10 مکان دیدنی در تهران

به گزارش کنفرانس هکا، تهران فقط یک پایتخت شلوغ و پرجمعیت نیست که هویتش را کار و هیاهوی روزمره بسازد. این شهر هم همان طور که از پایتخت کشوری بزرگ انتظار می رود، جاهای دیدنی بسیار دارد. بازدید از مکان های دیدنی و مکان های تفریحی تهران هم اوقات فراغت پایتخت شینان را پر می نماید و هم روزهای گردش در شهر مسافران. جاهایی که به این شهر پرجمعیت ایران هویت تازه ای می دهند. از موزه ها و بناهای مهم تا پارک ها و فضاهای سبز شهری. دیدنی های تهران هم مثل همه شهرهای دیگر دنیا، داستان هایی دارند. داستان هایی جذابی که دیدنی ترشان هم می نماید.

10 مکان دیدنی در تهران

جاهای دیدنی تهران برای کشف تجربه های تازه

برج میلاد؛ ستاره درخشان شهر

برج میلاد از آن مکان های دیدنی تهران است که نمی شود ساکن تهران باشید یا به تهران سفر کنید و یک بار به آن سر نزنید. برج معروف و بلند پایتخت که از ارتفاعات مثل ستاره ای درخشان در شمال غرب تهران خودنمایی می نماید. برج میلاد از نظر بلندی ششمین برج مخابراتی دنیاست که درواقع برای بهبود ارتباطات بی سیم و رادیو و تلویزیون ساخته شد. از سال 1387 که این برج افتتاح شده است تا امروز، تعداد زیادی از تهرانی ها و مسافران ایرانی و خارجی به این برج سر زده اند. به جز برنامه های فرهنگی مثل کنسرت و جشن های مهمی که در این برج برگزار می شوند، سرگرمی های دیگری هم در آن پیدا می کنید. موزه مشاهیر و موزه دست نوشته ها و هدایای شهرداری، دلفیناریوم، گنبد آسمان، سکوی دید باز، سینما گیم و کاربازیا بخشی از امکانات تفریحی برج میلاد است. چند رستوران خوب و پرطرف دار هم این جا برای میزبانی از شما آماده است. پیشنهاد می کنیم رستوران گردان برج میلاد را که در هر یک ساعت یک دور به دور خودش می چرخد حتما امتحان کنید. برج میلاد در میان اتوبان های شیخ فضل الله، همت، حکیم و چمران قرار گرفته است.

پل طبیعت؛ نقطه اتصال زیبایی های تهران

پل طبیعت تهران یک پل دو طبقه مخصوص پیاده روی است که از عرض اتوبان مدرس می گذرد و دو پارک آب و آتش و طالقانی را به هم متصل می نماید. این پل که در سال 93 رونمایی شده، به قدری مورد استقبال مردم قرار گرفته است که با وجود قدمت نه چندان طولانی خیلی زود به یکی از نمادها و مکان های تفریحی تهران تبدیل شده است. اگر دوست داشتید در تهران هم پیاده روی کنید و هم از بلندی ها منظره های زیبای شهر را ببینید، پل طبیعت یکی از انتخاب های مناسب برای این کار است. پارک آب و آتش و طالقانی هم از بهترین پارک های تهران برای پیک نیک و دور هم جمع شدن اند. چند رستوران و کافه با مناظر زیبا روی پل، یک فود کورت و چند رستوران و کافه در داخل پارک آب و آتش هم برای غذا خوردن بعد از چند ساعت تفریح در دسترس تان است.

کاخ گلستان؛ مجموعه ای از دیدنی های تهران

کاخ گلستان از آن مکان های دیدنی تهران است که با بازدید از آن با یک تیر چند نشان می زنید. هم از کاخ و عمارتی تاریخی دیدن می کنید و هم می توانید هم زمان به دیدن چند موزه مهم شهر تهران بروید. ساخت کاخ گلستان از دوران صفویه آغاز و در دوران قاجار تکمیل شد. عمارت شمس العماره، تالار سلام، تالار آینه، ایوان تخت مرمر، تالار برلیان و موزه مردم شناسی فقط بخشی از این کاخ اند که از دیدن آن ها حتما هیجان زده خواهید شد؛ بخش هایی که هرکدام قسمتی از تاریخ را در دل شان توضیح می دهند و شبیه به همه موزه های دنیا پر هستند از چیزهای باارش و دیدنی. به جز بخش های داخلی کاخ گلستان، محوطه بیرونی با فضای سبز و درختان زیبایش برای استراحت و عکاسی بازدیدنمایندگان مناسب است. کاخ گلستان در خیابان 15 خرداد، میدان ارگ قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید : راهنمای گردش در تهران، شهر آزادی و میلاد

کاخ سعدآباد؛ بازدید از زندگی شاهان ایرانی

کاخ موزه سعدآباد در شمال تهران در زمان قاجار ساخته شده و ییلاق خوش آب وهوای شاهان قاجاری بوده است. بعد از آن به بناهای این مجموعه اضافه شد و در زمان محمدرضا پهلوی تکمیل آن به انتها رسید. امروزه کاخ سعدآباد تبدیل به موزه ای در تهران شده که می توانید در آن تاریخ چند صد ساله ایران را ببینید و با شیوه زندگی شاهان ایرانی آشنا شوید. ساختمان بهمن (کاخ بهمن)، کاخ احمد شاهی، کاخ اختصاصی، ساختمان جمهور (کاخ ملکه مادر)، کاخ سبز (کاخ شهوند، کاخ رضا شاه پهلوی)، کاخ موزه سفید (کاخ ملت، کاخ شاه پهلوی)، موزه آب (دفتر رئیس تشریفات کاخ، دفتر مسئول حفاظت ارتش)، موزه استاد بهزاد (کاخ کرباس، کاخ ولیعهدی)، موزه برادران امیدوار (کالسکه خانه قجری)، موزه چهره های ماندگار (کاخ ملکه توران امیرسلیمانی، همسر رضا شاه پهلوی)، موزه خط و کتابت میرعماد (کاخ فرحناز و علی رضا)، موزه ظروف سلطنتی (موزه ظروف، کاخ اشرف پهلوی)، موزه مردم شناسی (کاخ شمس پهلوی)، موزه مینیاتور استاد آبکار (کاخ لیلا پهلوی)، موزه فرشچیان (کاخ ملکه عصمت دولتشاهی، همسر رضا شاه پهلوی) و موزه نظامی (کاخ شهرام) بخش هایی از مجموعه سعدآباد هستند. این موزه در خیابان ولیعصر، خیابان فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان طاهری قرار گرفته است.

گنجینه جواهرات ملی؛ میراث گران بها

گنجینه جواهرات ملی یا موزه جواهرات ملی که در خزانه بانک مرکزی قرار گرفته است، یکی از موزه های تهران است که بازدید از آن شما را با بخشی از تاریخ ایران آشنا می نماید. این گنجینه شامل جواهراتی است که از دوره صفویه تا پهلوی جمع آوری شده است. بخشی از این جواهرات مربوط به هدایایی است که از طرف پادشاهان کشورهای دیگر به شاهان ایرانی اعطا شده. الماس دریای نور، تاج فرح پهلوی، تاج کیانی و کره جواهرنشان بخشی از این جواهرات گران بهای گنجینه ملی هستند. موزه جواهرات ملی در میدان امام خمینی، خیابان فردوسی، نرسیده به چهارراه استانبول، ساختمان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

موزه ملی ایران؛ به وسعت تاریخ

بزرگی موزه ملی ایران به وسعت تاریخ پر بار ایران است؛ از دوران پیش از تاریخ گرفته تا دوران اسلامی ایرانی. موزه ملی ایران که یکی از مهم ترین جاهای دیدنی تهران است، شامل دو بخش می شود؛ بخش موزه ایران باستان و بخش موزه دوران اسلامی که هرکدام در دو ساختمان مجزا هستند. این جا می توانید در تاریخ ایران قدم بزنید و به کشف های هیجان انگیز برسید؛ از اولین لوازم کاربردی ساخته شده توسط انسان ها تا اولین پیکرتراشی ها و اولین سکه ها. برای رفتن به موزه ملی ایران، باید در خیابان سی تیر وارد خیابان پروفسور رولن شوید.

دریاچه چیتگر؛ شب های روشن تهران

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس بزرگ ترین دریاچه مصنوعی ایران است که در شمال غرب تهران بنا شده است. یکی از جاهای دیدنی تهران که هم برای پیاده روی مناسب است و هم برای خرید و شکم چرانی های شبانه. مراکز خرید و رستوران های این مجموعه که به بام لند معروف اند هم خیلی وقت ها دلیل اصلی بازدید مردم از دریاچه چیتگرند. منظره دریاچه به ویژه در شب با نورهای درخشان و زیبایش حتما نظرتان را جلب می نماید. برای بازدید از دریاچه چیتگر باید خودتان را به اتوبان شهید خرازی، خروجی دریاچه برسانید.

بیشتر بخوانید : بازار بزرگ تهران، شهری کوچک در دل پایتخت

باغ ایرانی؛ جشنواره لاله های رنگی

اگر بعد از کارهای روزمره و برای برطرف خستگی یک هفته شلوغ به دنبال یک مکان امن و آرام هستید تا چند ساعتی هم استراحت کنید و هم از محیط اطراف تان لذت ببرید، خودتان را به باغ ایرانی برسانید. باغ ایرانی یکی از بهترین پارک های تهران است که در خیابان شیخ بهایی شمالی، 20 متری پیروزان قرار گرفته است. این بوستان که براساس الگوهای طراحی باغ های ایرانی ساخته شده، به آب راه ها و حوض مرکزی اش، عمارتی که در وسط باغ قرار گرفته است و تقارنی که در طراحی باغ درنظر گرفته شده، معروف است. اگر در فروردین و اردیبهشت به باغ ایرانی سر بزنید، لاله های رنگارنگی که در جاهای مختلف پارک خودنمایی می نمایند نظرتان را جلب خواهد نمود. وسایل بازی بچه ها، وسایل ورزش، جای مناسب برای پیک نیک های خانوادگی، کتاب خانه و نمازخانه از امکانات عمومی پارک باغ ایرانی در شمال تهران است.

خانه و موزه مقدم؛ کلکسیون تاریخی

خانه مقدم در دوران قاجار ساخته شد و همان دوران هم محل زندگی یکی از درباریان قاجار بود؛ اما بعد از آن دوران، این خانه به محسن مقدم رسید که در سال های زندگی اش چیزهای زیادی به آن افزود. محسن مقدم به همراه همسرش در این مدت اشیاء ارزشمند را از دوران مختلف جمع آوری کرد و با ذوق و سلیقه در جای جای این خانه قرار داد و آن را به یکی از مکان های دیدنی تهران تبدیل کرد. اگر گذرتان به خانه و موزه مقدم افتاد، در این جا هم می توانید یکی از زیباترین بناهای دوران قاجار را ببینید و هم از اشیاء گران بهای دوران تاریخی ایران دیدن کنید. اشیائی مثل کاشی ها، سفالینه ها، تمبرها و سازه هایی مثل پایه ستون های کاخ های دوران قاجار. خانه و موزه مقدم در خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی قرار گرفته است.

موزه آبگینه و سفالینه؛ ساختمان پر رمز و راز

موزه آبگینه و سفالینه یکی از معروف ترین جاهای دیدنی تهران است که هرسال تعداد زیادی بازدیدنماینده به آن سر می زنند. وقتی به این موزه سربزنید، فقط اشیاء سفالی و ظروف زیبا با قدمت چندین هزار سال نظرتان را جلب نمی نماید، بلکه معماری تلفیقی ایرانی و اروپایی ساختمان این موزه بیش از هرچیز شگفت زده تان می نماید. خانه ای که زمان ساختش به دوران قاجار برمی شود و در زمان پهلوی دوباره بازسازی شد. تالار صدف، تالار زرین و تالار لاجورد از بخش های اصلی این موزه هستند که در هرکدام گنجینه ای بزرگ از ظرف ها و پیکره های سفالی و شیشه ای را می بینید. برای رفتن به موزه آبگینه و سفالینه تهران باید خودتان را به خیابان سی تیر برسانید.

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

طفره: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: هیپوتریپ
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5324

به "10 مکان دیدنی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مکان دیدنی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید