نتایج موفقیت آمیز آزمایش واکسن سرطان روده بزرگ

به گزارش کنفرانس هکا، محققان دانشگاه توماس جفرسون آمریکا توانستند فاز نخست آزمایش یک واکسن برای درمان سرطان روده بزرگ را با موفقیت سپری نمایند.

نتایج موفقیت آمیز آزمایش واکسن سرطان روده بزرگ

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمگ، این آزمایش که روی انسان ها صورت گرفته است نشان می دهد که این واکسن ایمن بوده و باعث می گردد فعالیت ایمنی بدن تحریک گردد.

موفقیت در نخستین فاز آزمایش واکسن باعث می گردد که آزمایشات گسترده تری در فاز انسانی صورت گیرد.

بسیاری از سرطان های روده بزرگ به دلیل عوامل ناشی از سبک زندگی و افزایش سن ایجاد می شوند و تعداد کمی از موارد به خاطر اختلالات ژنتیکی ارثی اتفاق می افتند. عوامل خطر شامل مواردی همچون نوع رژیم غذایی، چاقی، سیگار کشیدن و نداشتن فعالیت جسمانی کافی است.

سرطان روده بزرگ دومین سرطان کشنده در سراسر ج هان است و تشخیص زودهنگام آن نه تنها امری سخت است، بلکه روش های فعلی درمان آن هم چندان مؤثر نیستند.

واکسنی که توسط محققان دانشگاه توماس جفرسون فراوری شده است نیز سیستم ایمنی بدن بیمار را تحریک می نماید تا به سلول های سرطانی وی حمله نموده و آن را نابود کند.

در فاز نخست آزمایش انسانی پژوهش 10 بیمار مبتلا به سرطان روده از واکسن استفاده کردند و 6 ما مورد پیگیری قرار گرفتند که نتایج نشان داد تأثیر واکسن روی آنها مثبت بوده است.

نتایج این پژوهش در مجله Journal for Immunotherapy of Cancer انتشار یافت.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 2933

به "نتایج موفقیت آمیز آزمایش واکسن سرطان روده بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج موفقیت آمیز آزمایش واکسن سرطان روده بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید