد: در سال قبل بلیت بازدید کل طبقات به مبلغ 120 هزار تومان بوده است.

معدنی پور ادامه داد: در سال قبل بلیط بازدید از سکوی دید باز برای بازدیدکنندگان خارجی 15 دلار و سال آینده نیز همین رقم پیش بینی شده اما کمیسیون 20 دلار پیشنهاد داده است.

وی افزود: برای بازدید از سه طبقه سکو، موزه مشاهیر و موزه شهرداری نیز 25 دلار پیشنهاد شده که رقم مورد نظر ما 30 دلار است و بلیت بازدیدکنندگان خارجی از گنبد آسمان 25 دلار از سوی شهرداری و 30 دلار از سوی کمیسیون پیشنهاد شده است.

از سوی دیگر مهدی اقراریان رییس کمیته حقوقی شورا با بیان اینکه برای بازدید از کل طبقات افراد باید 360 هزار تومان بپردازند که این مبلغ برای خانواده های پنج نفره رقم بالایی است، گفت: این عدد حتی برای گردشگر خارجی نیز رقم بالایی است و اگر بتوان مدیریتی برای ارائه تخفیف انجام داد اندازه بازدید افزایش می یابد.

همچنین ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با تأکید بر اینکه 35 درصد افزایش قیمت در بلیت بازدید از سکوی دید باز پیشنهاد شده است، شرح داد: نباید بلیت بازدید از بخش های مختلف تفکیک شود؛ در این صورت قیمت بلیط 360 هزار تومان خواهد بود که افزایش قابل توجهی است و افزایش قیمت از 120 به 195 هزار تومان بالاست و پیشنهاد ما در مجموع 25 درصد افزایش است.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بازدید از برج های سایر کشورها بسیار بالاتر از این رقم است، گفت: پیشنهاد ما این است که رقم برای سه طبقه مبلغ مشخصی باشد و تفکیک نشود.

حبیب کاشانی خزانه دار شورا نیز با اعلام اینکه در فضای مجازی رفتارهایی از برخی سر می زند که گویا جنگی را برنده شده اند که یک طرف آن اسلام و یک طرف کفار بوده اند، گفت: ما امروز باید به معیشت و روند زندگی مردم توجه کنیم.

وی با بیان اینکه نباید بهای بلیت را مبلغی مشخص کنیم که افراد نتوانند از برج بازدید کنند، گفت: باید منصفانه نگاه کنیم چراکه مردم جنوب شهر نیز شاید بخواهند یک بار از برج میلاد بازدید کنند و هزینه بازدید برای آنها سنگین خواهد بود.

سید احمد علوی رییس کمیته گردشگری شورا با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری تهران برای بازدید از برج 195 هزار تومان است و ما سعی کردیم اعداد منطقی تر شود، اظهار کرد: دسترس پذیری برای بازدید از برج میلاد برای همه در جداول تخفیف دیده شده است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد بنده این است که در هفته جهانی سازمان های مردم نهاد، تخفیفی نیز برای سمن ها پیش بینی شود، تأکید کرد: این اعداد تأمین کننده نیازهای برج میلاد نیست و باید از مجموعه های جنبی، رستوران ها و سالن ها درآمدهای جنبی کسب کند.

علوی با تأکید بر اینکه برج برای بازدیدهای وسیع پیش بینی نشده است، اعلام کرد: ظرفیت آسانسورهای برج، خاص است و اگر تمهیدات درستی پیش بینی نشود، ممکن است آسیب زننده باشد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه پیشنهاد داد که بلیت بازدید از سکوی دید باز 100 هزار تومان، برای سه طبقه 180 هزار تومان و برای سکو، گنبد آسمان، موزه مشاهیر و موزه شهرداری 300 هزار تومان مشخص شود.

این پیشنهاد با حداکثر آرای اعضای موافق به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، تمامی مصوبات شورا با تایید هیات تطبیق فرمانداری تهران قابل اجراست.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 اسفند 1402 بروزرسانی: 14 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15665

به "نرخ نو بازدید از برج میلاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ نو بازدید از برج میلاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید