ناشنوایان بخوانند؛ 8 نکته کاربردی برای زندگی بهتر

به گزارش کنفرانس هکا، شما برای داشتن یک زندگی شاد و سالم، باید یاد بگیرید که به جای کارهایی که نمی توانید، روی کارهایی که می توانید انجام دهید، تمرکز کنید! اگر ناشنوا هستید، به تازگی شنوایی خود را از دست داده اید یا در کوشش برای برگشتن به دنیای شنوایی هستید، باید بدانید که زندگی کردن در دنیای شادی که آرزویش را دارید، سخت نیست.

ناشنوایان بخوانند؛ 8 نکته کاربردی برای زندگی بهتر

1- فهرستی از آنچه می توانید به دست بیاورید تهیه کنید، سپس بیرون بروید و فهرست خود را تصاحب کنید! زندگی بسیار کوتاه تر از آن است که با غم و اندوه هدر دهیم. به یاد داشته باشید معلولیت باعث نمی گردد شما از لذت بردن از آن سزاوارش هستید، دور بمانید.

2- به کلیشه ها و افکار منفی که ممکن است در خصوص معلولیت یا ناشنوایی وجود داشته باشد، پشت کنید. از فکر کردن منفی در خصوص خودتان اجتناب کنید. از هر کسی که با وجود شما مانند یک فاجعه برخورد می نماید یا شما را برای هر کاری ناتوان می بیند، فاصله بگیرید.

3- از خود بپرسید آیا می خواهید از نظر فرهنگی ناشنوا شوید. بسیاری از ناشنوایان، ناشنوایی یا کم شنوایی خود را یک فاجعه نمی دانند. بودن در کنار ناشنوایان دیگری که از ناشنوایی خود راضی هستند می تواند به شما در بهبود دیدگاه زندگی یاری کند. ناشنوایی فرهنگی (در مقابل فقط ناشنوا بودن جسمی) به نحوه انتخاب ارتباط و نوع برخورد شما نسبت به ناشنوایی مربوط می گردد.

4- ناشنوایان دیگری را برای برقراری ارتباط پیدا کنید. جامعه ناشنوایان دارای یک فرهنگ غنی و شگفت انگیز است و عضویت در آن به شما یاری می نماید تا خود واقعی و رویاهای شما تحقق پیدا کند. در پی دیدار با ناشنوایان باشید و آنها را در اینترنت دیدار کنید. داشتن دوستان ناشنوا به شما یاری می نماید تا یک شبکه پشتیبانی قوی داشته باشید.

5- مقالات و نظرات نوشته شده به وسیله ناشنوایان را بخوانید. آنها چگونه در زندگی سازگار شده اند؟ چه چیزی آنها را خشنود می نماید؟ دانستن پاسخ های آنها می تواند به شما یاری کند.

6- زبان اشاره را بیاموزید. دانستن زبان اشاره می تواند به شما یاری کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنید. ارتباط با دیگران قسمت اساسی زندگی است.

در این زمینه بخوانید:

چگونه می توان درمانگر مناسب خود را پیدا کرد؟

چگونه بزرگ ترین منابع استرس در خانه را کنترل کنیم؟

7- خیلی به خود فشار نیاورید. اگر برای شما راحت نیست، لازم نیست همه کارهایی را که افراد دارای شنوایی انجام می دهند، انجام دهید. شما مجبور نیستید یک کار استرس زا داشته باشید. راهی که افراد دیگر برای رسیدن به خوشبختی انتخاب می نمایند، به معنای مناسب بودن همان راه برای شما نیست.

8- یک گروه پشتیبان برای حمایت از خود داشته باشید. یک گروه پشتیبانی می تواند از اعضای خانواده یا نزدیک ترین دوستان شما تشکیل گردد. به یاد داشته باشید عزیزان زیادی دارید که از شما حمایت و مراقبت می نمایند و شما را همانگونه که دوست دارید، دوست دارند.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12856

به "ناشنوایان بخوانند؛ 8 نکته کاربردی برای زندگی بهتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناشنوایان بخوانند؛ 8 نکته کاربردی برای زندگی بهتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید